Eikö tuo Aurikatariinan siivoustyyli aiheuta kosteusongelmia??
Olen täällä katsonut ihan monttu auki noita videoita. Suihkuttaa huolettomasti vettä esim. vessan allaskaappiin! Ja keittiön kaappien ovia lotraa lotomärällä rätillä!
Eikö nuo kaappien ovet ja rungot/hyllyt ole lähes poikkeuksetta lastulevyä tai muuta puuta, joka jotenkin pinnoitettu? Varsinkin vanhemmissa asunnoissa noissa saumat auenneet ja löytyy jos jonkinlaista naarmua ja kolhua josta vesi pääsee imeytymään tuonne sisuksiin????
Mua saa mielellään sivistää, jos olen nyt jotenkin ymmärtänyt asian väärin ja ihan vallan turhaan järkyttynyt ja huolissaan noiden asuntojen omistajien puolesta :-O
Kommentit (89)
Noin saastaiset pinnat eivät ilman vettä puhdistu. Ylläpitosiivous varmasti ihan eri asia.
Melkein kaikki vessan kaapit ovat aina metallisia
T.Auri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ihmetyttää se miten amerikkalaiset? Vouhottavat joka videon kommenteista hengityssuojainten puutteesta ja muiden suojavarusteiden puutteista. Mitä ne kuvittelevat kuivannäköisistä roskaläjistä tulevan? Asuuhan siellä se ihminenkin 24/7.
No se ihminen asuessaan tuskin pöllyyttelee niitä roskakasojaan. Elelee ihan hissukseen. Mutta jos tekee työkseen tuollaista raivaussiivousta, niin siinä kyllä tarvii kunnon suojat. Ällöttää ajatellakin miten lemuisaa ja homeista noissa kodeissa on. Ulostetta ja kaikkea töhnää.
Tuota suojavarusteiden puutetta minäkin oon miettinyt. Altistuu varmasti kaikenlaisille myrkyille ja vaarallisille bakteereille yms.
En ole niin tarkkaan Auria seurannut, niin tietääkö joku onko hän koskaan kertonut sairastuneensa mistään noista siivoamistaan kohteistaan?
Biologian perusoppimäärä: home joka kasvaa kovilla tai likaisilla pinnoilla ei ole ihmisessä kasvavaa laatua. Ihmiset ei homehdu. Kerro toki mikä sairaus tuolla voisi mielestäsi asua? Flunssa? Vatsatauti ehkä, mutta tuskin hän suuhunsa mitään laittaa ja vanhat roskatkin on kuivuneet = pöpöt kuolleita.
Eihän kaikkia bakteereita tarvi suuhun laittaa, että sairastuu. Esim. Legionella tarttuu hengittämällä.
Voihan noissa saasteissa muhia myös jotain superbakteereja jotka tarttuu ihokontaktissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole selittänyt että normisiistin kodin siivouksessa ei käytetä pesuaineita ja vettä yhtään tuolla tavalla kuin näissä siivouksissa, missä irrotettavana on vuosien liat
Jep. Tuo määrä likaa on myös terveysvaara, ne täytyy saada pois...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää ymmärtää, että nuo keinot ei ole mitään viikoittain käytettäviä siivousvinkkejä. Ihme että tämä tulee jollekin yllätyksenä :D
Voisi joskus esitellä sitten ylläpitosiivoustakin.
No olen häneltä nähnyt esim. videon missä siivoaa väsyneen yksinhuoltajaäidin kotia joka ei ole niin kaameassa kunnossa kuin nämä useimmat kämpät. Siinä käyttää huomattavasti vähemmän ronskeja menetelmiä ja määriä. Lähinnä käytti Fairya tiskialtaan ja tiskipöydän siivoamiseen. Pitää annostella tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kohdassa noin 13:00 suihkuttelee allaskaappia.
Tuon näköisessä kämpässä on sama, vaikka suihkuttaisi napalmia ja sytyttäisi.
Hämmästelen aina, miksi kosteisiin tiloihin ylipäänsä asennellaan mitään lastulevyviritelmiä. Näkisin, että silloin on jo lähtökohtaisesti hyväksytty, että käyttöikä tulee olemaan melko rajallinen.
Katselen Aurin videoita mutta ilman ääntä koska en pidä hänen puhetyylistään. Mitä itse siivoukseen tulee: en näe juurikaan ikkunoita avattavan vaikka kämppä olisi millainen rytöläjä hyvänsä. Mattoja tai esim. pölyisiä patjoja ei imuroida tai tuuleteta eivätkä ne raikastu pelkällä lastalla pyyhkimisestä. Imuria ei voida käyttää muutenkaan vaikka sillä saisi esim. pahimmat pölyt nopeasti pois. Sitten nämä pölyt huuhdellaan esim. wc-tiloissa viemäriin muiden roskien ja ryönän kanssa. Veikkaan että menee viemäri tukkoon aika äkkiä. Lopputulos on kyllä siistin ja hienon näköinen mutta alkaako tämä täyssiivouksen saanut henkilö siistiksi niin että kämppä pysyykin siistinä? Ehkä jotkut alkavat mutta valtaosa tuskin kuitenkaan...meneekö Auri siivoamaan näitä asuntoja vielä uudelleenkin? Se hyvä puoli noissa videoissa on että kommenttien mukaan todella moni on innostunut siivoamaan kotejaan eli saavatpahan katsojat noista ainakin inspistä.
Biologian perusoppimäärä: home joka kasvaa kovilla tai likaisilla pinnoilla ei ole ihmisessä kasvavaa laatua. Ihmiset ei homehdu. Kerro toki mikä sairaus tuolla voisi mielestäsi asua? Flunssa? Vatsatauti ehkä, mutta tuskin hän suuhunsa mitään laittaa ja vanhat roskatkin on kuivuneet = pöpöt kuolleita.