Iltalehti julkaisi Riikka Purran, nimimerkki "riikan" kaikki kirjoitukset, yhteensä yli 160000 merkkiä
Iltalehti on koonnut ja lukenut kaikki nimimerkki riikan kirjoitukset vuodelta 2008. Kirjoitusten yhteispituus on yli 160 000 merkkiä, joka vastaa tekstimitaltaan puolta pienoisromaanin käsikirjoituksesta
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2b71f6f7-b6c9-444c-9bea-fdd19936d…
Kommentit (4150)
Aivan uskomattoman ala-arvoista keskustelua. Purra arvostelijoiden luulisi osaavan keskustella asiasta sivistyneesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikkuli tässä: Ei mustia säkkejä tänne! Minä en erota teitä tavan jätesäkeistä. Olisin halunnut elää kolmannen valtakunnan aikaan.
Taas epätoivoista asian vääristelyä, hyvä ja tärkeä asia on irroitettu asiayhteydestä sekä ymmärretty tahallaan väärin, hävetkää.
Riikka nimenomaan puolusti musliminaisten oikeuksia kulkea ilman kaapua. Naisen alistamisen ei tulisi olla tässä maassa hyväksyttävää. Jaan kyseisen arvomaailman, ja toivottavasti tämän asian kanssa päästään vihdoin eteenpäin.
Ei v***u tätä taas. Ei puolustanut vaan halveerasi niitä
naisia.
Myöhästä se on nyt pyllistää kun paska on housussa. Koko maa on nähnyt nyt ne kirjoitukset vaikkei ehkä olisi hallunnutkaan.
Hullu mikä hullu.
Vierailija kirjoitti:
Aivan uskomattoman ala-arvoista keskustelua. Purra arvostelijoiden luulisi osaavan keskustella asiasta sivistyneesti.
Miten se muka on mahdollista kun kaikki ajatus kulkee vain yhden aatteen dogmien sapluunan läpi? Siinä on argumentit äkkiä vähissä ja sen kyllä huomaa täälläkin.
M a ahanmuuttoKRIITTISYYS on oikein tervettä. Tottakai tänne on tervetulleita kuka tahansa, mistä maailman kolkasta vain. Mutta pakko on joku seula olla. Ei se ole r* sismia. Vaan tervettä järjenkäyttöä.
On naiivia kuvitella että tämmöisiä maita on olemassa missään muualla kun meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
millon julkaistaan VIDEOMATERiAALIA kun STUBB PILKKASI SOKEAA luokkakaveriaan koulussa? NIII_IN! Se on vaan onni ettei teidän omia nuoruussekoiluja ole dikumentoitu nettiin!
Purra oli ihan aikuinen ihminen, kun nämä "sekoilut" teki.
Ja mitä sitten? Kaikki ei jaa vasemmiston maailmanhalailu -asennetta. Se on ihan fakta, että erilaisten kulttuurien yhteiselo ei ole ikinä toiminut, eikä tule koskaan toimimaan ja se, minkä takia Suomi ja muut pohjoismaat ovat kehittyneet hyvinvointivaltioiksi ja sellaisina pysyneet pitkään, johtuu vain ja ainoastaan siitä, että kansa on ollut homogeenista.
Se että kaikki ei puhu kivasti, ei poista sitä asiaa sieltä taustalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako romaninaiset tosiaan uida hallissa p.skaisessa alushameessa? Yöks.
Rasismia vai realismia?
Uimahallissa uidaan uikkareissa. Ihan kaikki. Romanitkin.
Tuo blogikirjoituksen riikka fantasioi. Olisihan joku uimavalvoja puuttunut tilanteeseen jo ajat sitten.
Riikka viittaa yllättävän useasti epähygieenisiin, likaisiin ja rikkinäisissä vaatteissa kulkeviin romaneihin. Kannattaa varautua siihen, että sieltäpäin tulee postia.
Kyllä saa uida vaatteet päällä. Keväällä todistin tällaista tapahtumaa Tikkurilan uimahallissa. Naisella oli päällä yöpuvun/kalsariasun mukainen vaatetus.
Koeta kestää. Nykyään myydään kokovartalo uimapukuja ja jopa pitkähihaisia uimapukuja.
Tulkoon sitten semmoisessa. Ei hameessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
millon julkaistaan VIDEOMATERiAALIA kun STUBB PILKKASI SOKEAA luokkakaveriaan koulussa? NIII_IN! Se on vaan onni ettei teidän omia nuoruussekoiluja ole dikumentoitu nettiin!
Monien onneksi 70-80 luvulla ei ollut somea. Kyllä nyt päitä putoaisi ja kokealta 😀
Juu mitenkäs nämä kaikken luottamusta nauttivat koko kansan johtajat, jotka ovat vakoilleet Suomessa DDR:lle, milloin heidän tekemisiään aletaan tonkia? Ai mutta #eriasia koska #SDP
Vierailija kirjoitti:
Onpa pienen lapsen äidillä ollut kovasti luppoaikaa, kun on noin paljon ehtinyt nettiin oksentelemaan.
Vähän niinkun tämä VAUVA -palstakin, mikä aikanaan on perustettu nimenomaan pienten lasten vanhemmille. Pääasiassa äideille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan lapsellista kaivella. Tällaisia ajatuksiahan meillä itse kullakin on toisinaan, mutta käytännön toiminnassa tulevat sosiaaliset normit vastaan ja ollaan ihan iisisti. Ei tämä enää mitään muuta. Sataa persujen laariin vaan tämä mollaus.
Tuota... ei, ei meillä normaaleilla ihmisillä ole tuollaisia ajatuksia.
Kun katsoo näitä kommentteja nyt vaikka Riikka Purrasta teiltä "normaaleilta ihmisiltä", niin kyllä näköjään vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut kyllä ihan täysi sekopää. 31 v perheenäiti suoltaa tuollaista paskaa.
Tällä palstalla perheenäidit suoltaa vielä pahempaa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä nää vassarit saa vapaasti toivoa Purran lasten kuolemaa kenenkään puuttumatta? Ei ihme, että kannatus ei vaan nouse vaaleissa.
Hei ne oli vaan läppää, samoin kuin se Riikan viesti ihmisten ampumisesta junassa jos hänelle annettaisiin ase. Huumoria.
Otitko kenties itse tuon Riikan kommentin ihan tosissasi? Oletko autisti?
Vastaisitko vihdoinkin kysymykseen, miksi Riikka saa puhua mitä sattuu, mutta muut eivät?
Täytyykö vajota samalle tasolle?
-eriEiköhän se ole Riikka, joka tässä on vajonnut, eli käyttäytyy samalla tavalla kuin vihaamansa ihmiset.
Ei käyttäydy. En jaksa uskoa, että Riikka diggailee erityisemmin pakkoavioliitoista, kunniaväkivallasta jne. Ainakaan jos on hänen ajatuksiaan tulkitseminen.
Niin, voithan sinä vetään keskustelun raiteiltaan häivyttääksesi totuuden.
Minä puhun siitä, että Riikan mielestä hänellä on oikeus haaveilla ampumisesta junassa. Hänen mielestään hän saa käyttää halventavia nimityksiä ihmisistä. Hän itse myönsi, että kirjoitti noita tekstejään vihaisena ja turhautuneena.
Saako mustaihoinen kirjoittaa samalaisia juttuja vihaisena ja turhautuneena? Minä olen aivan varma, että jos Riikan mielestä väärän värinen kirjoittaisi niin, hän vaatisi terrorismitutkintaa, vangitsemista ja karkotusta maasta.
Mutta kyllä minä tiedän, että sinä tulet väittämään, että juuri tuota juttua hän ei kirjoittanut tai että se on irrotettu yhteydestään.
Mutta jos mustaihoinen olisi kirjoittanut ihan saman tekstin ihan samoissa yhteyksissä, sinä et hyväksyisi sitä eikä Riikka hyväksyisi sitä.
Joten kysymys edelleen kuuluu: Miksi Riikka (tai kaltaisensa) saavat puhua tavalla, jota eivät muilta hyväksy?
Ei. vaan sinä sun kaverisi haluaa häivyttää keskustelusta sen islamin naisten törkeän kohtelun. Siksi te olette niin raivoissanne, koska teidän mielestänne asiasta ei saa edes keskustella. Koko ajan te olette viemässä tätä aihetta toiseen suuntaan.
Luoja yksin tietää kenen asialla sinäkin olet, mutta et ainakaan musliminaisten
Voi olla, että joku haluaa häivyttää sen asian, mutta minä en ainakaan. Minusta siitä pitäisi puhua enemmänkin. En kuitenkaan näe, että haluaisin olla persujen joukossa tässä asiassa. Purra ei ole millään tavalla naisten asialla kirjoittaessaan roskapusseista tai käyttäessään muita halventavia sanoja. Ei niissä kommenteissa näy minkäänlainen musliminaisen arvostus.
Minulla on mm. indonesialaisia ja malesialaisia muslimiystäviä. Paria poikkeusta lukuunottamatta he pukeutuvat täysin länsimaisesti farkkuineen ja t-paitoineen. Nyt olemme jo keski-ikäisiä ja kaikki yliopistokoulutettuja.
Paras tapa kohentaa muslimityttöjen ja -naisten asiaa on ystävystyä heidän kanssaan, ei pahan puhuminen. Mutta ethän sinä siihen pysty, eikä pysy Riikkakaan, omassa vihassanne vain pyöritte.
Eli sun kohdallasi kyse oli pelkästään väärästä puoluekannasta? Voidaan siis mennä vaikka perseedellä puuhun kunhan puoluekanta on oikea. Asia ymmärretty ja tätä uskalsin jo aiemminkin epäillä
Tietenkään minä en halua olla sellaisten joukossa, jotka pilkkaavat muun maalaisia pukeutumisen, ihonvärin, uskonnon tai kansalaisuuden takia, eivätkä siedä heitä ollenkaan. Täysin yksiselitteinen asia eikä siinä ole mitään ihmelteltävää. Koskaan en kannattaisi persuja, joita ajaa pelkkä viha ja pelko.
Vai että persut ajavat musliminaisten asiaa sillä, että haukkuvat heitä, eivätkä salli heidän muuttaa omasta maastaan länsimaihin. Täysin soopaa tuollainen väite teidän suusta. En kyllä ihmettele noinkin räikeää valehtelua.
Olisi kyllä kiva nähdä konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä sinä tai Purra olette tehnyt musliminaisten hyväksi.
Miksi musliminaisten pitäisi muuttaa länsimaihin? Islamin mukaan muslimin tulee asua muslimaassa eikä uskottomien maassa jossa ei noudateta shariaa.
Suomalaisilla ei ole mitään velkaa musliminaisille, he elävät omalla tavallaan ja suomalainen yhteiskunta on rakentunut täysin toisenlaisille laeille ja arvoille joita muslimit eivät hyväksy kuten sukupuolten tasa-arvolle lain edessä.
Monelle saattaa myös tulla yllätyksenä että jilbabiin ja khimariin sekä niqabiin pukeutuneet naiset ovat niitä tosiuskovaisia joita muslimiyhteisöissä pidetään todellisina kuningattarina kun he näin kauniilla tavalla haluavat noudattaa Allahille omistautumista.
https://youtube.com/shorts/Kz4UeZt4Qb0?feature=share
Täysin itsensä peittäville naisille on tehty uskonnollisia ylistyslauluja Nasheedeja
Ohis, mutta tuossa näkyy monta historiatonta, ääriajattelua edustavaa, islamistista piirrettä, jostain parrattomien fundamentalistien ajatushautomoista peräisin. Koko hijab käsitteenä on uuskieltä, jolla ei oikeasti ole pohjaa uskonnon kirjallisissa lähteissä. Samoin nuo hanskat ovat sellaista ääriajattelua, tuo euroislamilainen asu ei ole minkään alueen perinteistä pukeutumista, eikä opillisesti käsiä ja jalkateriä edes tarvitse peittää, koska niissä ei ole mitään säädytöntä. Tällaiset ideologiat pitäisikin juuria ja niitä tulisi vastustaa.
Valitettavasti säkki ei ole asian oikea nimi, eikä väestönvaihto, ei euraabia eikä mikään muu persuuntunut, uuskielinen salaliittoteoriasana. Tämäntyyppisen ajattelun kypsistä hedelmistä on juuri esitutkinta valmistumassa. Tarvittaisiin jokin järkipuolue, joka olisi kykenevä oikeasti tekemään hyvää ja toimivaa politiikkaa ja nostamaan esiin poliitikkoja, jotka voi lähettää sellaisiin pöytiin, joissa tehdään päätöksiä, puhutaan sivistyneesti ja syödään veitsellä ja haarukalla.
Vierailija kirjoitti:
M a ahanmuuttoKRIITTISYYS on oikein tervettä. Tottakai tänne on tervetulleita kuka tahansa, mistä maailman kolkasta vain. Mutta pakko on joku seula olla. Ei se ole r* sismia. Vaan tervettä järjenkäyttöä.
On naiivia kuvitella että tämmöisiä maita on olemassa missään muualla kun meillä.
Täällä ihmetelläänkin miten maamme ministeriksi on päässyt törkeän rasistinen ja yksinkertainen ihminen, jonka kirjoitukset ovn nyt julkaistu kaikelle kansalle.
Moni on toden teolla ihmeissään tämän asian edessä. Mistä tahansa työpaikasta lentäisi ulos noilla jutuilla. Ministerin pallilta ei?
No mitä ihmeellistä noissa kirjoituksissa oli? Ihan täyttä totta vaikka mukamas suvaitsevaksi itsensä kutsuvat ovat kauhuissaan..salaa ovat samaa mieltä suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
" Voi kunpa tietäisivät maailmalla, mitä voikaan olla taivaan alla"... Olen suomalainen; Kari Tapio.
Kiitos Iltalehti! Mukavaa luettavaa kesälomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä nää vassarit saa vapaasti toivoa Purran lasten kuolemaa kenenkään puuttumatta? Ei ihme, että kannatus ei vaan nouse vaaleissa.
Hei ne oli vaan läppää, samoin kuin se Riikan viesti ihmisten ampumisesta junassa jos hänelle annettaisiin ase. Huumoria.
Otitko kenties itse tuon Riikan kommentin ihan tosissasi? Oletko autisti?
Vastaisitko vihdoinkin kysymykseen, miksi Riikka saa puhua mitä sattuu, mutta muut eivät?
Täytyykö vajota samalle tasolle?
-eriEiköhän se ole Riikka, joka tässä on vajonnut, eli käyttäytyy samalla tavalla kuin vihaamansa ihmiset.
Ei käyttäydy. En jaksa uskoa, että Riikka diggailee erityisemmin pakkoavioliitoista, kunniaväkivallasta jne. Ainakaan jos on hänen ajatuksiaan tulkitseminen.
Niin, voithan sinä vetään keskustelun raiteiltaan häivyttääksesi totuuden.
Minä puhun siitä, että Riikan mielestä hänellä on oikeus haaveilla ampumisesta junassa. Hänen mielestään hän saa käyttää halventavia nimityksiä ihmisistä. Hän itse myönsi, että kirjoitti noita tekstejään vihaisena ja turhautuneena.
Saako mustaihoinen kirjoittaa samalaisia juttuja vihaisena ja turhautuneena? Minä olen aivan varma, että jos Riikan mielestä väärän värinen kirjoittaisi niin, hän vaatisi terrorismitutkintaa, vangitsemista ja karkotusta maasta.
Mutta kyllä minä tiedän, että sinä tulet väittämään, että juuri tuota juttua hän ei kirjoittanut tai että se on irrotettu yhteydestään.
Mutta jos mustaihoinen olisi kirjoittanut ihan saman tekstin ihan samoissa yhteyksissä, sinä et hyväksyisi sitä eikä Riikka hyväksyisi sitä.
Joten kysymys edelleen kuuluu: Miksi Riikka (tai kaltaisensa) saavat puhua tavalla, jota eivät muilta hyväksy?
Ei. vaan sinä sun kaverisi haluaa häivyttää keskustelusta sen islamin naisten törkeän kohtelun. Siksi te olette niin raivoissanne, koska teidän mielestänne asiasta ei saa edes keskustella. Koko ajan te olette viemässä tätä aihetta toiseen suuntaan.
Luoja yksin tietää kenen asialla sinäkin olet, mutta et ainakaan musliminaisten
Voi olla, että joku haluaa häivyttää sen asian, mutta minä en ainakaan. Minusta siitä pitäisi puhua enemmänkin. En kuitenkaan näe, että haluaisin olla persujen joukossa tässä asiassa. Purra ei ole millään tavalla naisten asialla kirjoittaessaan roskapusseista tai käyttäessään muita halventavia sanoja. Ei niissä kommenteissa näy minkäänlainen musliminaisen arvostus.
Minulla on mm. indonesialaisia ja malesialaisia muslimiystäviä. Paria poikkeusta lukuunottamatta he pukeutuvat täysin länsimaisesti farkkuineen ja t-paitoineen. Nyt olemme jo keski-ikäisiä ja kaikki yliopistokoulutettuja.
Paras tapa kohentaa muslimityttöjen ja -naisten asiaa on ystävystyä heidän kanssaan, ei pahan puhuminen. Mutta ethän sinä siihen pysty, eikä pysy Riikkakaan, omassa vihassanne vain pyöritte.
Eli sun kohdallasi kyse oli pelkästään väärästä puoluekannasta? Voidaan siis mennä vaikka perseedellä puuhun kunhan puoluekanta on oikea. Asia ymmärretty ja tätä uskalsin jo aiemminkin epäillä
Tietenkään minä en halua olla sellaisten joukossa, jotka pilkkaavat muun maalaisia pukeutumisen, ihonvärin, uskonnon tai kansalaisuuden takia, eivätkä siedä heitä ollenkaan. Täysin yksiselitteinen asia eikä siinä ole mitään ihmelteltävää. Koskaan en kannattaisi persuja, joita ajaa pelkkä viha ja pelko.
Vai että persut ajavat musliminaisten asiaa sillä, että haukkuvat heitä, eivätkä salli heidän muuttaa omasta maastaan länsimaihin. Täysin soopaa tuollainen väite teidän suusta. En kyllä ihmettele noinkin räikeää valehtelua.
Olisi kyllä kiva nähdä konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä sinä tai Purra olette tehnyt musliminaisten hyväksi.
Miksi musliminaisten pitäisi muuttaa länsimaihin? Islamin mukaan muslimin tulee asua muslimaassa eikä uskottomien maassa jossa ei noudateta shariaa.
Vaikka siksi, että täällä heillä voi olla paremmat oltavat. Ei tietenkään ole, jos Purra saa päättää, mutta täällä on väitetty, että Purra puolustaa musliminaisia ja kantaa huolta heidän elämästään. Siksi kysyin, mitä hän on tehnyt asian hyväksi.
Jos Purra ei halua heitä Suomeen, miten hän auttaa ulkomailla asuvia musliminaisia?
Jos totuus onkin se, ettei hän halua auttaa ollenkaan, lakatkaa valehtelemasta, että näin on.
Oletko sitä mieltä, että kritisoitu kulttuuri on hyväksi Suomessa asuville ihmisille?
Tuon auttamisen kanssa pitää olla täällä ja tuolla hieman varovainen, kun olisi hyvä tietää, haluaako kohde apua. Vaikuttaa siltä, että ovat niin mieltyneet kulttuurinsa paremmuuteen, etteivät halua.Äsken te väititte, että on kurjaa olla kaavun sisällä ja siksi Purra haluaa auttaa heitä. Nyt sitten oletkin sitä mieltä, että he viihtyvät kaavuissa. Ok. Tarkoituksellista hämmentämistä, mutta ei uppoa minuun.
Sen verran olen perehtynyt tuohon kunniakulttuurien yhteisödynamiikkaan, että ne yksilöt jotka rakastavat identiteettiään kahleissa myös usein fanaattisesti vahtivat että muutkaan eivät niistä saa karata.
Ketäköhän luulet että tuo sinun islamofiliasi oikein lopulta palvelee?
Mitä Purra aikoo tehdä musliminaisten hyväksi? Kuulemma hän on heidän suurin puolestapuhuja. Nyt sitä konkretiaa vihdoinkin, eikä vain lätinää "rehellisestä (viha)puheesta".
Tuo on sinun oma harhainen (ajatuspakotuksesi)tulkintasi. Aikahan sen vasta näyttää mitä tapahtuu kun hallitus aloittaa työnsä.
Ei se ole minun tulkintaa vaan teidän mielipide/fakta.
Tämä keskustelu lähti liikkeelle siitä, että minulle sanottiin, etten ole musliminaisten puolella, vaan yritän häivyttää heihin kohdistuvan törkeän kohtelun. Tästä täytyy vetää johtopäätös, että persut ja etenkin Riikka - kaikesta vihapuheesta huolimatta - ovat musliminaisten puolestapuhujia.
Selkeästi myös painoasiat "riikan" mielessä, oma 50kg paino ja muiden BMI 30+.
Eikä toimittajille tullut millään lailla mieleen aikanaan julkaista Marinin kaikki kirjoitukset kuten "Raharikas lääketeollisuus".
Olisi ollut mielenkiintoista luettavaa siinä vaiheessa ku kansaa peloteltiin ottamaan korona piikit ja Marin toi esille, että rokottamattomat pitää käsin perata esille. Ettei vaan jää lääketeollisuuden rahat saamatta.
Niin se takki kääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On naiivia kuvitella että tämmöisiä maita on olemassa missään muualla kun meillä.Täällä ihmetelläänkin miten maamme ministeriksi on päässyt törkeän rasistinen ja yksinkertainen ihminen, jonka kirjoitukset ovn nyt julkaistu kaikelle kansalle.
Moni on toden teolla ihmeissään tämän asian edessä. Mistä tahansa työpaikasta lentäisi ulos noilla jutuilla. Ministerin pallilta ei?
Ja höpöhöpö. Missä fantasiamaailmassa oikein elät?
Voi kun tiedettäis mitä kaikki Suomen, tai maailman silmäätekevät päässään ajattelevat, saati anonyyminä näppikseltään päästävät.
Se on persujen tarina hallituspuolueena ohi. Ei noista tahdittomista öykkäreistä ole cabinetteihin.