Olen höppänä hölmö luonnonlapsi nainen.
Kommentit (69)
Olet teennäinen ja haluat väkisin tehdä itsestäsi erikoisen. Siksi se ärsyttää. Aito luonnonlapsi ei tee tälläisia aloituksia eikä sellaista ihmistä kiinnosta mitä muut ajattelee hänestä. Joten et ole erikoinen mitenkään.
Huonoja kokemuksia näistä itseään luonnonlapsiksi kutsuvista. Hänen ei tarvitse tehdä ikäviä asioita tai ottaa vastuuta, kun aina voi sanoa olevansa tällainen ihana luonnonlapsi ja liihotella pois. Ja jos joku muu kuvailee toista henkilöä vähän sellaiseksi luonnonlapseksi, niin tulee mieleen, että henkilöllä on joku lievä kehityshäiriö tai vähintään elämänhallintaongelmia.
Mistä mahtaa oikeasti johtua tuo, että muita naisia ärsyttää niin paljon? Jokainen saa kuitenkin olla mitä on. Itsestänikin löytyy hassuttelevaa luonnon lasta ilman vastaavia ongelmia. Olisiko syy sittenkin omassa käytöksessäsi? Asennoidutko valmiiksi; muut naiset eivät hyväksy minua koska olen tällainen? Hyväksytkö muut ihan sellaisina kuin he ovat vai suhtaudutko jollain tapaa vähättelevästi itseäsi korostaen? Kuunteletko heidän ajatuksiaan tai siis sanomisiaan? Annatko sosiaalisissa tilanteissa tilaa myös muille vai haluatko viedä kaikkien huomion? Kerro jos olen ihan hakoteillä, tulipahan mieleen tällainen mahdollisuus.
Jaa, vai luonnonlapsi. Mua yks työkaveri kutsui luonnonlapseksi ja aattelin sen olevan vttuilua. Okei, liikun paljon luonnossa, rakastan eläimiä, en meikkaa, en juurikaan välitä vaatteista kunhan ovat puhtaat ja ehjät, tykkään kalastella ja tassutella paljain varpain. Silti, minusta se oli vttuilua.
Mun sisko kuttuu itseään luonnonlapseksi ja keijukaiseksi 🤦 Halailee puita, makoilee sammalmättäällä, ei syö lihaa vaan "villivihanneksii, villimarjoi, villikaloi ja juo villivettä". Imee voimaa auringonvalost ja "äiti maasta", höpisee jotain loitsui ja takoo noitarumpuu 😂 Hänelle luonto on koti, mutta pelkää punkkei, käärmeit, kettui, karhui ja inhoaa hyttysii ja paarmoi. Että sellane luonnonlapsi. Pää täynnä horsmaa 😉
Olla höppänä on ihan ok, mutta että hölmö?
Ap, sä taidat olla kaupunkilainen.
"Luonnonlapsi tarkoittaa henkilöä, joka elää läheisessä yhteydessä luonnon kanssa, on luonnonmukainen, välitön tai viaton. Käsite viittaa usein lapseen tai nuoreen, joka kasvaa luonnollisessa ympäristössä" Sanos AI
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko kuttuu itseään luonnonlapseksi ja keijukaiseksi 🤦 Halailee puita, makoilee sammalmättäällä, ei syö lihaa vaan "villivihanneksii, villimarjoi, villikaloi ja juo villivettä". Imee voimaa auringonvalost ja "äiti maasta", höpisee jotain loitsui ja takoo noitarumpuu 😂 Hänelle luonto on koti, mutta pelkää punkkei, käärmeit, kettui, karhui ja inhoaa hyttysii ja paarmoi. Että sellane luonnonlapsi. Pää täynnä horsmaa 😉
Olin muutama vuosi sitten eräällä kurssilla jotta oppisin käyttämään kuusenkerkkiä, vuohenputkea, nokkosta ym. kotipihaltakin löytyviä luonnon kasvena ruoanvalmistuksessa ja muutenkin. Oppia sainkin kyllä, mutta myös aimo annoksen aikamoista höpinää ihmeitä tekevistä ja parantavista vaikutuksista, kuin myös että olisi pitänyt suunnilleen piehtaroida pöpelikössä ym. muuta hullutusta jotka tuotti myötähäpeää tai nauratti. Kurssin päätteeksi sain kukkaseppeleen päähäni, diplomin ja askarrellun paskarrellun rannekorun jolla kuulemma parantava vaikutus. Huhuu!
Ei se rasita eikä ärsytä ellet ole rasittava ja ärsyttävä.
Luonnonlapset ovat vähän ihanasti rempallaan. Yrttejä keräillään, retriitissä oleskellaan ja viimeistään vaihdevuosien aikaan alkaa armoton huovutus ja keramiikan teko Gudrun Sjöden -tyylisissä vaatteissa. Tunnen paljon tällaisia luonnonlapsia, osa heistä jopa miespuolisiakin, mutta omassa kielenkäytössäni he ovat hippejä. Ihan kivaa porukkaa ovat, kunhan pitää välit sillee aavistuksen etäisinä, ettei lähde heidän kaikkiin hömpötyksiinsä mukaan. Itsekin liikun luonnossa mielelläni ja on minussa herkkispuolikin toisinaan.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonlapset ovat vähän ihanasti rempallaan. Yrttejä keräillään, retriitissä oleskellaan ja viimeistään vaihdevuosien aikaan alkaa armoton huovutus ja keramiikan teko Gudrun Sjöden -tyylisissä vaatteissa. Tunnen paljon tällaisia luonnonlapsia, osa heistä jopa miespuolisiakin, mutta omassa kielenkäytössäni he ovat hippejä. Ihan kivaa porukkaa ovat, kunhan pitää välit sillee aavistuksen etäisinä, ettei lähde heidän kaikkiin hömpötyksiinsä mukaan. Itsekin liikun luonnossa mielelläni ja on minussa herkkispuolikin toisinaan.
