Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti julkaisi Riikka Purran, nimimerkki "riikan" kaikki kirjoitukset, yhteensä yli 160000 merkkiä

Vierailija
21.07.2023 |

Iltalehti on koonnut ja lukenut kaikki nimimerkki riikan kirjoitukset vuodelta 2008. Kirjoitusten yhteispituus on yli 160 000 merkkiä, joka vastaa tekstimitaltaan puolta pienoisromaanin käsikirjoituksesta

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2b71f6f7-b6c9-444c-9bea-fdd19936d…

Kommentit (4150)

Vierailija
621/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee suorastaan huono olo noita Purran törkytekstejä lukiessa.

Vierailija
622/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstit ovat karmivia ja kertovat näiden kirjoittajasta paljon. Surullista, että niin moni täällä haluaa noita puolustaa. 

Mitä pahaa on esimerkiksi adoptoida lapsi ulkomailta? En pysty käsittämään. 

Kyllä useat kehittyvät maat ovat alkaneet kyseenalaistamaan onko oikein antaa lapsia adoptioon länsimaihin. Repäistä juuriltaan ja sukulaisiltaan vieraaseen kulttuuriin. Monella adoptiolapsella on mt ongelmaa, ei asia ole niin yksinkertainen.

Näin juuri. Erilaiset geenit vaikeuttavat sopeutumista suomalaiseen yhteiskuntaan, vaikka olisi adoptoitu jo vauvana. Esim. temperamenttierot jne. Tätä on kyllä tutkittu.

Lähtökohtahan onkin se, että ensisijaisesti lapselle etsitään adoptiovanhempia kotimaasta. Mutta jos niitä ei ole tarjolla (ja hyviä sellaisia), niin sitten lapselle on parempi kasvaa vaikka toisessa maassa kuin monesti ylitäydessä lastenkodissa.

Ei se aina mene noin ja tuokaan ei ole ongelmatonta. Googlaa tutkimuksia adoptoiduista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka tuntuu vähän inhoavan kaikkea ympärillään. Mahtaakohan inhota itseäänkin?

Syömishäiriö hänellä on. Ehkä myös joku rakkaudeton tila, johtuen alkoholisti äidistä joka kuoli Riikan ollessa 12-vuotias.

Voisko hänellä olla FAS-syndrooma? Kasvonpiirteet viittaisivat vahvasti siihen.

Vierailija
624/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuissa mitään kovin erityistä ollut. Tietenkään ei neek eri sanaa saa käyttää, se ei ole sopivaa.

Mutta aika paljon nuo on kuvauksia samoista asioista mihin aika moni vaalea/vaaleahko nainen törmää. On se aika pelottavaa kun iskuyritykset ovat liian sitkeitä.

Ja viime aikoina olen huomannut myös enenevässä määrin huonoa suhtautumista/epäkunnioittavaa suomalaisiin naisiin ja tyttöihin kohdistuvsna ( tuleeko sitten siitä, että täällä ollaan ns. paskaduuneissa, ja naiset on vaikka asiakkaina ja sitä ei egot kestä, en tiedä.)

Mutta Purran kirjoitukset ovat 16 vuoden takaa, ihan uskomatonta että noihin nyt edes käytetään aikaa.

Vierailija
625/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen johto on täynnä samanlaisia tyyppejä kuin Riikka.. Ainoa poikkeus on Tynkkynen, joka kaikesta räyhäämisestään huolimatta poikkeaa muusta porukasta ihmisenä. Tynkkynen vain pitää meteliä somessa, mutta hän on muuten ehkä vähän erilainen kuin muut persut.

Eli tuollaisen sakin kanssa muut puolueet ovat menneet hallitukseen.

Eduskuntaryhmässä on varmasti myös tolkun porukkaa jonkun verran.

Vierailija
626/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purra on joutunut perussuomalaisten oman savustuksen kohteeksi ja hän tietää sen.

Puolueen sisäinen kamppailu puheenjohtajasta on käynnissä. Kuka tai ketkä häätäilee taustalla? Kuka on paljastanut riikan kaikki vanhat kirjoitukset?

Puoluekokous on kolmen viikon kuluttua Tampereella ja siellä tapahtuu hirveitä. Koko johto vaihtuu, luulen mä. Sitten vaihtuu ministeritkin. Jep jep.

Ens viikon alussa julkaistaan uudet puoluejohtaja ja puoluesihteeri ehdokkaat. Ketä veikkaatte hakijoiden joukossa? Veikkaan kahta nimeä...

Vierailija
627/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaistaan tämä asia kerralla: joukkotappelu Espoon linja-autoasemalla, persut vastaan muut. Tuo kaveri mukaan, mutta älä astaloita eikä ampuma-aseita.

Vierailija
628/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purra on joutunut perussuomalaisten oman savustuksen kohteeksi ja hän tietää sen.

Puolueen sisäinen kamppailu puheenjohtajasta on käynnissä. Kuka tai ketkä häätäilee taustalla? Kuka on paljastanut riikan kaikki vanhat kirjoitukset?

Puoluekokous on kolmen viikon kuluttua Tampereella ja siellä tapahtuu hirveitä. Koko johto vaihtuu, luulen mä. Sitten vaihtuu ministeritkin. Jep jep.

Ens viikon alussa julkaistaan uudet puoluejohtaja ja puoluesihteeri ehdokkaat. Ketä veikkaatte hakijoiden joukossa? Veikkaan kahta nimeä...

Minua et ainakaan voi valita kun en ole minkään puolueen listoilla enkä koskaan aiokaan olla:)

Vierailija
629/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka tuntuu vähän inhoavan kaikkea ympärillään. Mahtaakohan inhota itseäänkin?

Syömishäiriö hänellä on. Ehkä myös joku rakkaudeton tila, johtuen alkoholisti äidistä joka kuoli Riikan ollessa 12-vuotias.

Että sellaiset valiogeenit.

Vierailija
630/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on minunkin painajainen. Jos joskus etenen ministeriksi ja tekniikka kehittyy, joku lehti voi kaivaa esille ja julkaista kaikki Vauva-palstalle vierailijana kirjoittamani tekstit yhtenä koosteena. Kyllä silloin naama punottaisi.

Mä ajattelen sitä aina kirjoittaessani, vaikka en ookaan politiikkaan pyrkimässä. Monet selvästikään ei ajattele, on täällä sellaista tekstiä.

Vierailija
631/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaistaan tämä asia kerralla: joukkotappelu Espoon linja-autoasemalla, persut vastaan muut. Tuo kaveri mukaan, mutta älä astaloita eikä ampuma-aseita.

Tyypillinen persu - väkivalta ratkaisu kaikkeen.

Vierailija
632/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa hanmuuton ongelmat eivät ainakaan poistu tästä jauhamalla.

Miksi ette halua nähdä mihin Suomi on ajautumassa?

Vierailija
633/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten tämä Purra on nyt sitten joku suomalaisuuden/rjalaisuuden malli jollaisia meidän kaikkien tulisi olla? Millä perusteella juuri hän on se jolla on varaa arvostella muita ja muunlaisia?

Minusta jokainen järkevä ihminen vastustaa pakkoavioliittoja, kunniaväkivaltaa ja sellaisia sosiopaattisia kulttuureja ja kultteja/uskontoja, jotka sellaiseen pakottavat tai ohjaavat.

Samoin ihmisten hyväksikäyttöä ja kaltoinkohtelua on järkevää vastustaa; rikoksia ja sikailua.

Vierailija
634/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee suorastaan huono olo noita Purran törkytekstejä lukiessa.

Ei mikään ihme ettei Marinin laittomaan hallitukseen osallistuneet hyväksy PS:ää.  Vaalitappio puolueiden on turhaa itkeä. Kertoohan Purran suosio että, nuo tuon tyyppiset kommentit on niitä jotka uskaltaa tehdä sen joko nimimerkin takaa tai sitten ne on jotain ihmehiippareita kuten nuo addressityypit kenellä ei ole mitään uskottavuutta itsellään saati sitten jollain huuha addressilla jolla ei ole politiikassa mitään merkitystä.

Vierailija
635/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstit ovat karmivia ja kertovat näiden kirjoittajasta paljon. Surullista, että niin moni täällä haluaa noita puolustaa. 

Kyllä useat kehittyvät maat ovat alkaneet kyseenalaistamaan onko oikein antaa lapsia adoptioon länsimaihin. Repäistä juuriltaan ja sukulaisiltaan vieraaseen kulttuuriin. Monella adoptiolapsella on mt ongelmaa, ei asia ole niin yksinkertainen.

