Lomaltapaluu on suomalaisen helvetti
Monelle loman lopettaminen ottaa koville. Yritetään elää juhannus vielä kerran. Kokoksi kelpaa vaikka tuleen roihahtanut kesämökki. Loman lopettajille pitäisi kehittää oma etäterapia.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi määräaikainen työ niin sitten onkin taas pitkä loma. Viimeksi 2 vuotta ja kuukausi. Ehti ihan kivasti levätä siinä. Ensi kesä on kokonaan lomaa.
Mäkään en enää sitoutudu. Lomaa on joka vuosi kolo kesälomakausi, 5 kk.
Mua ei haittaa palata lomalta töihin, tulee vähän rytmiä arkeen. Tänä kesänä otin vahingossa liian paljon lomaa, kun vähempikin olisi riittänyt. Alkaa jo kyllästyttää lomailu. En jaksa loputtomiin vaan makoilla tai tehdä puutarhahommia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä teette niin vastenmielistå työtä, että töihin on ikävä mennä? Mikä järki siinä on? Eikö olisi fiksua kouluttaa itseään tarpeeksi ja etsiä sellainen työpaikka, jossa viihtyy kuin märistä kurjuuttaan huonossa työpaikassa hyvinkin 8 h/päivä??
Mitä teet itse työksesi?
Ikävä, että työelämä on mennyt tällaiseksi. Itsellä päällikkö, joka taitaa olla hiukan dunkku. Sanoo, että haluaa hyvää, mutta on todella nirso etätöiden kanssa, kun on kuulemma niin tärkeä olla konttorilla "sosiaalisuuden" vuoksi. En ole töissä sosiaalisuuden vuoksi, töissä teen työtä. Meidän on lisäksi pakko kirjoittaa tunnit ylös milloin tehdään mitäkin, enkä todellakaan ehdi "sosialisoida" töissä. Avokonttorissa työskenteleminen on helvettiä.
Olen yllättynyt, siis todella yllättynyt, korostan vielä miten yllättynyt olen siitä, miten suomalainen poliittinen kulttuuri on mennyt näin vituralleen just kun olin todella, siis todella, ansaitulla lomalla.
Noh, ei kai auta kun seuraavaksi irtisanoa Suomen kansa, koska teimme juuri siitä hallitussuunnitelmahimmelissämme niin helppoa.
- Petteri -
Okei, ehkä tämä ei sitten ole se sinulle sopiva maa. Jos voit tehdä etätyötä, tai olet eläkeläinen voit muuttaa johonkin alati kesäiseen paikkaan.
Jos pitäisi jonnekin lämpimään muuttaa, vaihtoehtoina olisi Italia ( vaikkei olekaan talvi/ kevätaikaan kovinkaan lämmin) Portugali ja Espanja