Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välitättekö syömänne rasvan määrästä?

Vierailija
24.07.2023 |

Viime aikoina alkanut stressaamaan erityisesti tyydyttyneet rasvat. Syön normaallisesti ihan terveellisesti, mutta niinä päivinä kun haluaisin herkutella esim. suklaalla koen suurta ahdistusta asiasta ja juonkin vain vettä.

En usko olevan normaalia, mutta halusin kysyä, kuinka moni täällä välittää syömänsä rasvan määrästä ja laadusta? Vai oletteko täysin ajattelematta asiaa ja herkuttelette välillä ilman syyllisyyden tunnetta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita ajattelemaan, söin just 2 lidlin lihapasteijaa :( Tuskin vanhaksi elän, joten yritän syödä mitä huvittaa milloin huvittaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rasvakammoinen. Pyrin syömään vhh tyylillä. Syön voita ja kookosöljyä aika paljon. Syön punaista viiliä ja kuohukermaa päivittäin.

Suklaata ja sipsiä en kuitenkaan syö, kun eivät sovi ruokavalioon.

Vierailija
4/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole rasvakammoinen. Pyrin syömään vhh tyylillä. Syön voita ja kookosöljyä aika paljon. Syön punaista viiliä ja kuohukermaa päivittäin.

En ollut rasvakammoinen minäkään, lähes alipainoinenkin olin, kun viisivitosena työterveystarkastuksessa paljastui yli kuutosen kolesteroliarvo.  Sen jälkeen olen vähän katsonut, miten paljon ja mitä syön.

Vierailija
5/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut rasvakammoinen minäkään, lähes alipainoinenkin olin, kun viisivitosena työterveystarkastuksessa paljastui yli kuutosen kolesteroliarvo.  Sen jälkeen olen vähän katsonut, miten paljon ja mitä syön.

Kokonaiskolesterolilla ei ole merkitystä. Mikä on Ldl ja Hdl:n osuus ja Trigly?

Vierailija
6/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitän rasvan määrästä ja laadusta, sillä se on minun pääpolttoaine. Joskus meinaa jäädä vajaaksi, alarajana pidän 150g päivässä. En laske päivittäin tai edes viikottain, mutta olosta tuntee jos ei ole saanut rasvaa tarpeeksi.

Vierailija
7/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonaiskolesterolilla ei ole merkitystä. Mikä on Ldl ja Hdl:n osuus ja Trigly?

Niin sanottu hyvä kolesteroli yli ykkösen.  Muita arvoja en muista.  Onko mielestäsi kaikki siis ookoo?

Vierailija
8/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa ajatelleeni asiaa

Vierailija
9/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska määrät ovat niin pieniä

Vierailija
10/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän huolehtia siitä että rasvaa tulee tarpeeksi ja vältän keinorasvoja sekä siemenöljyjä. Käytän paljon voita, oliiviöljyä, avokadoa ja rasvaisia juustoja.

Herkuttelen marjoilla, pähkinöillä ja oliiveilla, en makealla - sokeria vältän niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
11/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön liian vähän. Lääkäri neuvoi ottamaa pari lusikallista öljyä ainakin päivittäin muun lisäksi. 

Vierailija
12/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalissa arjessa pyrin ajattelemaan rasvamääriä ja laatua. Pähkinät, avokado, öljyt pääasiallisena rasvalähteinä. Lihat ja maitotuotteet vähärasvaisina. Liikun paljon sekä työn että harrastusten vuoksi, joten päivän kalorimäärät ovat aika korkeita. Kun arki rullaa suurin piirtein hallinnassa, niin sitten voi rauhassa herkutella aina silloin tällöin mitä vaan sen enempiä miettimättä.

Vierailija
13/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vähentää, huolestuttaa kolesteroli.

Vierailija
14/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiasta rasvasta menee maha sekaisin, joten kyllä, välitän siitä, paljonko rasvaa syön. Rasvan laadulla ei ole merkitystä, mitä enemmän liikaa rasvaa, sitä pahempi ripuli.

Vierailija
15/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulee aina tälläisiä keskusteluja, artikkeleita yms. vastaan kun on tullut syötyä "huonommin" :')

Suurimman osan ajasta välitän. Yritän pitää määrän päivittäisen korkeimman saantisuosituksen alapuolella. Mutta sitten taas on päiviä, kun syön kokonaisen (pienen) suklaalevyn tai möhkis-pussukan. Tuosta jälkimmäisestä tulee yli 20 grammaa niitä pahoja rasvoja. Mutta näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi