Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi itku! Äippärahasta...

Vierailija
14.12.2006 |

Jouduin sairauslomalle loppuajaksi; äitiysloma alkaa vasta helmikuun alussa.

Ei siinä muuta, mutta kun haen äitiyspäivärahaa 6kk tulojen perusteella, ja nyt ehdin tipahtaa useaksi viikoksi sille kelan sairauspäivärahalle, joka tietysti on pienempi kuin palkka...

Ei sillä, onhan vauvan terveys toki tärkein mutta olen elämäntilanteessa jossa joka ikinen ropo olisi tarpeen, ja nyt tuo tulojen tippuminen kai kertautuu koko äitiysloman ajalle; pienemmät tulot ->pienempi äitiyspäiväraha. (?)

:´(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun keskustelun muistan aiemmin olleen, jossa joku sanoi että tällöin päiväraha maksettaisiin sen mukaan mitä palkka tuolla ajalla olisi ollut.

En kyllä asiasta tiedä, mutta jotain tällaista muistelen kuulleeni. Korjatkoon joku jos olen väärässä.

Vierailija
2/6 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi kyllä päivän pelastus. Olen itkeskellyt tilannetta koko päivän.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/6 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sairastumisen ei pitäisi huonontaa tilannettasi.

Vierailija
5/6 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen osittaisella hoitovapaalla, joten siksi en halua päivärahaa vuoden 2005 verotuksen perusteella.

Tämä olis kyllä oikeasti pelastus! Pitääkö tuota jotenkin erikseen anoa, vai laskeeko kela automaattisesti noiden oletustulojen mukaan? Hakemuksen olen jo toimittanut kelaan, mutta palkkatodistuksen työnantaja toimittaa vasta juuri ennen äitiysloman alkua. (tuloissa pientä vaihtelua kuukausittain)

ap

Vierailija
6/6 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastumista edeltäneiden kuuden kuukauden tulojen mukaan, mikä kai auttaa vähän? Se lukee ihan Kelan sivuilla.

Mutta edelleen olen sitä mieltä, että pitäisi tosiaan onnistua oletettujen tulojen perusteella. Sitä en vain löytänyt sieltä sivuilta.

Ei varmaan laske Kela automaattisesti, vaan pitää erikseen pyytää.

3 ja 7

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi