Huhtikuun lopussa vaaka näytti 130kg. Olen 168cm pitkä nainen
Tänään 21.7 vaaka näytti aamulla 120,7kg. Kerrankin voi sanoa, että hyvä kun on suunta alaspäin. Kohti uutta elämää.
Osansa painon tippumiseen on tuonut ruokahaluttomuus. Nälän tunne on voinut olla, mutta välillä ollut vaikea syödä. Suru vienyt ruokahalun. Kun huomasin painon tippuvan, niin päätin, että samalla tässä nyt voin sitten viimein ottaa itseäni niskasta kiinni ja pudottaa painon normaalin rajoihin. Annoskoot ja ruokavalio kuntoon. Liikuntaa olen lisännyt vähitellen, että kunto kasvaisi ja lihakset kiinteytyisi. Liikunta toimii samalla oman surun ja pahan olon purkamisena.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
SYÖKÄÄ VÄHEMMÄN.
ja tarkistakaa kilpirauhas- ja ferritiiniarvot.
Onkohan yhtäkään ylipainoista, joka ei tiedä sitä, että syömällä vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu?
Noista arvoistakin on puhuttu jo niin kauan, että ihan varmasti nekin ovat mielessä, ja moni tarkistuttanut, kun on esim. laihdutusvalmistetta hakenut.
Miksi ette voi antaa lihavien keskustella rauhassa, päteä voitte jollain muullakin tavalla.
Itse olen laihduttanut 40 kiloa. Täydellinen elämäntaparemppa.
Pudottaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pudottaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Minulla 167 cm alussa 76 kg, nyt 72 kg ja saa jatkaa tippumista 69 kg asti. Lihaksia liikunnalla täälläkin ja huomasin myös, että minulle sopiikin hyvin kolme ruokailua päivässä entisen viiden sijaan. Ei ehdi tulla nälkä välissä ja syön kerralla hyvin sekä ruoan, että monesti pienen jälkiruoankin, aivan mielihalujeni mukaan. Olo on energinen.
Itse laihdutan normaalipainon sisällä. Syön aamupalan noin klo 7 aikaan, päivällinen klo 16 ja joku pieni iltapala vielä myöhemmin. Tosin tuo iltapala jää aika usein syömättä. Myös karkin- ja leivänsyönti on saanyt jäädä. Toukokuulta olen saanut nelisen kiloa pois. Tavoite olisi saada vielä 3kg pois. Liikuntaa tullut kesän mukana luonnostaan lisää kun kodin remonttihommat ja puutarhatyöt alkoivat. Hyvähän se olisi myös talvelle keksiä joku liikuntamuoto, olen todella huono kyllä ollut aina liikkumaan :/
Oletko koskaan ollut ylipainoinen?
Miksi kysyt?
Siksi, että ikänsä normaalipainoisena pysyneiden painonpudotus"tuskat" ei ole lainkaan sama asia kuin meidän joilla pudotettavaa kymmeniä kiloja. Joo tiedän, että on vaikeaa pudottaa painoa normaalipainon sisällä, mutta ei se ole silti verrattavissa meihin oikeasti ylipainoisiin. Voit tehdä oman ketjun teille.
Ok.
20v sitten painoin 90kg. Laihdutin silloin juuri muotiin tulleella karppauksella itseni 60 kiloiseksi ja päätin että ikinä en enää laske itseäni niin ylipainoiseksi. Välillä, kun en jaksa tarkkailla syömisiäni, paino hiipii tuonne lähemmäs 70kg ja silloin on aika tehdä jotain ettei tilanne karkaa aivan käsistä, niin kuin nytkin. Päälle vielä PCOS joka aiheuttaa lihavuutta ja hankaloittaa laihduttamista.
Olen siis koko tämän parilymmentä vuotta siis kamppaillut painoni kanssa jotta saan sen pidettyä normaalipainon rajoissa. Teini-iässä noi hormoniongelmat aiheuttivat lihomista joka teki sen että inhosin vartaloani. Saanko näiden tietojen perusteella siis osallistua keskusteluun?
Oikeastaan, tuli kyllä sellainen pidä tunkkis-olo tuosta kommentistasi, ettei edes tee mieli keskustella kanssasi.
Mikä vaaka sietää tuollaisia painoja, kymmenysvaaka?
Vierailija kirjoitti:
168cm ja 83kg täällä.
Miksi alapeukkua?
Vierailija kirjoitti:
Pudottaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Minulla 167 cm alussa 76 kg, nyt 72 kg ja saa jatkaa tippumista 69 kg asti. Lihaksia liikunnalla täälläkin ja huomasin myös, että minulle sopiikin hyvin kolme ruokailua päivässä entisen viiden sijaan. Ei ehdi tulla nälkä välissä ja syön kerralla hyvin sekä ruoan, että monesti pienen jälkiruoankin, aivan mielihalujeni mukaan. Olo on energinen.
Itse laihdutan normaalipainon sisällä. Syön aamupalan noin klo 7 aikaan, päivällinen klo 16 ja joku pieni iltapala vielä myöhemmin. Tosin tuo iltapala jää aika usein syömättä. Myös karkin- ja leivänsyönti on saanyt jäädä. Toukokuulta olen saanut nelisen kiloa pois. Tavoite olisi saada vielä 3kg pois. Liikuntaa tullut kesän mukana luonnostaan lisää kun kodin remonttihommat ja puutarhatyöt alkoivat. Hyvähän se olisi myös talvelle keksiä joku liikuntamuoto, olen todella huono kyllä ollut aina liikkumaan :/
Miksi kysyt?
Normaalipainoisena laihduttaminen voi johtaa lihomiskierteeseen, siitä se monen extralihavan lihominen on alkanut-
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio on kaiken a ja o. Liikunta hyvä lisä, mutta syö missä pitää eniten muuttua.
Pienempi lautanen ei lisää ruokaa ja vettä paljon. Herkkuja ei tarvitse kokonaan lopettaa vaan voi viikonloppuna jostain pienestä herkusta nauttia, kunhan se jää siihen. Paljon kasviksia ruokiin.
Annoskoot on ainakin pielessä. Tai siis oli koska nythän en ole surun takia syönyt kunnolla. Vielä pitää ruokavaliota säätää ja pitäisi saada ruokahalua takaisin, että saa syötyä terveellisesti. Vettä juon kyllä paljon. Ruokalautasena on yleensä muutenkin normaali ruokalautausta pienemmät lautaset, mutta kyllähän niihinkin ruokaa saa mahtumaan ja voi ottaa lisää. Siinä siis asia joka pitää saada kuriin, että ei käy niin kun suru helpottaa niin palaan samoihin vanhoihin ruokailutottumuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaaka sietää tuollaisia painoja, kymmenysvaaka?
Anteeksi mitä? Meillä on digitaalinen vaaka joka näyttää kilot ja grammat. En nyt ymmärrä mikä tässä nyt oli ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
Pudottaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pudottaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Siksi, että ikänsä normaalipainoisena pysyneiden painonpudotus"tuskat" ei ole lainkaan sama asia kuin meidän joilla pudotettavaa kymmeniä kiloja. Joo tiedän, että on vaikeaa pudottaa painoa normaalipainon sisällä, mutta ei se ole silti verrattavissa meihin oikeasti ylipainoisiin. Voit tehdä oman ketjun teille.
Ok.
20v sitten painoin 90kg. Laihdutin silloin juuri muotiin tulleella karppauksella itseni 60 kiloiseksi ja päätin että ikinä en enää laske itseäni niin ylipainoiseksi. Välillä, kun en jaksa tarkkailla syömisiäni, paino hiipii tuonne lähemmäs 70kg ja silloin on aika tehdä jotain ettei tilanne karkaa aivan käsistä, niin kuin nytkin. Päälle vielä PCOS joka aiheuttaa lihavuutta ja hankaloittaa laihduttamista.
Olen siis koko tämän parilymmentä vuotta siis kamppaillut painoni kanssa jotta saan sen pidettyä normaalipainon rajoissa. Teini-iässä noi hormoniongelmat aiheuttivat lihomista joka teki sen että inhosin vartaloani. Saanko näiden tietojen perusteella siis osallistua keskusteluun?Oikeastaan, tuli kyllä sellainen pidä tunkkis-olo tuosta kommentistasi, ettei edes tee mieli keskustella kanssasi.
Niin olet ollut ylipainoinen ja tervetullut tähän keskusteluun. Ei näitä meidän tunteita voi ymmärtää sellainen joka ei ole itse ollut reilusti ylipainoinen ja taistellut kilojen kanssa. Ikänsä normaalipainoisena olleiden tuskailut "liikakilojensa" kanssa ei kyllä herätä sympatiaa mussa.
Muita jotka aikoo tänään kuntoilla? Mä aion lähteä pyörälenkille pikapuoliin kun sääkin näyttää olevan hieno. En vielä reittiä ja lenkin pituutta päättänyt.
Pudotus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pudottaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pudottaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Ok.
Olen siis koko tämän parilymmentä vuotta siis kamppaillut painoni kanssa jotta saan sen pidettyä normaalipainon rajoissa. Teini-iässä noi hormoniongelmat aiheuttivat lihomista joka teki sen että inhosin vartaloani. Saanko näiden tietojen perusteella siis osallistua keskusteluun?Oikeastaan, tuli kyllä sellainen pidä tunkkis-olo tuosta kommentistasi, ettei edes tee mieli keskustella kanssasi.
Niin olet ollut ylipainoinen ja tervetullut tähän keskusteluun. Ei näitä meidän tunteita voi ymmärtää sellainen joka ei ole itse ollut reilusti ylipainoinen ja taistellut kilojen kanssa. Ikänsä normaalipainoisena olleiden tuskailut "liikakilojensa" kanssa ei kyllä herätä sympatiaa mussa.
No mä olin ollut aina normaalipainossa kunnes sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja lihoin yli 70-kiloiseksi (166 cm). Nyt olen päälle 60-kiloinen taas eli normaalipainossa. Saan silti tehdä jumalattomasti työtä pitääkseni kilot poissa. Tämä sairaus kun voi pysyvästi hidastaa aineenvaihduntaa. Eli varmaan mäkään en saa nyt osallistua keskusteluun...
Vierailija kirjoitti:
Pudotus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pudottaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pudottaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Ok.
No mä olin ollut aina normaalipainossa kunnes sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja lihoin yli 70-kiloiseksi (166 cm). Nyt olen päälle 60-kiloinen taas eli normaalipainossa. Saan silti tehdä jumalattomasti työtä pitääkseni kilot poissa. Tämä sairaus kun voi pysyvästi hidastaa aineenvaihduntaa. Eli varmaan mäkään en saa nyt osallistua keskusteluun...
No sä olet kuitenkin ollut ylipainoinen ja kamppailet painon kanssa ihan eri tavalla kuin sellainen jonka kilpirauhanen toimii normaalisti. Mä tarkoitin nyt näitä jotka eivät ole koskaan olleet grammaakaa ylipainoisia ja voivottelevat pari tullutta kiloa vaikka ovat edelleen kirkkaasti normaalipainon puolella. Joillakin kun on hysteerinen tarve pysyä koko elämä siinä painossa mitä oli nuorena. Ei sallita itselle edes parin kilon painonnousua. Heti on muka löysää yms. Olen oikeasti nähnyt tällaisen ihmisen valittavan vatsan löysää kohtaa kun istui ja NAHKA meni vähän kasaan. Uskomatonta.
Mulla on itselläkin kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta olin silloin jo ihan syömällä ylipainoiseksi tullut kun tuo todettiin. Lääkityksen myötä ei ole paino tippunut, mutta kuinka olisikaan voinut kun jatkoin samalla ruokavaliolla. Vajaatoiminta mulla on 15 vuotta.
Tein aamupäivällä 12km:n pyörälenkin ja olipas virkistävää! Sen jälkeen söin yhden appelsiinin. Päivällisellä pystyin syömään kunnollista ruokaa. Söin uunilohta, bataattiranskalaisia sekä pannulla paistettua kesäkurpitsaa, sipulia ja paprikaa.
Tänään on ollut lepopäivä. Huomenna aion mennä taas pyörälenkille. Kaupasta pitää hakea kasviksia lohen lisukkeeksi.
Ihana lukea onnistumisia. Itse saatan saada 2,5 kg pois ja sitten se tulee taas, jos syö vähänkin muuta kuin aamiaisen ja lounaan. - 162/98
Vierailija kirjoitti:
Ihana lukea onnistumisia. Itse saatan saada 2,5 kg pois ja sitten se tulee taas, jos syö vähänkin muuta kuin aamiaisen ja lounaan. - 162/98
Mulla tosiaan surun myötä alkoi paino tippua kun ei ollut ruokahalua ja päätin sitten, että nyt mä sen elämäntaparemontin teen. Haluan olla normaalipainoinen.
Piti palata omaan vanhaan aloitukseen. Paino on nyt 111kg eli suunta on ollut edelleen alaspäin. :)
Ap
Ruokavalio on kaiken a ja o. Liikunta hyvä lisä, mutta syö missä pitää eniten muuttua.
Pienempi lautanen ei lisää ruokaa ja vettä paljon. Herkkuja ei tarvitse kokonaan lopettaa vaan voi viikonloppuna jostain pienestä herkusta nauttia, kunhan se jää siihen. Paljon kasviksia ruokiin.