Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Variksen älykkyys tuli taas todistettua
23.07.2023 |
Leivänpalasia oli maassa ja kymmenen metrin päässä oli vesikuppi niin varis otti suun täyteen leipää ja vei ne sinne vesikuppiin ja odotteli noin minuutin verran että leivät oli pehmentyneet ja sitten söi.
Annoin oravalle pähkinöitä niin se kaivoi maahan kuopan ja peitti pähkinät sinne niin varis seuraili tilannetta taustalla ja kävi kaivamassa pähkinät esiin ja söi.
Ei taida moni edes ymmärtää kuinka älykkäitä varikset ovat?
Kommentit (63)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen myös seurannut variksia; ne ovat kyllä viisaita ja persoonallisia 👍😇
Alue: Aihe vapaa
Minä pelkään yhtä varista Helsingin Pikku-Huopalahdessa. Kävelin joskus joku pasteija kädessäni ja varis tuli melkein ottamaan sen. Lokkien röyhkeyteen olen tottunut, mutta varis pääsi yllättämään. Eikä se hellittänyt heti vaan raakkui karmealla mafiosoraakunnallaan kavereita mukaan.
Laitoin pasteijan kassiin ja jatkoin matkaa. Kävelin n.10 min ja käännyttyäni eräälle pikkutielle, jossa tiesin olevan mukavan penkin, tämä sama varis (tunnistin äänestä, se oli erikoisen karhea, kuin tupakoivan variksen) seisoi siinä tiellä. Vitsi että säikähdin. Se oli varmaan seurannut minua ja osannut päätellä mihin menen syömään. Naurakaa vaan, mutta en enää ikinä syö sielläpäin.