Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille muille, jotka olette menettäneet sisaruksen

Vierailija
21.07.2023 |

Olen miettinyt usein, kun joku uusi tuttavuus tiedustelee minulta sisarusten olemassa olosta, että mitä vastaan. Minulla on yksi elossa oleva sisarus ja yksi menehtynyt sisarus. Tuntuu oudolta vastata kysymykseen kertomalla yhdestä sisaruksesta, kun suurimman osan elämästäni minulla on ollut heitä kaksi. Toisaalta tuntuu oudolta usein melko uudelle tuttavuudelle kertoa sisaruksen menettämisestä.

Miten te muut tällaisessa tilanteessa olevat vastaatte?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kaksi sisarusta. Mitä muuta heistä pitäisi tuntemattomille kertoa, tai miksi tuntematon edes kysyisi tuota enempää yksityiskohtia?

Vierailija
2/4 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta tuntuu oikeammalta sanoa, että sinulla on kaksi sisarusta, niin sano se. Mutta ei siihen tarvitse heti lisätä, että toinen on kuollut. Puhut kahdesta sisaruksesta, ja jos se uusi tuttavuus kestää pidempään, niin tuleehan se sotten jossain vaiheessa ilmi miksi toinen sisarus ei koskaan käy kylässä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin sisarukseni 20 vuotta sitten niin, että minulla oli hänet elämässäni ennen sitä 15 vuotta. Kysymys on ollut minulle hankala kaikki nämä vuodet. On, oli vain on ollut?

Olen käyttänyt kaikkia näitä kulloisenkin fiiliksen mukaan. Lisäselityksiltä ei yleensä voi välttyä, jos kysyjä esittää minkä vain lisäkysymyksen (ja niitä tulee aina jos käyttää kumpaa tahansa viimeksi mainittua). Kaikki eivät toki sitä tee, ja siinä mielessä paras vaihtoehto on ensin mainittu eli "on". 

Vierailija
4/4 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kolme veljeä. Keskimmäinen veli kuoli, mutta edelleen hän on mun veli.<3 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi