Iltalehti julkaisi Riikka Purran, nimimerkki "riikan" kaikki kirjoitukset, yhteensä yli 160000 merkkiä
Iltalehti on koonnut ja lukenut kaikki nimimerkki riikan kirjoitukset vuodelta 2008. Kirjoitusten yhteispituus on yli 160 000 merkkiä, joka vastaa tekstimitaltaan puolta pienoisromaanin käsikirjoituksesta
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2b71f6f7-b6c9-444c-9bea-fdd19936d…
Kommentit (4150)
Mä en tiedä. En käy uimahalleissa koskaan..
Riikka Purra on joutunut perussuomalaisten oman savustuksen kohteeksi ja hän tietää sen.
Puolueen sisäinen kamppailu puheenjohtajasta on käynnissä. Kuka tai ketkä häätäilee taustalla? Kuka on paljastanut riikan kaikki vanhat kirjoitukset?
Puoluekokous on kolmen viikon kuluttua Tampereella ja siellä tapahtuu hirveitä. Koko johto vaihtuu, luulen mä. Sitten vaihtuu ministeritkin. Jep jep.
Riikka vihaa huonosti istuvia farkkuja ja lenkkareita. Mahtaa olla ahdistavaa kävellä kadulla vuonna 2023 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekstit ovat karmivia ja kertovat näiden kirjoittajasta paljon. Surullista, että niin moni täällä haluaa noita puolustaa.
Mitä pahaa on esimerkiksi adoptoida lapsi ulkomailta? En pysty käsittämään.
Minä en käsitä purraa enkä näitä muitakaan. Värin tai ulkonäön perusteella vihaaminen on piip käsittämätöntä. Minä tarvin ihan oikean syyn vihata jotain ihmistä. Tällä hetkellä laajin vihani kohdistuu mikä-mikä maan kansalaisiin. Kauanko ne meinaa katsella tumput suorina tsaarin touhuja? Sitä puttea vihaan piip paljon. Persutkin ottaa päähän kun niiden takia menee loputkin poliitikkojen ns. arvovallasta. Tuon porukan takia asioista keskustelu loistaa poissaolollaan. Uudet vaalit ois ihan jees.
En lukenut kuin ekan viestin. Ja siinä inhottiin nimenomaan toisten ihmisten tekoja. Esim. Tullaan likaisella, epähygienisellä alusvaatteella uimaan yleiseen uimahalliin. Hyi staana, sanon minäkin. Toiset hörppii sitä vettä kitusiinsa uidessaan kroolia.
Riikka on psyko. Muuta ei voi sanoa. Terapiaa tarvitsisi.
Mä en ymmärrä miten tämä Purra on nyt sitten joku suomalaisuuden/rjalaisuuden malli jollaisia meidän kaikkien tulisi olla? Millä perusteella juuri hän on se jolla on varaa arvostella muita ja muunlaisia?
En hyväksy purran puhetta. PS on ........ puolue!1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekstit ovat karmivia ja kertovat näiden kirjoittajasta paljon. Surullista, että niin moni täällä haluaa noita puolustaa.
Kyllä useat kehittyvät maat ovat alkaneet kyseenalaistamaan onko oikein antaa lapsia adoptioon länsimaihin. Repäistä juuriltaan ja sukulaisiltaan vieraaseen kulttuuriin. Monella adoptiolapsella on mt ongelmaa, ei asia ole niin yksinkertainen.
Näin juuri. Erilaiset geenit vaikeuttavat sopeutumista suomalaiseen yhteiskuntaan, vaikka olisi adoptoitu jo vauvana. Esim. temperamenttierot jne. Tätä on kyllä tutkittu.
Lähtökohtahan onkin se, että ensisijaisesti lapselle etsitään adoptiovanhempia kotimaasta. Mutta jos niitä ei ole tarjolla (ja hyviä sellaisia), niin sitten lapselle on parempi kasvaa vaikka toisessa maassa kuin monesti ylitäydessä lastenkodissa.
Nyt maalittaminen onkin OK kun kyseessä on perussuomalainen NAINEN.
Vierailija kirjoitti:
Täysin sairasta paskaa. Kukaan ei enää uskalla kirjoittaa nettiin edes nikillä.
Onhan tuollainen poliittista maalittamista, koskapa ei muistakaan ole tehty. Vai tuleeko seuraavaksi vaikkapa ärkoopeeläistä settiä, alkaen toissa vuosisadalta. Mitään varsinaisesti laitonta tuskin on sillä siitä olisi jo tehty ilmoitus. Mielipidevainoa. Siksi friikit katsookin tarkasti, missä liikkuvat, keiden kanssa, mitä puhuvat. Muuten joutuu maalitetuksi. Sairasta, vapaus on mennyttä.
Riikka tuntuu vähän inhoavan kaikkea ympärillään. Mahtaakohan inhota itseäänkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käsitä purraa enkä näitä muitakaan. Värin tai ulkonäön perusteella vihaaminen on piip käsittämätöntä. Minä tarvin ihan oikean syyn vihata jotain ihmistä. Tällä hetkellä laajin vihani kohdistuu mikä-mikä maan kansalaisiin. Kauanko ne meinaa katsella tumput suorina tsaarin touhuja? Sitä puttea vihaan piip paljon. Persutkin ottaa päähän kun niiden takia menee loputkin poliitikkojen ns. arvovallasta. Tuon porukan takia asioista keskustelu loistaa poissaolollaan. Uudet vaalit ois ihan jees.
En lukenut kuin ekan viestin. Ja siinä inhottiin nimenomaan toisten ihmisten tekoja. Esim. Tullaan likaisella, epähygienisellä alusvaatteella uimaan yleiseen uimahalliin. Hyi staana, sanon minäkin. Toiset hörppii sitä vettä kitusiinsa uidessaan kroolia.
Me ei tiedetä, pissaako Riikka veteen uidessaan. Ihan piruuttaan ja kostaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Riikka tuntuu vähän inhoavan kaikkea ympärillään. Mahtaakohan inhota itseäänkin?
Se itsensä ja oman kansansa inhoaminen on enemmän saastaisten vassarien juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä useat kehittyvät maat ovat alkaneet kyseenalaistamaan onko oikein antaa lapsia adoptioon länsimaihin. Repäistä juuriltaan ja sukulaisiltaan vieraaseen kulttuuriin. Monella adoptiolapsella on mt ongelmaa, ei asia ole niin yksinkertainen.
Näin juuri. Erilaiset geenit vaikeuttavat sopeutumista suomalaiseen yhteiskuntaan, vaikka olisi adoptoitu jo vauvana. Esim. temperamenttierot jne. Tätä on kyllä tutkittu.
Todennäköinen tuleva tähtipoliitikko on yksi afrikkalainen nainen, joka adoptoitu Seinäjoelle pikkulapsena. Ehti olla jo lukiolaisten liiton puheenjohtaja ja kävi Niinistön kutsumana Kultaranta-keskusteluissa. Opiskelee muistaakseni jotain kansainvälistä oikeutta Belgiassa tällä hetkellä. Jos ei tuo lähde politiikkaan, niin on kyllä ihme.. Sittenhän Riikka voi sen kanssa väitellä geeneistä. En muista nyt mistä maasta se oli, mutta oli kuitenkin Saharan eteläpuolisesta Afrikasta.
En opiskele valtio-oppia, lakia tai journalismia enkä hae valtiolle töihin. En ikinä ole halunnut olla poliitikko saati tähtipoliitikko enkä myöskään diplomaatti, virkamies. On paljon, paljon ihmisiä, jotka opiskelevat politiikan tutkimusta, miksi heitä ei doxxata? On paljon muitakin vaaleita kantasuomalaisia naisia, milsi heitä ei doxxata? On paljon kauniimpia naisia kuin minä, miksi heitä ei doxxata? Suomessa on paljon muitakin kantasuomalaisia lesboja, miksi heitä ei doxxata? Ylipäätänsä en ole yksi ja ainut lesbo Suomessa, miksi vain minua doxxataan?
En ole tuleva tähtipoliitikko tai edes poliitikoo ikinä! En suostu siihen! Kieltäydyn!
Vierailija kirjoitti:
Huumoripainoitteinen kirjoittaminen tekee jo psykonkin. Anna mun kaikki kestää. Tuollaisen diagnoosin tekevät psykiatri ja psykologi, ei mikään netissä itkevä vassari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköinen tuleva tähtipoliitikko on yksi afrikkalainen nainen, joka adoptoitu Seinäjoelle pikkulapsena. Ehti olla jo lukiolaisten liiton puheenjohtaja ja kävi Niinistön kutsumana Kultaranta-keskusteluissa. Opiskelee muistaakseni jotain kansainvälistä oikeutta Belgiassa tällä hetkellä. Jos ei tuo lähde politiikkaan, niin on kyllä ihme.. Sittenhän Riikka voi sen kanssa väitellä geeneistä. En muista nyt mistä maasta se oli, mutta oli kuitenkin Saharan eteläpuolisesta Afrikasta.
Etiopiasta. Adina Nivukoski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä kirjoitti, että on kauheaa kun Purra arvosteli romaneja. Nyt rehellisesti te, jotka olette työnne tai muuten takia olleet romaneiden kanssa tekemisissä. Siis ihan ilman rasismia, millaisia nämä kohtaamiset ovat olleet?
Romanithan on otettu aina avosylin ja hyväksyvästi vastaan ilman mitään syrjintää ja ennakkoluuloja. Niin kovin helppo on heidän ollut asettua yhteiskuntaan
Joskus voisi miettiä miltä tuntuisi oikeasti itse olla täysin ulkopuolinen ja syrjitty yhteisössä ja miettiä, millaisia selviytymiskeinoja ja asenteita se ruokkii.
Tämä on erinomainen esimerkki, jota persut eivät koskaan tajua, vaikka luulisi tajuavan, koska hehän väittävät, että valkoinen mies on nyt syrjitty ihmisryhmä. Siihen perustuen heidän mukaansa on oikeutettua, että valkoinen mies alkaa väkivalloin ottaa itselleen tilaa. Vaikka siis oikeasti heiltä ei edes ole otettu mitään pois.
Mutta kun tummaihoinen ihminen on syrjitty (saman valkoisen ihmisen myötä) tämän pitääkin vain ottaa kaikki iskut vastaan.
Kyllä otetaan. Kun tänne muuttaa porukkaa muualta niin valkoisen miehen etuoikeus alistaa valkoisia naisia katoaa, kun muunkinväriset miehet alkavat tehdä samaa! Ja kun niitä naisia ei voi estää ryhtymästä suhteisiin näiden muiden kanssa, vaikka kovasti tällä palstallakin sitä yritetään.
On se kovaa.
En tiedä missä piireissä sinä liikut, mutta ei kyllä Suomalaissa perheissä ole rakenteellisesti kulttuuriin ja arvoihin koodattuna, että tytär pitäisi pakkonaittaa - ehkä vieläpä omalle serkullensa. Ei Suomalaisissa perheissä liioin vahdita tyttölasten siveyttä väkivallan uhalla, eikä koko suku - veljiä,siskoja, äitiä, enoja ja setiä myöten - osallistu suunnittelemaan hänen kunniamurhaansa mikäli tämän oletettukin siveetön käytöksensä aiheuttaisi hallaa suvun kunnialle yhteisön silmissä.
Tyypillistä älyllisesti epärehellistä vasurisumutusta viestisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumoripainoitteinen kirjoittaminen tekee jo psykonkin. Anna mun kaikki kestää. Tuollaisen diagnoosin tekevät psykiatri ja psykologi, ei mikään netissä itkevä vassari.
Kaikki rasismia ja vihapuhetta vastustavat onkin vassareita juu :D on persujuntit kyllä aikamoisia putkiaivoja.
Jokaselle persulle voisi muuten asettaa haasteeksi olla edes päivän öyhöttämättä vassareista! Tai edes yksi viesti, missä heitä ei mainita kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purra on joutunut perussuomalaisten oman savustuksen kohteeksi ja hän tietää sen.
Puolueen sisäinen kamppailu puheenjohtajasta on käynnissä. Kuka tai ketkä häätäilee taustalla? Kuka on paljastanut riikan kaikki vanhat kirjoitukset?
Puoluekokous on kolmen viikon kuluttua Tampereella ja siellä tapahtuu hirveitä. Koko johto vaihtuu, luulen mä. Sitten vaihtuu ministeritkin. Jep jep.
No tuota voi sanoa jo harvinaisen omahyväiseksi, aliarvioivaksi ja samalla erittäin heikkolaatuiseksi vaikutusyritykseksi. Teidän silakoiden ongelma on siinä, että kuvittelette olevanne ihan helvetisti viisaampia kuin oikeasti olette.
Ilman vaatteita kyllä vielä ällöttävämpää.