Millä pahat PMS-oireet kuriin?
Olen kierron lopussa aina hirvittävän herkkä. Nytkin olen melkein viikon purskahdellut itkuun aivan kaikesta. Välillä ärsyttää ja välillä taas itkettää. Turvottaa kaikkialta. Kierron keskivaiheilla olen myös herkillä.
En syö ehkäisypillereitä saati minipillereitä (emme ole lääkärin kanssa löytäneet sopivia ja turhauttaa jatkuva kokeilu), kierukkaa tai kapselia ei suositella sillä olen nuori nainen ja lapsihaaveita.
Mikä teillä on auttanut? Ruokavalio? Liikunta? Löytyikö sopivat pillerit? Mitä? 😭
Kommentit (10)
Ootko mun tyttöystävä? Raskas itkupilli kun menkat alkaa
Kierukalla poistu menkat kaikkine vaivoineen. Kannattaa kokeilla. Mulle ei ollu mitkään pillerit sopivat, kokeilin rengasta yms mut ei. Tämä on ollu nyt hyvä jo kolme vuotta.toki vähän ärsyttävä kokeilla kun ei itse saa pois jos onkin huono.
Vierailija kirjoitti:
Kierukalla poistu menkat kaikkine vaivoineen. Kannattaa kokeilla. Mulle ei ollu mitkään pillerit sopivat, kokeilin rengasta yms mut ei. Tämä on ollu nyt hyvä jo kolme vuotta.toki vähän ärsyttävä kokeilla kun ei itse saa pois jos onkin huono.
Ap kertoi, että hänellä on lapsihaaveita. Kierukka ei ole siis tässä tapauksessa sopiva.
Hyväksymällä se osaksi itseään.
Kannatan aiemmin mainittua D vitamiinia ja magnesiumin käyttöä.
Itsellä kierukka koska lapsiluku täynnä ja se toi lopullisen avun.
Minulla sama. Mistään ei tunnu olevan apua.. Seuraan lankaa.
Vierailija kirjoitti:
Ootko mun tyttöystävä? Raskas itkupilli kun menkat alkaa
Sulla ei ole tyttöystävää.
Ruokavalio on auttanut ja oireet ovat muutenkin vähentyneet iän myötä.
Minulla parhaiten auttanut ruokavalio on kotitekoinen ruoka vähemmillä hiilihydraateilla.
Esimerkiksi sokeria ei syödä joka päivä ja viljatuotteita niukasti silloin kun ei harrasteta raskasta liikuntaa.
Netistä poimittua: Liikunta sekä kahvin, alkoholin ja suolan käytön vähentäminen helpottavat myös PMS-oireita. Terveellinen ruokavalio, riittävä kalsiumin ja D-vitamiinin saanti sekä joidenkin tutkimusten mukaan myös B6-vitamiini ja magnesium lievittävät PMS-oireita.