Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAhoittaisito sinä tästä mielesi?

Vierailija
14.12.2006 |

Mieheni (joka ei ole koskaan tehnyt juri mitään kotona, eikä varsinkaan ruokaa koskaan) moitii minua siitä, että kerään tiskialtaaseen roskaa ruoanlaiton aikana, ei kuulemma tiedä ketään yhtä siivotonta. (olen hänen eka suhde).

Meillä on roskalaatikko niin tyhmästi sijoitettu, että se ei vain ole kovin käytännöllinen, en ymmärrä miksi ei roskaa voi kerätä tiskialtaaseen ja kun on homaat tehnyt kerralla laittaa ne pois.

Tulipa paha mieli. Olen aina luullut että hän arvostaa että teen kaikki ruat itse mutta näköjään ei. Ihan kiusaamista mielestäni tuollainen : (

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa ei olisikaan tämän suurempia murheita! ap

Vierailija
2/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki kotityöt voi olla kaikkien vastuulla - tai voi olla, mutta siitä syntyy katkeruutta. Vastuu pitää jakaa. Ei minun tarvitse miettiä, miten usein mieheni on pessyt verhot, koska meillä on yksiselitteisesti sovittu, että se on minun työni. Eikä hän murehdi, miten harvoin pesen vessat, kun se on hänen hommansa eikä minun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ok idea todella jos se toimii. MUTTA minun mies on sanonut että kotityöt KUULUU minulle koska olen kotona. Se tässä ärsyttääkin että koska minä täällä hoidan 90% kaikesta niin tullaan vielä tyylistä urputtumaan! Se tässä ketuttaa eniten!

ap

Vierailija
4/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tilannetta on helpottanut ihan huomattavasti se, että ollaan oltu molemmat vuorotellen lasten kanssa kotona pidempiä aikoje (kuukausia-vuosi) kun toinen on ollut töissä. Silloin on tasapuolisemmin aikaa ja mahdollisuus tajuta mitä kaikkea hommaa kotonaoloon sisältyykään.

ja jos sun pienempi palkkasi ei mahdollista sun tuloilla elämistä kokonaan, niin sitä varten voi vaikka säästää niistä miehen suuremmista tuloista. Jos on voden etukäteen tiedossa koska toisen vuoro jäädä kotiin, niin silloin on ihan mahdollista säästää muutama tonni, josta on mistä ottaa kun rahaa on vähemmän.

Vierailija
5/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tuloja mutta on varallisuutta, en ole miehen tuloista ns. riippuvainen. Mie onkin jäämässä 1kuukaudeksi hoitovapaalle kun ns. kiristin ja silloin minä kyllä mennä viiletän ja teen sitä mitä lystään : )

Saa mies tehdä sitten täällä ruokia ihan oman tyylin mukaisesti : )

ap

Vierailija
6/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies on kuukauden hoitovapaalla ja sinä liehut jossain menoissa ja harratuksissa niin ei sekään ihan reilua ole.

Vierailija
7/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut tavallasi aina ja lopuksi sitten laitan kerralla roskiin tapa on kätevä.

Todellakin olisi aika jakaa niitä kotitöitä. Kun miehesi on vapaalla, älä laita ruokaa kertaakaan ja tee mitään kotitöitä. Nyt on sinun vuoro heittää vapaalle mutta älä alennu kuitenkaan moittimaan häntä työskentelytavoissa. Ainoastaan neuvot tarvittaessa jos kysyy.

Tsemppiä! Olen puolellasi !

Vierailija
8/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noinkin isoista asioista pitää pystyä pääsemään neuvottelemalla MOLEMPIA tyydyttävään kompromissiin. Teillä on isomman perheneuvottelun paikka kuin arvasinkaan!

Vierailija
9/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen myös keikkoja jos niitä on! Tottakai! käytän sen ajan hyväksi vai pitäisikö mun olla täällä miestä pitämässä kädestä kiinni kun hän hoitaa kohta 3v lastaan? Mikä siinä ei ole reilua jos hoidan itseäni ja asioitani kun mies on hoitovapaalla?

Mun mies tekee 10h päiviä matkustaa siitä suuren osan ja mä en saa yhtä kuukautta sitten käyttää itseäni enemmän ajatellen?

Saanko perustelut, kiitos?

ap

Vierailija
10/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

he tulee toimeen. mut mun ajatusmaailmani on varmaan suppea kun elelemme ihan työtuloilla, ei ole mitään varallisuutta.

ja jos tilanne ois meillä se, että molemmat on kotona yhtä aikaa, niin se olis ihan lomaa ja luksusta.

ja ensi kesänä meillä niin onkin, kun mies on hoitovapaalla ja mä pidän vähän kesälomia ennen kuin palaan töihin.

Mut oikeesti, puhukaa vähän niistä kotihommista, älkää nokitelko. Joku kirjoitti niin viisaasti, että päämääränä ei ole olla oikeassa vaan olla onnellinen.

Vierailija:

Teen myös keikkoja jos niitä on! Tottakai! käytän sen ajan hyväksi vai pitäisikö mun olla täällä miestä pitämässä kädestä kiinni kun hän hoitaa kohta 3v lastaan? Mikä siinä ei ole reilua jos hoidan itseäni ja asioitani kun mies on hoitovapaalla?

Mun mies tekee 10h päiviä matkustaa siitä suuren osan ja mä en saa yhtä kuukautta sitten käyttää itseäni enemmän ajatellen?

Saanko perustelut, kiitos?

ap

Vierailija
11/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan täällä hoitele kotihommia niin saa maistaa mitä tämä oikeasti on. Siihenkin kylä 1kk on lyhyt aika, eri asia tätä on tehdä vuosi tolkulla ja vielä niin että se puoliso on todella ne kaikki päivät ja monesti yötkin vielä pois.

Kyllä mekin lomaillaan, mutta välimme on vain aika tulehtuneet, joten minusta on tärkeää myös hoitaa itseäni ja asioitani. Parisuhteen hoitoon tarvitaan kaksi..

Päämääränä tosiaan onni : )

Kiitos!

ap

Vierailija
12/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on ihan omakin vastuu parisuhteestaan. Muuttamalla omaa käytöstään saa myös toisen käytöksen muuttumaan. Mieti, mitä voit tehdä toisin! Mutta ennen kuin toteutat mitään, ajattele, rakentaako se vai hajottaako.

Nokittelu ei ole oikea tie!!!

Olen itse ollut avioeron partaalla, mutta saanut kurssin muuttumaan oman käytökseni avulla. En saanut miestä millään ymmärtämään, miten haluaisin hänen muuttavan käytöstään ja miksi. Vähitellen hän alkoi kuitenkin käyttäytyä toisin, kun minäkin toimin eri tavalla kuin ennen. Yksityiskohtaisemmin en tätä tosin aio julkisesti selostaa.

Vierailija
13/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepa asiaa näin: miehesi on töissä, mitä, ehkä 9 tuntia päivässä, kun sun työpäiväsi kestää 24 tuntia. Ilman lomia, ilman sairaspäiviä. Palkkana on ylläpito, ilman eläke-etuuksia tms. Kuulostaako reilulta?

Eli vaikka oletkin kotiäiti, ei sun tarvitse tehdä kaikkea, aina. Olen itse kotiäiti, ja teen kotihommat, siivoukset, pyykinpesut jne. miehen ollessa töissä, ja hoidan tottakai lapset. Kun mies tulee kotiin, mun työpäiväni ei varsinaisesti lopu, mutta saan ainakin työkaverin. :) Eli silloin mies tekee osansa hommista, hoitaa lapsia, pesee pyllyjä, lukee iltasatuja. Lomilla hommat tehdään puoliksi, niin siivoukset kuin muutkin. Näin kumpikin kantaa vastuunsa perheestä ja minäkin olen parempi äiti ja vaimo, kun saan joskus levätä.

Ap:n tapauksessa minäkin olisin sanonut miehelle, että herra on hyvä ja tekee homman itse, kun sen kerran paremmin osaa!

Vierailija
14/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen itse ollut avioeron partaalla, mutta saanut kurssin muuttumaan oman käytökseni avulla. En saanut miestä millään ymmärtämään, miten haluaisin hänen muuttavan käytöstään ja miksi. Vähitellen hän alkoi kuitenkin käyttäytyä toisin, kun minäkin toimin eri tavalla kuin ennen. Yksityiskohtaisemmin en tätä tosin aio julkisesti selostaa.

Vierailija
15/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en ole lukenu heikko vahva vaimo -kirjaa, joten ihan varma en voi olla. Mutta ei, en antanut määräysvaltaa kaikesta miehelleni.

Vierailija
16/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tasa-arvoisessa ihmissuteessa sen hoitamiseen tarvitaan kaksi.

Tietysti jokainen ottaa vastuu omasta käytöksestään jne. mutta se ei riitä jos toinen muuttuu ja toinen pysyy.

Joo, vakavan keskustelun paikka on. Mies on tottunut vähän liiaksi pitämään kotia hotellina näinä uravuosinaan. Kehtasi eräänä päivänä ruikuttaa, että " miksi hänen täytyy lasta ulkoiluttaa illalla töiden jälkeen"

(minä olin kuumeessa). Tuntuu välillä että olen naimisissa teinipojan kanssa : (

ap

Vierailija
17/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toi meidän roskis on epäkätännöllinen isolta osin sen takia että sen hissimekanismi on rikki. Olen pyytänyt miestä korjaamaan sitä jo vuoden, mutta ei vaan tule valmista. Pitäiskö pyytää vaikka naapurin miestä korjaamaan se? Olisko se tarppeksi nöyryyttävää miehelle?

Hitto kun suututtaa näin miehen pikkujoulupäivänä.. (on matkoilla).

ap

Vierailija
18/28 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi minua ei kiinnosta paljastaa sitä täällä yksityiskohtaisesti.

Vierailija
19/28 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olet aika herkkä jos tosta nyt pitää pahoittaa mieltä olisit vaan sanonut, että aha, no niin kauan kun ne roskat ei siihen koko päiväksi jää vaan siivoat ne pois, on varmaan ihan sama kuinka ruokaa teet.

Vierailija
20/28 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota oppia silmä tarkkana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi