Eräs asuntosijoittaja valittaa instassa, että n. 100€ vuokravakuudesta on jäänyt saamatta
Koska vedentasausmaksua oli tullut asukkaan muuttaessa jo pois.
Joillakin meillä on ongelmia ja joillakin _ongelmia_
Kommentit (44)
No jos hän ei ole oikea sijoittaja, vaan sellainen, joka on ostanut sijoitusasunnon lainalla? Sellaisiakin reppanoita on.
Bungholio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntosijoittaminen ei ole kultakaivos. Mulla on 1 sijoitusasunto ja se on todella huonosti tuottava. Tyhjiä kuukausia ja remontteja.
Jo pelkästään se, että jollakin on mahdollisuus olla asuntosijoittaja, on hemmetin etuoikeutettua. Jos on noin rankkaa, myy asuntosi pois. Kukaan ei pakota sinua tuohon hommaan
Tämä instan sijoittaja omistaa lukuisia asuntoja ja tekee videoita yleensä ulkomailta luksushotelleissa. Varmaan tosi rankkaA kun 100€ menetti jollekin ihmiselle, joka joutuu asumaan vuokralla
Tällaisilla asenteilla saadaan nopeasti pula vapaista vuokra-asunnoosta.
Kun oli vuokrasäännöstely niin silloinhan asunnoista oli pua ja asunnot kehnoja kun ne kuitenkin meni vuokralla, ihme että joku kaipaa niitä aikoja takaisin ja ihme että joku on asuntosijoittajille kateellinen
Bungholio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntosijoittaminen ei ole kultakaivos. Mulla on 1 sijoitusasunto ja se on todella huonosti tuottava. Tyhjiä kuukausia ja remontteja.
Jo pelkästään se, että jollakin on mahdollisuus olla asuntosijoittaja, on hemmetin etuoikeutettua. Jos on noin rankkaa, myy asuntosi pois. Kukaan ei pakota sinua tuohon hommaan
Tämä instan sijoittaja omistaa lukuisia asuntoja ja tekee videoita yleensä ulkomailta luksushotelleissa. Varmaan tosi rankkaA kun 100€ menetti jollekin ihmiselle, joka joutuu asumaan vuokralla
Älä jauha skei daa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta voit olla varma että kaikki ovat kateellisia sinulle
Ainakin tällä palstalla. En kyllä kovinkaan herkästi mainitse tuolla tosielämän puolella omistavani useampia sijoitusasuntoja, en ole kertonut noiden määrää edes omille vanhemmilleni.
Vierailija kirjoitti:
No jos hän ei ole oikea sijoittaja, vaan sellainen, joka on ostanut sijoitusasunnon lainalla? Sellaisiakin reppanoita on.
reppanoita? miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ei kyllä houkuta tippaakaan.
En ymmärrä miksi kaikki (jotka haluavat sijoittaa) ei sijoita osakkeisiin.
Siistiä hommaa, ei yllättäviä kuluja, voit sijoittaa niin paljon kuin haluat, mihin haluat. Voit ottaa sellaisia riskejä kuin haluat, ottaa poiminnan ja ajoittamisen suhteen senkokoisia riskejä kuin haluat.
Kun haluat realisoida osakkeet, voit odottaa sopivaa hetkeä tai tehdä sen heti. Rahat ovat tililläsi kahden vrkn päästä.
Vierailija kirjoitti:
Bungholio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha skei daa
kyllä vaan tulee, kokeillaanko?
Vierailija kirjoitti:
Miten vesilaskun tasaus voi olla 100€? Vettä on pitänyt tuhlata oikein urakalla, jos 100€ lisämaksu tulee! Kuumaa vettäkin satasella saa yli 11000 litraa.
Suorittanut huolellisen lähtösiivouksen. Luuttua on silloin huuhdottava usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
reppanoita? miten niin?
Se nyt on vaan tää palsta. Tosiasiassa hyvin iso osa sijoitusasunnoista sekä yksityisillä että ammatikseen asuntosijoittamista tekevillä on lainarahalla hankittuja ja mahdollisesti vivutettu ja pantattu jne. Lähinnä ne vanhemmat omistusasujat, jotka ovat laittaneet oman velattoman asuntonsa vuokralle ja menneet itse vuokralle tai hankkineet pienemmän/paremmalla sijainnilla olevan/esteettömän asunnon omaan käyttöönsä, ovat niitä joilla on lainattomia asuntoja vuokralla.
Vähävaraisille ei tässä maassa asuntolainaa anneta.
Joten kyllä, on etuoikeus olla asuntosijoittaja
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä minä en ole asuntosijoittaja, vaan osakesijoittaja. asuntosijoittamisessa on huono tuotto, enemmän työtä, ja (alkuun) suuremmat riskit.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuosta tekee "ei oikean sijoittajan"?
Vierailija kirjoitti:
Mmh. Periaatteessa joo yksittäisenä summana toi ei kummoinen ole, mutta jos on useampia sijoitusasuntoja ja esim. neljästä pätkähtäisi kerralla tuollaiset tasausmaksut, niin kyllä se 400 euroa omasta pussista alkaisi jo sapettaa. Toki osa vuokraa asuntoja, joissa ei ole lainaa ja ainoa vuokratuotosta maksettava osuus on vastike (ja verot), silloin ei ehkä ole yhtä "tiukilla", mutta jos asunnosta menee lainanlyhennykset päälle (mikä on useimmilla yksityisillä vuokranantajilla varsin realistinen tilanne), niin käytännössä se vuokrausta asunnosta käteen jäävä tuotto on jotain kymppejä kuussa. Jos vielä asunto on kuukauden-parikin tyhjillään, niin persnetolle menee.
Mulla on tuo tilanne. Yhtiössä on tehty mielestäni aivan turhaakin remontteja ja nyt tuotto on 20 euroa kuussa. Ei tässä ole järkeä enää, kun tulee tyhjiä kuukausiakin. Ei sentään ole ostamisesta velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos asunnon arvo nousee, niin voi hyvinkin olla "kultakaivos". Mutta kun normaalissa sijoittamisessa on ohjeena hajauttaminen, niin harvalla pienasuntosijoittajalla se onnistuu kun pitäisi olla vähintään 10 asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten olet asuntosijoittaja? Paremmille vuosituotoille pääsee sijoittamalla vaikak osakkeisiin. Eikä tarvitse pelätä perusvuokraloisen rikkovan kämpän.
Mulla on hiukan rahaa myös osakkeissa.
Ei munia samaan koriin.
Vierailija kirjoitti:
Mmh. Periaatteessa joo yksittäisenä summana toi ei kummoinen ole, mutta jos on useampia sijoitusasuntoja ja esim. neljästä pätkähtäisi kerralla tuollaiset tasausmaksut, niin kyllä se 400 euroa omasta pussista alkaisi jo sapettaa. Toki osa vuokraa asuntoja, joissa ei ole lainaa ja ainoa vuokratuotosta maksettava osuus on vastike (ja verot), silloin ei ehkä ole yhtä "tiukilla", mutta jos asunnosta menee lainanlyhennykset päälle (mikä on useimmilla yksityisillä vuokranantajilla varsin realistinen tilanne), niin käytännössä se vuokrausta asunnosta käteen jäävä tuotto on jotain kymppejä kuussa. Jos vielä asunto on kuukauden-parikin tyhjillään, niin persnetolle menee.
Osalla asuntosijoittajilla tuo satanen saattaa jo kääntää kassavirran negatiiviseksi, vaikka vuokraustoiminta olisi voitollistakin. jotkut tarvitsevat joka euron, jotta ei tarvitse esim lainojen takaisinmaksuun omaa palkkarahaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tiukalla tai ei, niin omaa rahaa se satanen silti on. Tottakai se harmittaa jos se suoraan omasta pussista menee, olis itten tiukkaa tai ei.
Jokohan vihdoin saatais lopetettua se yhtiölainan verovähennysoikeus sijoittajilta? On niin väärin tavallisia ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
reppanoita? miten niin?
No ainakin me omistamme sijoitusasuntomme (Hki, kantakaupunki) sekä asunnon, jossa asumme itse. Ei kaikki tarvi lainaa asuntojen ostoon Helsingistä. Ja ihan tavallinen nelikymppinen pariskunta ollaan.
T. Hän jota lainasit
Aika paljon riippuu myös siitä mikä on vesiennakon määrä.