Ihmiset lähtee Turkkiin ja Italiaan lomalle
...Ja nyt itketään lehdissä, että on kuuma. Siis miten vajakkwja ihmiset oikeasti on? Ei kI Turkussa nyt kuuma ole tähän aikaan vuodesta? Miksi ette mene syyslomalla etelään jos sinne on lasten kanssa mentävä. Muutenkin luulis jokaisen tajuavan, että on järjetöntä lähteä jo nekin Roomaan keskikesällä. Turisteja joka paikka täynnä, hiki valuu, etsit vain juomakioskia ja varjoa....
Kommentit (36)
Matkailija kirjoitti:
Ollaan oltu heinäkuussa mm. Madridissa, Barcelonassa, Pariisissa, Roomassa, Ateenassa ja Istanbulissa. Lämmintä on ollut, muttei kertaakaan ole mikään superhelle sattunut kohdalle. Jos joskus sattuu, niin minkäs sille sitten voi. En minä sen takia jätä lomamatkailua väliin.
Kaikki kun eivät voi itse päättää lomansa ajankohtaa.
Juu, loman ajankohtaa ei varmaan, mutta kohteen varmaan kuitenkin.
En itse menisi heinäkuussa etelään kaupunkilomalle, vaan jonnekin saarelle tai tai muualle jossa edes vähän tuulta ja uima-altaat ja hotellissa kunnon ilmastointi.
Kyllä nyt on jollakin mennyt tunteisiin toisten ulkomaanmatkat. Henkilökohtaisesti ei vois vähempää kiinnostaa meneekö joku sinne grillaamaan itseään vai ei.
Halutaan lomalle ja sää on takuuvarmemmin lämmin verrattuna Suomeen. En kyllä nähnyt, että turistit olisivat itkeneet kuumuutta, todenneet keinot, joilla kuumuudessa pärjää KUN heitä on haastateltu.
Etelässä on kuitenkin ilmastointi monessa paikassa.
Ja kuten todettu harvalla on syysloma ja talvella Välimerellä ei ole lämmintä. Keväällä on, mutta silloinkaan ei ole lomaa.
Lyhyt lentomatka on vetovoimatekijä myös.
Esim. täällä Espanjassa kaikki jotka pystyvät lähtevät kaupungeista rannikolle kesäisin. Ihan jok kesä siis, mitään poikkeuksellista tässä kesässä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaankaan kannata lähteä Etelä-Eurooppaan kaupunkilomalle heinä-elokuussa. Hinnat korkeimmillaan, karmea ruuhka kaikkialla ja tolkuttoman kuuma. Paikalliset pakenee kaupungeista just kuumuuden takia.
No ei kukaan järkevä lähde kaupunkilomille mihinkään kesä-elokuussa! Kuumaa on etelän maiden lisäksi myös keski-Euroopan kaupungeissa.
Mutta maaseudulle, rannikolle, järville, saarille jne tämä on todella ihanaa loma-aikaa! Tosi onnekkaita olemme kun voimme olla etelässä 5 vkoa juuri kun Suomessa on karmeat kelit.
Esim parhaillaan pohjois-Italiassa täydellinen 29 astetta. Voi nousta 2-3 astetta ip tuosta.
Miksi noin harmittaa toisten kaupunkilomat? Hyväkuntoisille ihmisille kuumuus ei ole niin iso ongelma. Aamut, illat ja yöt ovat näissäkin kohteissa viileämpiä.
Itse rakastan lämpöä ja kesäisin olen reissannut Aasiassa, kun sinne saa silloin lentoja halvemmalla.
Monet nimenomaan haluaa sitä lämpöä. Tänä kesänä ei lähdetty reissuun mutta olisihan se ihanaa maistella pina coladaa altaan reunalla sen sijaan, että pitelee sadetta täällä mökissä.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Matkailija kirjoitti:
Ollaan oltu heinäkuussa mm. Madridissa, Barcelonassa, Pariisissa, Roomassa, Ateenassa ja Istanbulissa. Lämmintä on ollut, muttei kertaakaan ole mikään superhelle sattunut kohdalle. Jos joskus sattuu, niin minkäs sille sitten voi. En minä sen takia jätä lomamatkailua väliin.
Kaikki kun eivät voi itse päättää lomansa ajankohtaa.
Juu, loman ajankohtaa ei varmaan, mutta kohteen varmaan kuitenkin.
En itse menisi heinäkuussa etelään kaupunkilomalle, vaan jonnekin saarelle tai tai muualle jossa edes vähän tuulta ja uima-altaat ja hotellissa kunnon ilmastointi.
Kukin tavallaan. Me ei olla rannallamakaajia vaan pidetään kulttuurista. Kuumimpaan aikaan voi viettää aikaa ilmastoiduissa museoissa.
Vierailija kirjoitti:
Jossain merenrantapaikassa ei ole vastaavasti nähtävää kuin Roomassa. Kaikkia ei kuumuus niin haittaa. Kaikki eivät myöskään nauti merenrannalla oleilusta puhumattakaan että haluaisivat maksaa siitä suuria summia. Lennot ovat kalliita.
Italiassa on hyvä julkinen liikenne. Ostian rannalta Roomaan 30 min paikallisjunalla on lähin. Bussit ja junat kulkee kylien väliä. Ilman muuta majoittuisin jossain Rooman ulkopuolella alle 1h matkan päässä näin keskikesällä ja kävisin päiväseltään Roomassa, voihan siellä olla vaikka 1 yön yli.
Näin me teemme kun olemme Italiassa. Tänävuonna piipahdettu jo Torinoon, Astiin, Albaan ja vielä käydään päiväseltään ainakin Novarassa ja Genovassa. Muut retket sitten meren rantaan ja pohjoiseen järviseudulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole syyslomaa..
Kesälomasta voi säästä syksylle päiviä.
Kaikki kun tosiaan ei voi. Miten se on niin vaikea tajuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö edes syyskuussa saa pitää lomaa vaikka se on virallinen lomakuukausi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö edes syyskuussa saa pitää lomaa vaikka se on virallinen lomakuukausi?
Jos esimerkiksi firma on kiinni koko heinäkuun niin kaikkien lomat on silloin, paitsi se yksi viikko talvilomaa.
Eiköhän nämä jotka varaa heinäkuulle kaupunkiloman Välimerelle ymmärrä ihan itsekin ja ihan etukäteen, ettei matkustaminen sinne ole säiden puolesta optimaallista.
Lomien ja vapaiden puolesta on. He hyväksyvät sen siis, että kuuma on, ja heille se on kestettävissä oleva asia.
Tietysti voi olla poikkeuksia, joille kaikki tulee yllätyksenä ja isona pettymyksenä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hinnat on pilvissä. Monet hotellit säästävät ilmastoinnin käytössä kun sähkö on kallista.
Poika kävi etelässä toukokuussa. Matka maksoi lähes tonnin. Ja hotellissa oli jo lähes 30 astetta. Ilmastointia pihisteltiin.
Missä kävi toukokuussa? Välimerellä satoi koko toukokuun ja oli hyvinkin viileää. Minä asun etelä-Euroopassa, luulin, ettei talvivaatteiden käyttäminen lopu ollenkaan vaikka oli toukokuu. Jumat että oli kylmä.
Samoin meillä pohjois-Italiassa vapusta kesäkuun loppuun satoi päivittäin. Tuli sekä viime että tämän vuoden sateet samalla!
Pidän nykyään lomani syyskuun puolen välin jälkeen.