Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loma loppui, libido katosi tyystin. Onko muilla samanlaista kokemusta?

Vierailija
23.07.2023 |

Joka vuosi surullisena ihmettelen tätä samaa: kesäloman aikana olen erittäin viriili ja nautin kehollisuudesta, mutta töiden alettua tämä kaikki ihanuus katoaa kuin taivaan tuuliin, kun tilan mielessä valtaa velvollisuudet ja stressi. Nytkin tietoisesti päätin, että yritän ylläpitää viriiliä mielialaa myös arjessa, mutta se on todella hankalaa.

Onko muilla naisilla kokemusta samasta ilmiöstä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo nyt lopulta ole aika luonnollista? Esim. itse muutama tunti sitten yövuorosta kotiutuneena ja juuri heränneenä tiedän, että mikään mahti maailmassa ei saisi minua esim. tänään haluamaan tippaakaan, koska pysyn juuri ja juuri ehkä hengissä iltaan asti.

Näinhän se menee. Sitten huomenna vapaalla ollessa saattaisi ehkä päivällä haluttaakin, mutta mies on töissä. Sitten illalla ollaankin koko perhe kotona ja teinit valvovat pidempään kuin vanhemmat. Ja näin se ralli jatkuu päivästä toiseen.

Vierailija
22/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkatkaapa <= upeeta suomea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en rehellisesti sanoen ymmärtää tuota mekanismia. Osaatteko vielä selittää tarkemmin? Itsellä ainakin libido elää omaa elämäänsä muista olosuhteista riippumatta. Toki vielä ei elämässä onneksi mitään hirveitä tragedioita ole ollut, mutta ei normaalilla työ- ja perhe-elämästressillä vaikutuksia libidoon ole.

Saatko helposti orgasmin? Jos saat, siinä sulle vastaus. Jos saa helposti fyysisen tyydytyksen ilman, että pitää olla rento olo ja ns virittäytynyt tunnelmaan pitkän kaavan kautta, pysyy libidokin korkealla tilanteista huolimatta.

Vierailija
24/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se valtaosalla mene juuri noin. Mutta merkittävä ero ihmisten välillä tulee siinä, kuinka moni HALUAA pitää aktiivista sukupuolielämää yllä myös arjessa/stressaavina aikoina. He, jotka aidosti tätä haluavat, pystyvät kyllä olemaan tyytyväisiä aina, kun taas he, jotka jäävät sitä suurta intohimoa ja halua odottamaan joutuvat kyllä toteamaan, että "oho, taas on näköjään 2 kk mennyt ilman".

Vierailija
25/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä katosi?

Vierailija
26/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se valtaosalla mene juuri noin. Mutta merkittävä ero ihmisten välillä tulee siinä, kuinka moni HALUAA pitää aktiivista sukupuolielämää yllä myös arjessa/stressaavina aikoina. He, jotka aidosti tätä haluavat, pystyvät kyllä olemaan tyytyväisiä aina, kun taas he, jotka jäävät sitä suurta intohimoa ja halua odottamaan joutuvat kyllä toteamaan, että "oho, taas on näköjään 2 kk mennyt ilman".

Kyllä. Kun ihmisten tyytyväisyyttä sukupuolielämäänsä on tutkittu, on huomattu, että tyytyväisimpiä ovat ne, jotka arvottavat seksielämän korkealle ja näin ollen ovat valmiita esim. näkemään vaivaa sen eteen. Meillä esim. on 3 lasta parin vuoden ikäeroilla ja jatkuvat hullunmyllä päällä, mutta aina ollaan miehen kanssa kyllä keksitty keinoja seksille. Ihan se omasta tahdosta on kiinni, jos vain oikeasti haluaa.

Vierailija
27/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä esim. on 3 lasta parin vuoden ikäeroilla ja jatkuvat hullunmyllä päällä, mutta aina ollaan miehen kanssa kyllä keksitty keinoja seksille. Ihan se omasta tahdosta on kiinni, jos vain oikeasti haluaa.

Onhan se toki noinkin, mutta eri asia on sitten kuinka laadukasta se on. Esim. meillä vaimolle riittää 4 minuutin setti suljettujen ovien takana vessassa lasten katsoessa telkkaria, mutta itse en kyllä noista saa yhtään mitään irti.

Vierailija
28/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko seksiä loman aikana hauskojen ja komeiden miesten kanssa 😕

Ihan oman miehen kanssa on. Naimisissa olen. AP

"Onko seksiä hauskojen ja komeiden miesten kanssa?" "Ei, olen naimisissa."

:D

Vierailija
29/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä esim. on 3 lasta parin vuoden ikäeroilla ja jatkuvat hullunmyllä päällä, mutta aina ollaan miehen kanssa kyllä keksitty keinoja seksille. Ihan se omasta tahdosta on kiinni, jos vain oikeasti haluaa.

Onhan se toki noinkin, mutta eri asia on sitten kuinka laadukasta se on. Esim. meillä vaimolle riittää 4 minuutin setti suljettujen ovien takana vessassa lasten katsoessa telkkaria, mutta itse en kyllä noista saa yhtään mitään irti.

No se on sitten sinun kannalta harmi. Mutta kuten sanoin, tilaisuuksia kyllä tulee myös perhearjessa, jos vain itse kokee asian tärkeäksi.

Vierailija
30/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla. Mieluummin olen todellakin ilman kuin noita "hiljaa, paniikissa 3 minuuttia vessassa huonossa asennossa" juttuja harrastan. 

Vierailija
31/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha tilanne

Vierailija
32/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko seksiä loman aikana hauskojen ja komeiden miesten kanssa 😕

Hui kauhea, jos nainen nauttii komeiden ja hauskojen miesten seurasta ja etenkin seksistä. Silloin nainen on pilalla. T.Kilttimies

Vierailija
33/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama täällä. Työt alkaa huomenna ja tänään aamulla heräsin ahdistukseen. Ahdistukseen, jota en koko Loman aikana ole kokenut.

Ja periaatteessa työpaikassakaan ei ole vikaa, vaan koko oravanpyörä ja elämän paketti ahdistaa. Tekisi mieli jättää kaikki ja aloittaa elämä alusta muualla. Ilman talolainaa, teiniangsteja, sosiaalista kilpailua ja takinkääntötemppuja.

Mikä siinä oikein onkaan, että silloin kun ei ole oravanpyörässä, pyristelee kaikin keinoin siihen takaisin juoksemaan. Mutta silloin kun siinä juoksee häkissä, on työt, asuntolainat, lapset jne. haluaa vaan siitä oravanpyörästä pois?

Vierailija
34/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Muutenkin parisuhde ihan eri tasolla nyt lomalla. On enemmän kosketuksia, hauskanpitoa, hassuttelua.. Ja lisäksi jos harmittaa tai suututtaa, niin ihan eri tavalla asiat käydään heti läpi ja elo jatkuu. Töiden aikaan kun olet muutenkin stressaantunut niin riitatilanteetkin voi venyä meillä jopa päivien mittaisiksi.

Vierailija
35/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muistan harrastaneeni seksiä arkena ehkä 5 vuotta sitten edellisen kerran. Ei ehdi käymään edes mielessä siinä hullunmyllyssä. Siitä voi päätellä vaikuttaako arki itsellä libidoon... 

Elämä on katsos valintoja. Oli ihan sinun oma päätöksesi, että halusit valtavan asuntolainan ja kersat jalkoihin pyörimään. Nyt elät "ihanaa" prismaperhearkea? Elämä on pelkkää töissäkäymistä, lasten kuskaamista sinne tänne, kotitöitä, stressiä, rahamurheita, huonosti nukuttuja öitä... Ja siinä sivussa parisuhteesi on kuivunut kämppistasolle...

Niin. Minä elelen sinkkuna ja lapsettomana. Olen vapaa tekemään mitä haluan ja milloin haluan. Rahani saan käyttää pelkästään itseeni. Jos kotityöt ei huvita, niin olkoon. Kerkeää ne myöhemminkin hoitamaan. Olen kivassa työpaikassa, joka ei aiheuta stressiä. Elämä on oikein mukavaa näin. Ja libido on kyllä korkealla. Ei tarvitse kuin nähdä komea mies vaikka lenkillä, niin jopa alkaa mielikuvitus laukkaamaan...

Vierailija
36/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se näin menee täälläkin. Itselläni ainoa keino on poistaa se stressin aiheuttaja eli työ. Olen niin tyytyväinen palkkaani, etten osaa luopua työstäni kuin loman ajaksi. Lopputulos: Kärsin stressistä enemmän tai vähemmän 11 kuukautta vuodesta.

Vierailija
37/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kun ihmisten tyytyväisyyttä sukupuolielämäänsä on tutkittu, on huomattu, että tyytyväisimpiä ovat ne, jotka arvottavat seksielämän korkealle ja näin ollen ovat valmiita esim. näkemään vaivaa sen eteen. Meillä esim. on 3 lasta parin vuoden ikäeroilla ja jatkuvat hullunmyllä päällä, mutta aina ollaan miehen kanssa kyllä keksitty keinoja seksille. Ihan se omasta tahdosta on kiinni, jos vain oikeasti haluaa.

No mites jos arvottaa sen tärkeäksi mutta sitä libidoa ei ole jos ei ole kunnolla aikaa tunnelmaan virittäytymisessä jne? Niin pitäisikö sitten väkisin harrastaa pikapanoja, joista ei saa yhtään mitään??

Vierailija
38/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse muistan harrastaneeni seksiä arkena ehkä 5 vuotta sitten edellisen kerran. Ei ehdi käymään edes mielessä siinä hullunmyllyssä. Siitä voi päätellä vaikuttaako arki itsellä libidoon... 

Elämä on katsos valintoja. Oli ihan sinun oma päätöksesi, että halusit valtavan asuntolainan ja kersat jalkoihin pyörimään. Nyt elät "ihanaa" prismaperhearkea? Elämä on pelkkää töissäkäymistä, lasten kuskaamista sinne tänne, kotitöitä, stressiä, rahamurheita, huonosti nukuttuja öitä... Ja siinä sivussa parisuhteesi on kuivunut kämppistasolle...

Niin. Minä elelen sinkkuna ja lapsettomana. Olen vapaa tekemään mitä haluan ja milloin haluan. Rahani saan käyttää pelkästään itseeni. Jos kotityöt ei huvita, niin olkoon. Kerkeää ne myöhemminkin hoitamaan. Olen kivassa työpaikassa, joka ei aiheuta stressiä. Elämä on oikein mukavaa näin. Ja libido on kyllä korkealla. Ei tarvitse kuin nähdä komea mies vaikka lenkillä, niin jopa alkaa mielikuvitus laukkaamaan...

Et välttämättä olisi mukavassa ja stressittömässä työssä, mutta sinulla on käynyt tuuri. Ei perheellinen välttämättä ole koko elämäänsä kiireisessä oravanpyörässä, vaan se helpottuu ja loppuu jossain vaiheessa. Kyllä valintoja, joissa on sekä huonoja että hyviä puolia.

Vierailija
39/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama täällä. Työt alkaa huomenna ja tänään aamulla heräsin ahdistukseen. Ahdistukseen, jota en koko Loman aikana ole kokenut.

Ja periaatteessa työpaikassakaan ei ole vikaa, vaan koko oravanpyörä ja elämän paketti ahdistaa. Tekisi mieli jättää kaikki ja aloittaa elämä alusta muualla. Ilman talolainaa, teiniangsteja, sosiaalista kilpailua ja takinkääntötemppuja.

Mikä siinä oikein onkaan, että silloin kun ei ole oravanpyörässä, pyristelee kaikin keinoin siihen takaisin juoksemaan. Mutta silloin kun siinä juoksee häkissä, on työt, asuntolainat, lapset jne. haluaa vaan siitä oravanpyörästä pois?

Ehkä ihminen ei osaa olla mihinkään tyytyväinen. Tai ainakaan jotkut ihmiset. Pitäisi löytää tasapainoinen ja tasalaatuinen tila, jossa haluaa aina olla.

Vierailija
40/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up