Heh, tässäpä naseva kuvaus vanhenevasta luonnonlapsesta: "... viimeistään vaihdevuosien aikaan alkaa armoton huovutus ja keramiikan teko Gudrun Sjöden -tyylisissä vaatteissa." :)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen. Miehet on aina pitäneet minusta, mutta naiset ei voi sietää
Pick me!!
Tiettyjen kasvien parantavat ja muutenkin hyvää tekevät vaikutukset tuli kuultua ja erehdyin sitten kysymään mihin tietonsa perustuivat eli onko tieteellisiä tutkimustuloksia (vai luonnonlapsen mutuilua). Vastaus tuli aika kipakasti että kirjallisuudesta löytyy ja piste. Menin kirjastoon, lainasin kirjat ja ta-daa, en löytänyt sitä mitä etsin. Facessa esitin saman kysymyksen ja kerroin etten ollut kirjoista tutkimustuloksia tai edes lähteitä löytänyt. Viestini katosi viestien taivaaseen ja huomasin tulleeni estetyksi myös WA-ryhmässä. Huhuu!
Luonnonlapset harrastavat joogaa, uskovat parantaviin kiviin, harrastavat äänimaljahoitoja, hokevat voimaannuttavia mantroja, juovat koivunmahlaa ja syövät jäkälää villiyrttien lisäksi, ja tekevät retriittimatkoja kauas etelään suihkukoneella hurauttaen. Hetkinen, joku tuossa ei nyt täsmää. Olisiko se kallis etelänmatka ja lentomatkustus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin minä. Tosin en ole hölmö. T.n54
Hölmöllä tarkoitin enimmäkseen sellaista hassuutta. En ole siis mitenkään tyhmä. Esim. olen taiteellisesti lahjakas ja luen paljon.
Mihin perustat väitteen ettet ole tyhmä ? Taiteellisesti lahjakas voi olla tyhmä. Lukeminen toki sivistää mutta kyllä se pitkälle riippuu siitä mitä lukee, tunnen monia jotka lukivat harlekiineja ja olivat tyhmiä ja ovat edelleen vaikkeivat niitä enää lue
Luonnonlapset käyttää etuliitettä villi, koska se tekee kaikesta parempaa ja terveellisempää. Puolukka ei oo vain marja vaan villimarja. Mustikka on vähän kesympi, mutta villi silti kun taas puutarhamansikka ja herukat on kesyi. Musta punaherukka on aika villinpuoleinen, mutta silti se ei oo villimarja.
Persilja ja tilli on kesy-yrttei, mutta voikukka ja varsinki nokkonen on villiyrttei. Shiitake on kesysieni, mut metsässä vilisee villisienii niin että niihin meinaa kompastuu. Purkkiherkkusieni on tapettu kesysieni, hukutettu raukka. Maistuu silti pizzan pääl.
Akvaarios on kesykaloi, mut meris, järvis ja joissa villikaloi. Viljelty kirjolohi on kesy, vaik onha sekin pirun villi, muttei tietenkään yhtä villi kuin ahvenet, särjet, kuhat ja varsinki ite prkeleet eli hauet. Särki ei oo arvostettu saaliskala kun sä istut pilkil tai mato-ongel, mutta kaupan hyllyl se on himottua terveysvaikutteist syötävää kun purkin kyljes lukee villikalasäilyke.
Mummon vanhas kaivos on villivettä, ja aika hiton villii se onki ku kaivoo ei oo putsattu ihmisikään. Mutta hei, kun juot villii vettä niin vatsan toiminta on taattu. Joka tapaukses villivesi on terveellisempää kuin vesijohtovesi. Villivedessä kannattaa uida, paitsi ei siellä mummon kaivossa. Villivesiuinti onkin suosittuu olipa kysees meri, kärvi tai joki, tosin isommat kosket kannattaa jättää väliin jottei meno mee liian villiksi.
Näin nää luonnonlapset opettaa tuntemaan villiä luontoa, vaik ainaki me maalaiset nauretaa heille niin että kuset meinaa pöksyyn valahtaa. Villimarja, voi helevetti.
No jos "lapsi" viittaa siihen että oot jotenkin vastuuton joissain asioissa niin sellainen ihan ymmärrettävästi ärsyttää että ei hoida omaa tonttia josta sitten seuraa harmia muille jotenkin.
Ja voisin kuvailla itseäni noilla sanoilla mut kyllä mä näen ne mun heikot kohdakin jossa mun pitäs kehittyä.
Minua ärsyttää ihmiset jotka aina puhuvat itsestään. Tulet keskustelupalstalle puhumaan itsestäsi. Kertoo paljon sinusta !