Mitä työtä sinä/miehesi/tuttavasi tekee ilman koulutusta?
Paljonko on palkka kuussa? Työaika (päivätyö, iltatyö, yötyö, vuorotyö, montako tuntia viikossa)?Suosittelisitko työtä muille? Miksi/miksi et?
Mietin alan vaihtoa, enkä jaksaisi lähteä juuri nyt koulunpenkille. Mietin vaihtoehtoja vaan....
Kommentit (12)
Mun mies on kova jätkä, peruskoulusta päästyään lintsasi lukion eikä koskaan saanut papereita. Nyt on oma firma rakennusalalla ja tienaa n5000¿/kk.
Poissa kotoa paljon, edustusta ym kekkeriä onneksi vähän, leijonaklubu vie vähästä vapaa-ajasta puolet. Syö harvoin kotona, lapset tuntee sunnuntai-aamun äreän mörisijän...
olen FT mutten ole auskultoinut eikä minulla siis ole koulutusta opettajan tehtäviin (paitsi korkeakoulussa). Teen luokanopettajan sijaisuuksia välillä huvin vuoksi. Palkka on 18 euroa tunti. SIjaisuuksia ei tule niin paljon että nousisi kuussa yli parin sadan.
Ei mikään lehtimyyjä, ei provikkapalkka. Työssä on kyllä kouluttautunut, mutta ammattitutkintoa ei ole. Palkka 2500, hyvät edut lisäksi. Ei ylitöitä, lomat rullaa.
Tekee paljon ylitöitä. En suosittele perheelliselle.
Palkasta en tiedä, varmasti ihan ok. Voi vaikuttaa itse työvuoroihin.
No ei tätä ihan lonkalta voi tehdä mutta ei mulla koulutusta ole, vajaan 10 v kokemus kuitenkin... palkka on mitä itse määrään kun teen omassa firmassa.
Pohdinpa vaan teidän vastausten perusteella.
ap
työaikani on 8-14 ja palkka alle 1500/kk
sopii mulle
t. ei ap, joka suunnittelee myös alan vaihtoa ja raha ei ole tärkein seikka
Vierailija:
työaikani on 8-14 ja palkka alle 1500/kk
sopii mulle
Aikaa menee sen mukaan kuin hän itse päättää. Tietysti hänellä on koko päivät käytössä, mutta jos joutuu hoitamaan asioita, niin niitä hän pystyy hoitamaan aika vapaasti. Lisäksi jos kotona on iltaisin tarvetta, hän järjestää senkin.
Vanhemmassa polvessa on kaikkia mahdollisia.
konttorinhoitaja, siivooja, työntekijä sukulaisen firmassa, huumevalistaja (hänellä omakohtainen kokemus, miksiköhän koulutus jäi saamatta...)
Ilman koulutusta harvemmin pitkälle pötkii, ainakaan tämän päivän nuori aikuinen.