Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heksavit 300 mg

30.08.2008 |

Hain apteekista taannoin apua alkuraskauden pahoinvointiin ja sieltä suositeltiin b6-vitamiinia, Heksavitia. Ostinpa sitten tuon purkillisen (10 tbl) 300 mg:n vahvuista Heksavitia ja sitä nyt sitten syönyt pääsääntöisesti kokonaisen tabletin/päivä (satunnaisesti puolikkaan). Pahoinvointiin se auttoikin mutta nyt lueskelin netistä, että tuota 300 mg:n vahvuutta ei kaikille ole raskauden aikana suositeltu, vaan miedompaa... Minulle apteekki ei puhunut miedommasta mitään! Apua, oletteko muut syöneet Heksavitia millä annostuksella??

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt tämän(kin) raskauden aikana alussa heksavitia pahoinvointiin, juuri tuon yhden tabletin päivässä. En ole osannut olla huolissaan, kun sitä neuvolassa suositeltiin. Olen syönyt sitä aikoinaan avuksi myös pms-oireisiin. Voit varmaan olla ihan huoletta, itse ainakin olen :).

Onnellista odotusta sulle!

T.Perustrikoo

2/2 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kahdessa edellisessä myös käytössä Heksavit huonoon oloon. Erona oli vain se, että sen edellisen vahvuus oli 20mg ja tämä uusi onkin 300mg eli 15x vahvempaa! Mä huomasin kotona erehtyneeni vahvuudesta ja soitin apteekkiin. Siellä sanoivat, että se miedompi 20mg on poistunut markkinoilta! Eli mulla jäi ottamatta, kun se olo ei niin huono ollut, että olis noin vahvaa tarvinnut. Siinä miedommassa oli annostuksena max 6 tbl/päivä, ja kun pärjäsin kahdella, en viitsinyt vahvempaa pilkkoa niin pieniin osiin, vaan korvasin sen parilla monivitamiinilla päivässä.

Jos epäilyttää, niin kysy teratologisesta palvelusta miten on: sopiiko vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla