Espanjalla on nyt samanlainen maakuva kuin Suomella, miten se on vaikuttanut sinuun?
Persumainen VOX otti vaalivoiton ja eniten ääniä sai kokoomuslainen Partido Popular. Eli kuin peilikuva Suomen tilanteesta. Maakuva on siis meillä kummallakin nyt samanlainen.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Persut mieltää itsensä äärioikeistoon ja orban valehtelee, ettei Suomessa ole äärioikeistoa. Saati, että hallituksessa!
Eivät miellä. Vastustavat pakottavat heidät äärioikeistoksi kun ovat itse laitavssemmalla. Eli nykyinen vallitseva mielipide ja arvo(rappio)tyrkytys. Kun ei innostu näistä leimataan vaaralliseksi.
Aika moni päättää silti olla persu.
Tosi kumma juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voxin kannatus itse asiassa laski edellisistä vaaleista, ja näyttää siltä, että "Espanjan Kokoomus" ei pysty muodostamaan hallitusta.
Tämä.
Kukapa olisi uskonut, että Voxin "pyörä- ja bussikaistat autoille. Naisten oikeudet lokaan. Mááhanmuutto heti seis" ei sitten purrutkaan naisvaltaisessa ja maataloustuotteilla, turismilla ja muilla matalapalkka-aloilla pyörivässä maassa?
Reisille meni.
Silti AP yrittää.
-Terveisin Espanjassa asuva.
Naiselta todella typerä kommentti. Kirjoita kommenttisi ajatuksen kanssa seuraavalla kerralla, saatanan ruma m*tupatja. Miksi edes kirjoitat suomalaiselle palstalle? Hyi saatana mikä rotta olet.
Oikeisto voitti, sinä mädättäjä hävisit.
Olen kuusivitonen espanjassa asua mies. Ja hyvin tyytyväinen että Vox sai nenilleen.
Ei tarvitse alkaa harkitsemaan muuttoa muualle.
Et ole tainnut vielä lukea uutisista, mikä puolue voitti vaalit?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/8d52adeb-3f5c-45ab-984e-68fba77e7583
Vierailija kirjoitti:
Apua, mihin tässä pääsee pakoon kohta, kun tällaiseksi muuttuu kaikki? Itse ei kuitenkaan pysty muuttumaan. Ei kai muuta kuin hautaan aikanaan...
Voithan sä aina muuttaa jonnekin muslimimaahan. Siellä ei oo varmasti persuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voxin kannatus itse asiassa laski edellisistä vaaleista, ja näyttää siltä, että "Espanjan Kokoomus" ei pysty muodostamaan hallitusta.
Tämä.
Kukapa olisi uskonut, että Voxin "pyörä- ja bussikaistat autoille. Naisten oikeudet lokaan. Mááhanmuutto heti seis" ei sitten purrutkaan naisvaltaisessa ja maataloustuotteilla, turismilla ja muilla matalapalkka-aloilla pyörivässä maassa?
Reisille meni.
Silti AP yrittää.
Naiselta todella typerä kommentti. Kirjoita kommenttisi ajatuksen kanssa seuraavalla kerralla, saatanan ruma m*tupatja. Miksi edes kirjoitat suomalaiselle palstalle? Hyi saatana mikä rotta olet.
Olen kuusivitonen espanjassa asua mies. Ja hyvin tyytyväinen että Vox sai nenilleen.
Soijaa sulla on kiveksissä. Häpeä saatanan "mies" Rotta soijakiveksinen mies jossain Espanjassa.... huhhuh,.
Tässä tätä persukäytöstä parhaimmillaan. Vähän kuin Riikan kirjoitukset.
Ja tällaiset pellet pitää päästää Audin takapenkille?
Häpeä, Orpo.
Oikeastaan Euroopassa on aika vähän äärioikeistolaisia hallituksia. Populistinen oikeistopuolue on eri asia, kuin äärioikeisto, kuten nuo nassiveljekset, jotka suunnittelevat teroja.
Mutta kun itsekin käyttävät tuota äärioikeistonimitystä välillä, niin siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Reisille meni.
Silti AP yrittää.
Et ole tainnut vielä lukea uutisista, mikä puolue voitti vaalit?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/8d52adeb-3f5c-45ab-984e-68fba77e7583
Luin hyvin tarkkaan ja voittaja ei ollut Vox.
Paikallinen persuilu ei purrut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, mihin tässä pääsee pakoon kohta, kun tällaiseksi muuttuu kaikki? Itse ei kuitenkaan pysty muuttumaan. Ei kai muuta kuin hautaan aikanaan...
Pitää muuttaa Aasiaan... Ai niin, siellä ollaan vieläkin jyrkempiä maa han muuttajia kohtaan kuin Euroopassa.
En ole mahaan muuttaja, vaan vanhempi suomalainen nainen.
Tämä Feijoo tulee olemaan sivuraiteilla liki kaikessa.
Puhuu vain Espanjaa.
EU:n lypsy kun ei mene putkeen niin kohta on vaalit taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Reisille meni.
Silti AP yrittää.
Eli vanha eläkeläisukko. Kuinkahan paljon Espanja haluaa suakaan sinne. Tuskin yhtään.
Sattumalta sellaisella alalla että ilomielin maksavat 200k vuodessa että en mene eläkkeelle vielä...
Kröhöm ... oikeasti sossutuilla Kontulassa asuva yh .... kröhöm.
Mutta onhan se kiva valehdella fantasioistaan nettiin. Pitäähän sitä jotain huvia hulluillakin olla.
Te vasemmistolaiset ette edes tajua, että se teidän oma käytöksenne luo tällaisen ilmiön. Mä olin itse aiemmin supermaltillinen oikeistolainen, mutta teidän kiihko on ajanut mua enemmän oikealle päin. Teidän käytös aiheuttaa tämän vastavoiman ihmisissä. Ja Suomessa ei ole mitään äärioikeistolaista puoluetta. Eikä ole äärivasemmistoakaan, mutta tällä palstalla valitettavasti näkee sitä sakkia KUMMALTAKIN puolelta.
Se on katsos voiman ja vastavoiman laki.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolainen kansanpuolue Partido Popular voitti sunnuntaiset vaalit ennustettua niukemmin. Sen paikkamäärä ei riitä tarvittavaan enemmistöön edes äärioikeiston tuella.
yle.fi
Älä ap jauha puppua.
Siis miten niin "voitti odotettua niukemmin" kun niiden nimenomaan piti hävitä vaalit, jos etukäteisuutisointia on uskominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tahdo enää tehdä yhteistyötä tai käydä kauppaa Espanjan kanssa.
Toivottavasti punavihreät boikotoivat lomakohteena Espanjaa. Olisi mukavampi itse käydä siellä.
Ei huolta. Ei vihervassareilla muutenkaan ole rahaa matkustella ellei kokoomuslainen isä maksa.
Hetkinen, tarkoittaako tuo nyt sitten että Espanja aikoo maksaa ulkomaanvelkansa pois (kenties sossutukia alentamalla)? Sama vielä Italiaan!
Espanjan historia on hieman erilainen (esim. Franco) kuin Suomen taival, ei voi verrata sitä kuinka yllättävä tuo oikeistopopulismin voitto on. Suomessa muutos historian valossa on suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut mieltää itsensä äärioikeistoon ja orban valehtelee, ettei Suomessa ole äärioikeistoa. Saati, että hallituksessa!
Eivät miellä. Vastustavat pakottavat heidät äärioikeistoksi kun ovat itse laitavssemmalla. Eli nykyinen vallitseva mielipide ja arvo(rappio)tyrkytys. Kun ei innostu näistä leimataan vaaralliseksi.
Aika moni päättää silti olla persu.
Tosi kumma juttu.
Mitä? Näissä espanjajutuissa ollaan kovasti samaa äärioikeistoa ja juhlitaan kuin itse olisi voittanut. Sitten kielletään kaikki. Aivan kuten riikka kieltää kirjoituksensa ja äärioikeistolaisuutensa. Persujen kaksoisviestintää taas.
Itärajan toiselle puolelle. Good bye!