Lastenohjelmariippuvuus äitillä ja lapsilla!
Moikka,
Aamulla kun herätään lapset 2 ja 5 napsauttaa telkkarin auki ja katsovat ohjelmia. Sitten hoitopäivän aikana monesti katsovat jonkun lasten elokuvan. Illalla vielä pikkukakkoset.
Minä olen sallinut ohjelmat, koska siinä on työssäkäyvälle äidille paussia. Olen vaan huomannut, että virtaa riittää lapsilla tuplasti telkkarisession jälkeen ja kiukku on herkässä. Viikonloput pahoja kun lastenohjelmia tulee pari tuntia yhteen pötköön.
Kannattaisko alkaa pikkuhiljaa vieroitus esim. aamulla ei avata telkkaria?
Muita idiksiä ja onko tämä ihan sairasta jo kun sallin noin pienten olevan telkun ääressä 2 h/päivä? Ohjelmat mitä saavat katsoa on kyllä kilttejä. Teksi mieli heittää telkku pois jo kokonaan... Mutta itse rentoudun katomalla elokuvia. Kääk! Ainakaan yhtään lastenelokuvaa en joulupukilta toivo.
Kommentit (3)
Ei ole kyllä kovinkaan yleistä. Meilläkin katsotaan aamulla vähän aikaa telkkaa ja pikku kakkonen illalla, mutta lapsi kotihoidossa eikä päivällä mitään elokuvia tuijotella! Ehkä pitäisi puhua hoitajan kanssa?
Ovat ypph:lla hoidossa. Ei he sentään aina katso, koska perhe on vl. Mutta semmoisina päivinä kun sataa kaatamalla ja ovat iltapäivän sisällä ovat kuulemma katsoneet muumia tms.
Joo kyllä ahdistaa pikkuisen. Oiskohan parempi rajoittaa vaan vaikka aamuohjelmat pois kuin koko telkkua. Toisaalta pikkukakkonenkin on niin typerään aikaan kun meillä on 17.30 iltaruoka niin siitä pitää aina taistella kun täytyy jättää ohjelma kesken!
ap
itseäsi alkanut ahdistaa niin tee ihmeessä asialle jotain, viettäkää vaikka kokonaan telkuton kuukausi tai muuta vastaavaa... sanoit että lapset katsovat hoitopäivän aikan leffan...se jäi mietityttämään...eivät kai sentään hoitopaikassa...vai onko kotona hoitaja?