Tästä aiheesta on tehty Intiassakin osittain kuvattu mielenkiintoinen ja liikuttava elokuva poislukien Nicole Kidmanin aivan surkea näyttelijäntyö. Elokuva kertoo tositarinan (se pojista joka selvisi taustastaan huolimatta on esiintynyt haastatteluissa australialaismedioissa) kahdesta intialaisesta lapsesta jotka adoptoidaan Australiaan ja toinen heistä alkaa aikuisena selvittämään, mistä hän on kotoisin kun hän ei tunne oloaan kotoisaksi Australiassa vaikka on elänyt siellä suurimman osan elämästään). Löytyy suoratoistopalveluista suomenkielisin tekstein, nimi on "Lion" eli Leijona, pääosassa Dev Patel

Vierailija
636/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja ajaa eteenpäin pelko ja sillä ne ratsastelee.

Vierailija
637/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tämä 50-kiloinen "söpöliini" on niin rotunsa muotovalio, että hänellä on oikeus arvostella muiden ulkonäköä 🙄

Outoa miten Suomessa lukutaidottomat saavat (ilmeisesti saavat) peruskoulun suoritettua.

Suosittelen aloittamaan yksinkertaisemmasta tekstistä.

Vierailija
638/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä aiheesta on tehty Intiassakin osittain kuvattu mielenkiintoinen ja liikuttava elokuva poislukien Nicole Kidmanin aivan surkea näyttelijäntyö. Elokuva kertoo tositarinan (se pojista joka selvisi taustastaan huolimatta on esiintynyt haastatteluissa australialaismedioissa) kahdesta intialaisesta lapsesta jotka adoptoidaan Australiaan ja toinen heistä alkaa aikuisena selvittämään, mistä hän on kotoisin kun hän ei tunne oloaan kotoisaksi Australiassa vaikka on elänyt siellä suurimman osan elämästään). Löytyy suoratoistopalveluista suomenkielisin tekstein, nimi on "Lion" eli Leijona, pääosassa Dev Patel

No näitä kumpaakaan poikaa ei adoptoitu ihan pieninä.

Vierailija
639/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka on psyko. Muuta ei voi sanoa. Terapiaa tarvitsisi. 

Huumoripainoitteinen kirjoittaminen tekee jo psykonkin. Anna mun kaikki kestää. Tuollaisen diagnoosin tekevät psykiatri ja psykologi, ei mikään netissä itkevä vassari.

Kyllä teillä persuilla on erikoinen huumori.

Tuo teidän muka-kauhisteleva jeesustelu alkaa saavuttamaan jo absurdit mittasuhteet. Leikitte taktisesti jotain pyhäkoulupoikaa.

Vasuri kun tunnetusti ei pysty faktoilla vaikuttamaan, joten sinänsä ihan ymmärrettävää, että pitää yrittää kaikkea höpöhöpö-filunkia viljellä.

Vierailija
640/4150 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kaikkea, mutta aika suuren osan. Sanavalinnat olivat joskus ehkä vähän kyseenalaisia mutta mitään varsinaisesti rasistista en havainnut. Paitsi jos rasismi on synonyymi totuudelle (kuten vaikuttaisi olevan), silloin tietysti löytyi paljonkin.

Hyvä kun julkaisivat, yleensä lauseita irrotetaan asiayhteydestään tarkoitushakuisesti, nyt jokaisella on mahdollisuus lukea kokonaisuus.

Onkohan noitten kirjoitusten joukossa ainuttakaan asiallisesti kirjoitettua mielipidettä, jonka voisi julkaista vielä tänäkin päivänä ja omalla nimellä?

Nyt puhut doxatuista viesteistä. Kestävätkö kaikki elämäsi aikana lähettämäsi viestit vastaavan tarkastelun. Perhetaustojeni takia tunnen esim. monia Vihreiden äänestäjiä ja tiedän, että heidän yksityiselämänsä kommunikointi ei kestäsi, jos se kikkailtaisiin julkiseksi.

No miksi sinä minua doxxaar. Sitä paitsi doxxaaminen on rikollista puuhaa. En ole poliitikko, päättäjä, vaikuttaja enkä aio olla. Niin mikä motiivi on doxxata minun koko elämää vuosikymmenestä toiseen. En minä niistä asioista päätä. En minä ole se päättäjä, vaikuttaja, poliitikko. Ihmettelen kovasti asiaa mistä tämmöinen virheellinen käsitys on tullut koska itse en ole sellaista antanut ymmärtää.

Jos doxxaamisen ainut syy on ulkonäkö ja lesbous niin kyllä niitä paljon kauniimpiakin lesboja on Suomessa, miksi heitä et doxxaa?

Ei sua tässä varmaan olekaan doxxattu vaan se Riikka Purra?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi