Isokokoiset lapset
Nykyään näkee todella isoja lapsia ja ihan vauvojakin. Ei pelkästään lihavia, vaan ISOJA! Pituutta saattaa 6v olla jo 130cm ja kengän numero 36 (ja tämä esimerkki on todellisesta elämästä ja kyseessä tyttö). Jostain syystä vauvojen pään kokokin on kasvanut ja usein ihmettelen että miten alatiesynnytys on voinut edes onnistua. Ja tämä ei ole kenenkään lapsen haukkumista, vaan aitoa ihmettelen kuinka suuriksi ihmiset vielä tulevat kehittymään.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Minun poikani lähtee nyt eskariin ja hänellä pituutta 116cm. Painoa 18kg. Aina ollut hoikka ja pieni...mutta silti pituusennuste 180cm koska isä todella pitkä.
Ja koska itsekin olet pitkä. Naisethan valitsevat yleensä itseään lyhyemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun poikani lähtee nyt eskariin ja hänellä pituutta 116cm. Painoa 18kg. Aina ollut hoikka ja pieni...mutta silti pituusennuste 180cm koska isä todella pitkä.
Ja koska itsekin olet pitkä. Naisethan valitsevat yleensä itseään lyhyemmän.
Itse olen kyllä lyhyt 😀 161cm. Naiset valitsevat yleensä pidemmän miehen ja pitkät miehet tuntuvat pitävän lyhyistä naisista..
Vierailija kirjoitti:
Oliko isä itse myös lapsena hoikka ja pieni?
Minä 150 cm ja alle 40 kg, aikuinen. Äitini samankokoinen. Isoisoisäni oli kuulemma ollut hänkin 150 cm lyhyt, joten kyllä niillä geeneilläkin on merkitystä.
Meillä yksi lapsista on ollut aina iso. Siis pitkä. Paino hänellä vastaavasti on aina ollut liian pieni. Alipainon ja merkittävän alipainon välillä vaihdellut.
Alakoulussa jo kertoi olevansa koulun pisin henkilö. Myös opettajia pidempi. 16-vuotiaana pituutta oli 190 cm.
Kasvu hänellä jatkuu edelleen, mutta ennuste on että jää alle 2 metrin.
Haittana tässä on se, että häntä on kokonsa takia kohdeltu aikuisena jo 12-vuotiaana. Hän oppi silloin sanomaan, että "olen vielä lapsi".
Myönteistä on se, että lähes kaikki vaatteet näyttävät hyvältä hänen päällään.
Itse olen keskipituista lyhyempi ja lapsen isä on keskipituinen.