Onko oikeasti totta ettå suurin osa suomalaisista ostaa noita kotimaisia paskamakaroneja?
Kun kauhea haloo vaikka hyllyt on täynnä oikeaa pastaa!
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Italiassa tehtiin lasagnea ym herkullisia ruokia jo silloin kun Suomessa syötiin puun kuorta😁
Höpsis. Luepa tämä artikkeli:
"Tietosi Italian keittiön ihanuuksista ovat todennäköisesti valetta"
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikko on monien suosikkimössö. Ulkomaalaiset eivät suostu sitä syömään.
Pastitsio kreikkalainen makaronilaatikko
En syö makaronilaatikkoa, koska en ole koskaan tykännyt siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa tehtiin lasagnea ym herkullisia ruokia jo silloin kun Suomessa syötiin puun kuorta😁
Olen asunut Italiassa ja työskennellyt elintarvikealalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos tarkoitat Myllyn Paras makaroneja niin ne eivät ole suomalaisia vaan ruotsalaisen firman.
Tehdas on Suomessa olen siellä käynyt.
Vuodesta 2022 alkaen Myllyn Paras -tuotteet ovat olleet osa ruotsalaisten maanviljelijöiden omistamaa Lantmännen maatalousosuuskuntaa, joka on yksi Pohjois-Euroopan suurimpia toimijoita bioenergia-, kone-, maatalous- ja elintarviketoimialalla. Lantmännenin tunnetuimpia elintarviketuotemerkkejä ovat Vaasan, Myllyn Paras, Start!, FINN CRISP, AXA ja GoGreen.
Miksi alapeukut tosiasialle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikko on täysin mutkat suoraksi -mallilla väärin ymmärretty lasagne. Ragun sijaan paistettua jauhelihaa, balsamellon sijaan munamaitoa ja palstan sijaan mössömakaronia. Juuston sijaan korppujauhoa😆🤣
Kuka laittaa makaronilaatikkoon korppujauhoja? Mihin sitä siinä laitetaan?
Maitoa kyllä tiedän useimpien laittavan. Itse en laita.
Juustoa laitan joskus siihen päälle.
Ja lasagne on lasagne, ihan eri ruokalaji kuin makaronilaatikko.
Makaronilaatikko on syntynyt niin että 1800-luvulla joku rikkaan talon Suomi tyttö on päässyt käymään Italiassa, syönyt siellä herkkuja ja kotiin tultuaan selittänyt suu vaahdossa että siinä oli makaroonia ja jauhelihaa ja sitten oli vissiin maitoa ja sitte päällä jotain rapeaa. Ja maatalon 120-kiloinen keittäjätär on kehittynyt makaronilaatikon jossa kyseiset aineet vaan lyödään vuokaan ja uuniin😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos tarkoitat Myllyn Paras makaroneja niin ne eivät ole suomalaisia vaan ruotsalaisen firman.
Tehdas on Suomessa olen siellä käynyt.
Vuodesta 2022 alkaen Myllyn Paras -tuotteet ovat olleet osa ruotsalaisten maanviljelijöiden omistamaa Lantmännen maatalousosuuskuntaa, joka on yksi Pohjois-Euroopan suurimpia toimijoita bioenergia-, kone-, maatalous- ja elintarviketoimialalla. Lantmännenin tunnetuimpia elintarviketuotemerkkejä ovat Vaasan, Myllyn Paras, Start!, FINN CRISP, AXA ja GoGreen.
Miksi alapeukut tosiasialle?
On toissijaista kuka yrityksen omistaa kun ne tehdään Suomessa suomalaiseen paskamakuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikko on täysin mutkat suoraksi -mallilla väärin ymmärretty lasagne. Ragun sijaan paistettua jauhelihaa, balsamellon sijaan munamaitoa ja palstan sijaan mössömakaronia. Juuston sijaan korppujauhoa😆🤣
Totta kai se on eri asia koska makaronilaatikkoon oksatpoikki-kaikki-vaan-heitetään-vuokaan-versio
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikko on monien suosikkimössö. Ulkomaalaiset eivät suostu sitä syömään.
Kyllähän sitä makaronilaatikkoa saa monessa maassa omanlaisena versionaan, että aivan turhaa jäpätät.
esim jenkkien mac `n cheese, vielä surkeempi sapuska ravintoarvoitaan ja silti niin suosittu,
Vierailija kirjoitti:
En syö makaronilaatikkoa, koska en ole koskaan tykännyt siitä.
Luultavasti oot siis syönyt sitä karmeeta löllömakaronikakkua.
Me tehdään makaronilaatikko ilman munamaitoa ja korppujauhoja, on paljon parempaa.
No minulle tärkeintä on sen pastan kastike, ei itse pasta.
Vierailija kirjoitti:
Alle 2€ maksavat makaroonit eivät ole laadukkaita enkä ikinä ostaisi sellaisia.
Sinähän se porvari olet. Monilla tingitään siitäkin halvimmasta makaronista.
Italialaiset tietävät että sitä makaronia ei kypsennetään uunissa vaan kypsennetään ensin ja sitten vain aineet lämmitetään ja juusto sulatetaan uunissa.
Lasagnesta KAIKKI ainekset ovat sellaisenaan valmiita kun ne laitetaan uuniin. Vain juusto sulaa joukkoon.
Kyllä yksi pussi torinon täysjyvämakaroneja pitää kaapissa aina olla käytettävissä, vaikka muut pastat onkin Molisanoa.
Torinosta tehdään juurikin makaronilaatikkoa ja nistipataa. Nopeisiin lapsuuden lohturuokiin Torinon sarvimakaroni vaan kuuluu. Ei toimi tagliatelle tai fusilli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikko on syntynyt niin että 1800-luvulla joku rikkaan talon Suomi tyttö on päässyt käymään Italiassa, syönyt siellä herkkuja ja kotiin tultuaan selittänyt suu vaahdossa että siinä oli makaroonia ja jauhelihaa ja sitten oli vissiin maitoa ja sitte päällä jotain rapeaa. Ja maatalon 120-kiloinen keittäjätär on kehittynyt makaronilaatikon jossa kyseiset aineet vaan lyödään vuokaan ja uuniin😆🤣
Suomalaisen maalaistalon keittäjätär! 😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti ymmärrä ihmisiä, jotka eivät osta Rummo-pastaa tai vastaavaa.
No se on vain ja ainoastaan sinun ongelmasi.
t. keliaakikko
Teidän vammaisten ei kannata klikata ruokakeskusteluja
Alkoipa tekemään mieli nistipataa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko juttua? Siinä valtaosa italialaisistakaan ei uskonut tuon tutkijan tutkimustuloksia 😁
"Se, mitä Grandi sanoo ruuasta, ei sovi yhteen nykyhallituksen politiikan kanssa."
Mutta totta kai, SINÄ tiedät paremmin 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko juttua? Siinä valtaosa italialaisistakaan ei uskonut tuon tutkijan tutkimustuloksia 😁
"Se, mitä Grandi sanoo ruuasta, ei sovi yhteen nykyhallituksen politiikan kanssa."
Mutta totta kai, SINÄ tiedät paremmin 😉
Niin, olen oikeasti vieraillut suurimmissa italialaisissa elintarvikeyrityksissä.