Tuleeko lintuinfluenssasta uusi korona?
Niinhän ne aluksi puhuivat koronastakin: ei koske meitä, epätodennäköistä jne. Ja miten kävi. Plääh, en millään jaksaisi juuri nyt - tai koskaan - uutta pandemiaa. Maskit valmiiksi vaan, jee!
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pari kertaa nyt kuullut uutisissa asiaa käsiteltävän ja olen kiinnittänyt huomiota siihen vakuutteluun mikä koskee taudin tarttumismahdollisuudesta ihmiseen ja juuri samanlaista vakuuttelua tarttumattomuudesta kuulin koronan ilmaantumisen alkuaikoina. Joku asiantuntija jopa lausui että tauti ei tule Suomeen saakka ollenkaan.
Lintuinfluenssasta on jo sanottu että voi tarttua nisäkkäisiin ja mitäs me ihmiset ollaankaan?
No, meidän täytyy nyt kuitenkin olla tarkkoja ettei mennä koskettelemaan tautiin kuolleita lintuja.
Ja lintutilallisten pitää olla tarkkoja etteivät päästä luonnonlintuja omien kanojensa tonteille.
Niin että kyllä tilanne hallinnassa on ja kaikkeen on varauduttu. On on!
Minäkin muistan nuo vakuuttelut loppuvuodelta 2019 ja vielä helmikuulta 2020 - olin helmikuussa jo mökilläni etätöissä. Ja nyt on kesälomakausi eli kukaan ei tosissaan tee mitään, vaikka uusi virus alkaisi levitä. Eikä uuteen pandemiaan ole mitenkään varauduttu. Kyllä tässä pitää olla jokaisen kansalaisen valppaana, sillä viranomaisten ja päättäjien varaan ei kannata henki- ja terveyskultaa uskoa.
Olen samaa mieltä. Aivan samanlaista vakuuttelua kuin koronan kanssa.
Vähätellään täysin ja pidetään mahdottomana, että ihmiset vaarantuisi.
Vuosisadan pahin kusetus nimeltään korona ja osa pelkää edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen aistivinani samaa paniikkia kuin koronan alussa...Miten te jaksatte elää pelossa vuodesta toiseen? Korona, apinarokko, Ukrainan sota, lintuinfluenssa. Tehän kuolette kohta stressiin
Miljoonia kuoli koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne koronaan kuolleet miljoonat ole huijausta vaan ihan totta.
Minulla (tomppelillakin) on ehdotus erääksi varotoimenpiteeksi: lintujen talviruokinta kiellettävä sanktion uhalla. Lintujen ruokkiminen on vastuutonta toimintaa kun ihmisen hengelle ja terveydelle vaarallista virusta tiedetään leviävän lintujen välityksellä.
Vai tarvitaanko ensin muutama uhri ennen kuin ollaan rakkaasta harrastuksesta valmiita luopumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aistivinani samaa paniikkia kuin koronan alussa...Miten te jaksatte elää pelossa vuodesta toiseen? Korona, apinarokko, Ukrainan sota, lintuinfluenssa. Tehän kuolette kohta stressiin
Ja kuolee edelleen.
Tapoorokote jo "sattumalta" valmiina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pari kertaa nyt kuullut uutisissa asiaa käsiteltävän ja olen kiinnittänyt huomiota siihen vakuutteluun mikä koskee taudin tarttumismahdollisuudesta ihmiseen ja juuri samanlaista vakuuttelua tarttumattomuudesta kuulin koronan ilmaantumisen alkuaikoina. Joku asiantuntija jopa lausui että tauti ei tule Suomeen saakka ollenkaan.
Lintuinfluenssasta on jo sanottu että voi tarttua nisäkkäisiin ja mitäs me ihmiset ollaankaan?
No, meidän täytyy nyt kuitenkin olla tarkkoja ettei mennä koskettelemaan tautiin kuolleita lintuja.
Ja lintutilallisten pitää olla tarkkoja etteivät päästä luonnonlintuja omien kanojensa tonteille.
Minäkin muistan nuo vakuuttelut loppuvuodelta 2019 ja vielä helmikuulta 2020 - olin helmikuussa jo mökilläni etätöissä. Ja nyt on kesälomakausi eli kukaan ei tosissaan tee mitään, vaikka uusi virus alkaisi levitä. Eikä uuteen pandemiaan ole mitenkään varauduttu. Kyllä tässä pitää olla jokaisen kansalaisen valppaana, sillä viranomaisten ja päättäjien varaan ei kannata henki- ja terveyskultaa uskoa.
Miksi lehdissä vähätellään ihan kaikkea vaaraa.
Sama vähättely tuosta sähköauton palosta (Joka sytytti laivan, joka palaa edelleen)
Ei mitenkään muka ole vaarallista vaikka ruotsinlaivoilla. Siellä kun on turvarakenteet. Jaa, eikös sitten rahtilaivalla ollut.
Ja sit verrataan bensa-autoihin ja että niitäkin palaa.
Ei voi verrata. Bensa-autom pystyy sammuttamaan. Sähköautoa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Influenssalle keksittiin uusi nimi. Joka vuosi ihmisiä kuolee influenssaan. Uskotteko todella kaikkea pas.... mitä media syöttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oli saanut positiivisen testituloksen koronasta ja kuoli vaikka auto-onnettomuudessa, se merkittiin koronakuolemaksi.
Ihan Hesarikin kirjoitti tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lehdissä vähätellään ihan kaikkea vaaraa.
Sama vähättely tuosta sähköauton palosta (Joka sytytti laivan, joka palaa edelleen)
Ei mitenkään muka ole vaarallista vaikka ruotsinlaivoilla. Siellä kun on turvarakenteet. Jaa, eikös sitten rahtilaivalla ollut.
Ja sit verrataan bensa-autoihin ja että niitäkin palaa.
Ei voi verrata. Bensa-autom pystyy sammuttamaan. Sähköautoa ei.
No toi sähköautolaivan lasti on ihan varmasti hämärä. Kyllä kapu ja lastaajat tietää paljonko niitä on autoja, noin iso virhe ja laiva ei pysyisi enää pinnalla. Siksi sitä ei kannata ainakaan näihin salaliittoteorioihin vetää mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tapoorokote jo "sattumalta" valmiina!
Eiköhän Bill Ga tes ole jo vuosia tuota rokotetta valmistellut...
Ei tule. Lintuinfluenssasta meuhkattiin pienesti jo 2006 ja sekin hysteria laantui kun mitään kummempaa ei tapahtunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule. Lintuinfluenssasta meuhkattiin pienesti jo 2006 ja sekin hysteria laantui kun mitään kummempaa ei tapahtunutkaan.
Muistan tän. Olin lapsi silloin. Kanaa sai halvalla kun ihmiset pelkäsi. Muutama vuosi meni niin tuli se sikaflunssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella monet heistä ovat huijausta. Tämä on ihan avoimesti myönnettykin. Moni heistä ei kuollut koronaan, vaan ihan muuhun, vaikka kirjattiin koronakuolleeksi. Se on suomeksi sanottuna huijatusta eli kusetusta.
Eikähän muutamaa hysteerikkoa lukuunottamatta ihmiset ottaneet opiksi koronapaniikista eikä vastaavaa anneta enää koskaan tapahtua. Enkä viittaa nyt siihen, että virus leviää ja osa sairastuu.
Jep joo. Rokotusten jälkeen rupeaa tauti leviämään?? Sama testi kun koronarokotteella?? Samanlainen huijaus kuin kotonakin? Ja vain suomalaisille annetaan tähän rokotteita? Olemme hyvä testi maa kun innokkaat ottavat rokotteita vain koska ovat ilmaisia x)) Miksiköhän "long covid" tutkimukseen ei oteta rokottamattomia? Voisko johtua siitä että tutkivat rokote haittoja?
Lintuinfluenssasta ei tule korona. Se on lintuinfluenssa
Ruokaviraston johtaja Ylen haastattelussa umpitunnelissa? Siltä ainakin näytti ja kuulosti, että kesken kesäloman kävi kutsu takaisin töihin.