Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsemme taiteellisesti lahjakas?

Vierailija
14.12.2006 |

5-vuotiaamme on aina piirtänyt hahmoja, jotka ainakin meitä vanhempia koskettavat ja sykähdyttävät. Hän käyttää kynää tai pensseliä varmasti, kuvat syntyvät hetkessä, välillä muutamalla vetäisyllä. Hän myös piirtää asioita, jotka aiheuttaneet hänelle pahaa mieltä ja käsittelee asioita näin. Olen aina ajatellut, että lapsemme on taiteellisesti lahjakas. Mistään ulkopuolelta emme ole saaneet mitään palautetta, paitsi mummot nyt tietysti tykkäävät :-).

Nyt on useamman kerran kuitenkin käynyt niin, että lapsen kaverit ovat nauraneet hänen piirustuksilleen. Piirtää heidän mielestään huonosti, ilmeisesti siksi, etteivät piirustukset noudattele totuttua kaavaa, vaan ovat melko persoonallisen näköisiä. Olenkin alkanut miettiä, että onko tyttö oikeasti lahjakas vai huono piirtäjä, jonka piirustuksissa vain vanhemmat näkevät jotain tavallista hienompaa. Meillä on toinenkin lapsi, eikä hän piirrä tällä tavoin, vaan enemmän ikäisilleen tyypillisesti.

Miten muilla, miten lapsenne taiteellisuus on näkynyt? Tai missä vaiheessa se on alkanut näkyä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta samaa mietin 2,5-vuotiaastani, joka piirtää sellaisia " pieniä juttuja" paljon paperille ja selittää niistä kovasti. Tänään piirsi karhun jälkiä, jotka johtivat isin talolle, mutta ovi oli kiinni ja isi turvassa :) Selvästi lapsi kokee asioita piirtämisen kautta. Lapsemme on myös kielellisesti lahjakas ja kertoo paljon asioita, joita ikäisensä eivät vielä osaa. Taiteellisuutta tai ei, mutta ihanaa, että on persoonallisia lapsia!

Vierailija
2/2 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän kanssa hyvin nopeasti piirtää juttunsa ja selittää sitten varmana mitä siinä on. Eli ilmaisu on sellaista hirmu itsevarmaa. Minä olen yhdistänyt tuon ikään tuon ripeän ja tyynen itsevarmuuden.

Hänellä on hirmu tarve myös järjestää sirkus- ja teatteri- ja tanssiesityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi