Iltalehti julkaisi Riikka Purran, nimimerkki "riikan" kaikki kirjoitukset, yhteensä yli 160000 merkkiä
Iltalehti on koonnut ja lukenut kaikki nimimerkki riikan kirjoitukset vuodelta 2008. Kirjoitusten yhteispituus on yli 160 000 merkkiä, joka vastaa tekstimitaltaan puolta pienoisromaanin käsikirjoituksesta
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2b71f6f7-b6c9-444c-9bea-fdd19936d…
Kommentit (4150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Muutaman minuutin päästä kuitenkin viereiseen pöytään, minua vastapäätä, mieheni selän taakse, tulee joku turkkilaisapina tms. (pardon) juomaan stouttia. Alkaa intensiivinen tuijotus hän-->minä. Tyyli sellainen, minkä vain nuo osaavat, hyvin hyvin dominoiva, vihainen (suomalaiset flirttaavat HYMYLLÄ tai PILKKEELLÄ eivätkä yleensä silloin, jos sattuu olemaan MIEHEN seurassa!). Häiriinnyn nykyään aika nopeasti noista mutulähestymisistä. Selitän miehelleni, että hänen selän takanaan apina toljottaa mua."
Tästä näemme, ettei se apunabiittaus ollut mikään reaktio mihinkään vaan tapa koko ajan.
Tuntuu myös melko erikoiselta, että riikka joutuu jatkuvasti näihin tuojotuksen kohteiksi. Ei ka vaan kuvitelmaa?
Kertoo myös siitä siipasta jotain, jos he käyvät keskenään tuollaista keskustelua. Onko tämä mies se Länsiväylän uutispäällikkö?
Oliko meetoo pelkkää kuvitelmaa?
Vaikea nähdä mitä katsottavaa tässä riikkassa on jatkuvasti ollut....
Okei, eli kaikkien -ei niin kauniiden/katsottavien meetoo-väitteet oli tuulesta temmattu.
Tämä selvä.
Eiköhän se toinen tuijota, että mitä tuo nainen tuijottaa. Eikös kirjoituksessa ollut joku"tuijotuskisa"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Muutaman minuutin päästä kuitenkin viereiseen pöytään, minua vastapäätä, mieheni selän taakse, tulee joku turkkilaisapina tms. (pardon) juomaan stouttia. Alkaa intensiivinen tuijotus hän-->minä. Tyyli sellainen, minkä vain nuo osaavat, hyvin hyvin dominoiva, vihainen (suomalaiset flirttaavat HYMYLLÄ tai PILKKEELLÄ eivätkä yleensä silloin, jos sattuu olemaan MIEHEN seurassa!). Häiriinnyn nykyään aika nopeasti noista mutulähestymisistä. Selitän miehelleni, että hänen selän takanaan apina toljottaa mua."
Tästä näemme, ettei se apunabiittaus ollut mikään reaktio mihinkään vaan tapa koko ajan.
Tuntuu myös melko erikoiselta, että riikka joutuu jatkuvasti näihin tuojotuksen kohteiksi. Ei ka vaan kuvitelmaa?
Kertoo myös siitä siipasta jotain, jos he käyvät keskenään tuollaista keskustelua. Onko tämä mies se Länsiväylän uutispäällikkö?
En keksi muuta kuin ne puhki blondatut hiukset. Onko niitä sitten katsottu ihmeissään negatiivisessa vai positiivisessa mielessä, sitä en tiedä.
Ja 50 kg on kai riikkalle ainoa sopiva paino.
Ei se silti auta, että on blondattu ja laiha. Se ei tee söpöksi ketään.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää verrata Riikkaa tuohon norjalaiseen raakalaiseen! Täytyy kyllä miettiä minkälaisia nämä Riikkaa mustamaalaavat ihmiset itse ovat? Eihän tuollaisia normaalit ihmiset kirjoita.
Missä on verrattu, onko haasteita luetun ymmärtämisen kanssa? Harmi jos on, sillä tämän hallituksen ohjelmassa kaikenlaisista vaivoista kärsivien tukia karsitaan tai lakkautetaan, myös lukihäiriön osalta.
Yhdessä tekstissä kyllä todettiin, että "aattellisesti" valittujen uhrien joukossa olisi hyvin voinut olla joku paikallinen pikku-Riikka, hänhän nuorempana poikkesi mm. Vihreissä.
Persujen ym. ääriajaattelijoiden olisi syytä katsoa brittisarja The walk-in, sisäpiirissä. Tositapahtumiin perustuva, löytyy areenasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli kaikkien -ei niin kauniiden/katsottavien meetoo-väitteet oli tuulesta temmattu.
Tämä selvä.
Mee too ei tosiaankaan koskenut sitä, että joku tuntematon katsoi minua kohti. Riikka näki näitä katseita joka puolella. Tämän ymmärtäisi, jos olisi edes vähän viehätystä tai karismaa.
Nyt toki katsotaan vihaten ja peläten, kun on kyseenalaista kuuluisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Viesteissä Purra kertoo myös väitöskirjatyöstään ja arvioi sen valmistuvan seuraavana vuonna. Väitöskirjaansa Purra ei ole tehnyt valmiiksi.
Iltalehti julkaisee viestit kokonaisuudessaan ja numeroituina asian yhteiskunnallisen merkittävyyden vuoksi. Kaikki viestit ovat luettavissa erillisessä jutussa. Yhteiskuntatoimitus on lukenut kirjoitukset useaan kertaan. Ne julkaistaan autenttisina.
Toimituksen arvion mukaan kirjoitukset muodostavat laajan kokonaisuuden, josta välittyy niiden kirjoittajan halveksuva suhtautuminen yhteiskunnan eri vähemmistöihin
Roskalehti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purrassa ja kannattajissaan samaa vihaa kuin b r e i v i k i s s ä.
Aiotteko juhlia tänään ja muistella mitä tapahtui 12 v sitten?
Tänä päivänä vuonna 2011 Norjassa yritettiin horjuttaa demokratiaa räjäyttämällä autopommi oikeusministeriön, valtiovarainministeriön, pääministerin toimiston ja useiden muiden hallintorakennusten lähellä. 8 ihmistä kuoli, 209 haavoittui, näistä 12 vakavasti.
Puolitoistatuntia tämän jälkeen poliisiksi pukeutunut An ders Behring Brei vik aloitti Utøyan saarella, työväenpuolueen kesäleirillä, pääasiassa lasten ja nuorten teurastuksen onttopäisillä luodeilla, maksimoiden kudosvauriot. 67 kuollutta, 32 haavoittunutta. Montakohan paikallista Riikkaa oli tuossa joukossa?
Brei vik ihaili Jussi Halla-Ahon kirjoituksia ja viihtyi Hommafoorumia vastaavilla sivustoilla.
On niitä muitakin. Kiitos Euroopan sinisilmäisyyden, mitä eritoten muslimit ihailevat.
Suurimpia terrori-iskuja Euroopassa:
Tapahtumapaikka, ajankohta, kuolonuhrit
Madrid, 3/2004, 192
Pariisi, 11/2015, 137
Nizza, 12/2016, 87
Oslo/Utøya, 7/2011, 77
Lontoo, 7/2005, 56
Bryssel, 3/2016, 35
Manchester, 5/2017, 23
Pariisi, 1/2015, 20Suurimpia terrori-iskuja Euroopan ulkopuolelta:
Tapahtumapaikka, vuosi, uhriluku
New York, 2001, 2996
Kerrada, Bagdad, 2016, 341
Gamboru Ngala, Nigeria, 2014, yli 300
Metrojet-yhtiön lentokone, Siinai, 2015, 224
Kabul, Afganistan, 2017, yli 150Törkeää verrata Riikkaa tuohon norjalaiseen raakalaiseen! Täytyy kyllä miettiä minkälaisia nämä Riikkaa mustamaalaavat ihmiset itse ovat? Eihän tuollaisia normaalit ihmiset kirjoita. Anarkistit esimerkiksi käyttävät tilaisuutta hyväkseen ja alkavat tuomaan omia raakalaismaisia ajatuksiaan esille ja myös lähtevät kaduille mellastamaan, kun saavat toiminnalleen " hyvän syyn" ja ihmiset lukemaan ja seuraamaan mielipiteitään. Se on heille elämän eliksiiriä.
Valvojien tulisi olla hereillä ja poistaa tuollainen vihapuhe ja maalittaminen heti.
Miltäs se Riikka uhkailikaan? Oliko se j o u k k o a m p u m i n e n🤔
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se spämmi! Sitä paitsi tosta on jo yli 10 vuotta ihminen muuttuu. En tajuu että elinkautisen sai.
No tämä nyt sentään ei liene tosissaan kirjoitettu viesti...?
Kun näitä ihmisen muutoskykyyn uskovia ja vanhojen kaiveluun kyllästyneitä kunnon kristittyjä persuja lueskelee, pahoin pelkään, että lie tosissaan kirjoitettu...
Purran kirjoitukset kyllä antavat viitteen hänen aikuisajan asenteista. En usko, että hän irtisanoutuu, koska tuskin muuttunut eri suuntaan noista ajoista.
Persuissa vain on tapana kaksoistodellisuus. Ei seistä ylpeästi asioiden takana. Ei keskustella asioista ja ilmiöistä vaan ihmisistä. Ei maa.muutosta vaan maa.muuttajista henkilöinä ja heterohgeenisenä ryhmänä keskittyen ihon väriin tai uskontoon. Ja silti väitetään jotain muuta.
Jos saadaan itse kritiikkiä, vingutaan sanavapaudesta ja maalittamista. Persut projisoi valtavasti. Syyttävät toisia siitä mitä itse tekevät.
Miksi Purra ei seiso kirjoitustensa takana tai pahoittele oikeasti ja näytä ettei ole enää samaa mieltä? Kaksoistodellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää verrata Riikkaa tuohon norjalaiseen raakalaiseen! Täytyy kyllä miettiä minkälaisia nämä Riikkaa mustamaalaavat ihmiset itse ovat? Eihän tuollaisia normaalit ihmiset kirjoita.
Missä on verrattu, onko haasteita luetun ymmärtämisen kanssa? Harmi jos on, sillä tämän hallituksen ohjelmassa kaikenlaisista vaivoista kärsivien tukia karsitaan tai lakkautetaan, myös lukihäiriön osalta.
Yhdessä tekstissä kyllä todettiin, että "aattellisesti" valittujen uhrien joukossa olisi hyvin voinut olla joku paikallinen pikku-Riikka, hänhän nuorempana poikkesi mm. Vihreissä.
Tarkoitettu edelliselle kirjoittajalle.
"Purrassa ja kannattajissaan samaa vihaa kuin b r e i v i k i s s ä.
Aiotteko juhlia tänään ja muistella mitä tapahtui 12 v sitten?"
Persut ovat pahempia kuin kuvittelin.
Vierailija kirjoitti:
Persujen ym. ääriajaattelijoiden olisi syytä katsoa brittisarja The walk-in, sisäpiirissä. Tositapahtumiin perustuva, löytyy areenasta.
valemedian todellisuus on toisenlainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu. Nyt nähdään rassen kirjoitukset kaikkineen, ei voida enää väittää, että lausahdukset on irrotettu kontekstista. Rasse taitaa olla rasse sittenkin.
Haluatko oikeasti Suomeen samat ongelmat kuin Ruotsi on saanut? Kumpi on sinulle tärkeämpää: vihervasemmiston hyväksymien sanojen käyttäminen vai Suomen turvallisuudesta huolehtiminen?
Miksi nämä olisivat ainoat vaihtoehdot?
Millainen kehitys on ollut tähän asti, kun hallituksessa on ollut asiasta korrektia kieltä käyttäviä?
Jos kuvittelet asian olevan sanavalinnoista kiinni, olet samanlainen kaistapää kuin Purra.
Vierailija kirjoitti:
Aivan lapsellista kaivella. Tällaisia ajatuksiahan meillä itse kullakin on toisinaan, mutta käytännön toiminnassa tulevat sosiaaliset normit vastaan ja ollaan ihan iisisti. Ei tämä enää mitään muuta. Sataa persujen laariin vaan tämä mollaus.
Ihan median ydintoimintaa selvittää, millaisia öyhöjä on hallitsemassa maata, jonka perusarvoihin ja niin ollen myös valtion johdon toiminnan ytimeen kuuluu yhdenvertaisuus sen kaikissa merkityksissä.
Tällaisia ajatuksiahan meillä itse kullakin on toisinaan??? Sivistyneellä ihmisellä ei ole.
Voi sataa persujen laariin ihan toisessa merkityksessä kuin tämän kirjoittaja ajattelee. Voi olla, että tämä hallitus hajoaa ennen kuin se on edes yhtään oikeaa asiaa käsitellyt ja lakiesitystä antanut. Sitten persut huutelevat taas oppositiossa ja muut päättää.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitettu edelliselle kirjoittajalle.
"Purrassa ja kannattajissaan samaa vihaa kuin b r e i v i k i s s ä.
Aiotteko juhlia tänään ja muistella mitä tapahtui 12 v sitten?"
Perustunteet on samoja kaikilla. Miten tunteen ilmentää on sitten ihan oma valinta eli vastuullinen teko. Myös viha.
Vierailija kirjoitti:
No enpä lue enää Iltalehteä. On laskeutunut Seiskan tasolle.
Hauskaa. Niin kauan kuin Iltalehti uutisoi perussuomalaisista positiiviseen sävyyn, IL oli palstapersujen suosikkilinkkauskohde.
Vierailija kirjoitti:
Riikan tekstit muistuttavat koulu-ampujien kirjoituksia. Yhtä sekavaa. Omien tunteiden ja maailman asioiden pohtimista yhdessä. Ei pelkästään väkivallan puolesta.
ht t p://www.h alla-aho.co m/scri pta/guestbo. ok/3315.ht ml
Käypä vertailemassa Iltalehden uutiseen, toimittajat laittaneet paljon muiden nimimerkkien kommentteja Riikan sanomiksi.
En tiedö mitä enää uskoa, jos toimittajat tarkoituksella vääristelevät uutisia.
Ja ei, en äänestänyt Riikkaa tai persuja, mutta en hyväksy myöskään vasemiston tapaa käyttää tiedotusvälineitä propagandaan valheilla.
Demokratiaan kuuluu avoin ja rehellinen uutiaointi, ei juttujen keksiminen iltlehden tapaan.
Tänään Iltis julkaisi jutun, johon oli kerätty Riikan koulu- ja opiskeluajoilta tunteneiden henkilöiden kauhisteluja siitä, ettei hänestä olisi mitenkään voinut nuorempana uskoa, että hän liittyisi persuihin.
Vastaavia kyselyjähän julkaistaan yleensä silloin, kun puheena oleva henkilö on syyllistynyt johonkin vakavaan rikokseen. Purran demonisointi on täydessä käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä selvä.Mee too ei tosiaankaan koskenut sitä, että joku tuntematon katsoi minua kohti. Riikka näki näitä katseita joka puolella. Tämän ymmärtäisi, jos olisi edes vähän viehätystä tai karismaa.
Nyt toki katsotaan vihaten ja peläten, kun on kyseenalaista kuuluisuutta.
Meetoon aikaan kyseenalaistettiin ja kysyttiin, missä ihmeessä te törmäätte jatkuvasti ahdisteluun?
Kiljuttiin, "että voi kuule, ihan joka paikassa, koska miehet on sikoja!!"
Jopa katseet/tuijotus laskettiin ahdisteluksi, muistan kyllä näitä kirjoituksia täältäkin:
K: Onko intensiivinen tuijottaminen mielestäsi ahdistelua?
V: Kyllä. Koska tuollainen aiheuttaa yleensä ihmisessä ahdistusta. Siksi.
-37 peukkua puolesta, 2 vastaan.
Nyt tämä on samojen? kiljujien mukaan todella harvinaista joutua ahdistelujen/tuijottamisen kohteeksi.
Hyvin, erittäin hyvin te vedätte!
Uskottavuus laskenut nollaan.
B r e i v i k äärioikeistolainen, jakaa aat-teen Purran kanssa. Purra tuskin lähtee ampumaan, toisaalta kyllähän hän haaveili siitä.
Samasta puusta.