Iltalehti julkaisi Riikka Purran, nimimerkki "riikan" kaikki kirjoitukset, yhteensä yli 160000 merkkiä
Iltalehti on koonnut ja lukenut kaikki nimimerkki riikan kirjoitukset vuodelta 2008. Kirjoitusten yhteispituus on yli 160 000 merkkiä, joka vastaa tekstimitaltaan puolta pienoisromaanin käsikirjoituksesta
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2b71f6f7-b6c9-444c-9bea-fdd19936d…
Kommentit (4149)
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu nuo Riikan kirjoitukset jotenkin aivan käsittämättömiltä. Parhaan kaverini lapset ovat aika tummaihoisia, ihania ihmisiä, ahkeria kunnollisia ja töissä käyneet 15-vuotiaasta lähtien vapaa-aikansa, menestyneet opinnoissaan hyvin jne. Olen heidän kanssaan joutunut muutaman kerran aivan ihmeellisten kommenttien ja täysin perusteettoman vihan kohteeksi ihan satunnaisissa arjen tilanteissa Suomessa. En voi ymmärtää ihmisiä, jotka haukkuvat heitä erilaisilla alentavilla nimityksillä, vaikka rehellisyyden nimessä nämä haukkujat eivät mielestäni ole mitään hyviä ihmisiä tai edes aina kunnollisia. Ja todistaahan se perusteeton vihakin, ettei tuo sakki ihan täysillä käy. Ja silti meidän tavallisten ihmisten pitää nyt yrittää esittää, että hyväksymme näiden rasssistien kannat muka suvaitsevaisuuden nimissä. Ei, minä en suvaitse Riikkaa enkä hänen vihapuhettaan. Se on tyhmää, ilkeää ja aiheuttaa täysin viattomille ihmisille vaikeuksia ja pahaa mieltä. Se on pahuutta.
Suomessa on liikaa näitä ruskeita ihmisiä, jotka lorvivat kauppakeskuksissa kersojensa kanssa pitämässä älämölöä. Todella vastenmielistä. Itse en asioi kauppakeskuksissa ollenkaan koska en halua nähdä näitä möliseviä laumoja. Eikö nämä ole töissä ollenkaan, vai onko heidän työnsä se, että lorvivat kauppakeskuksissa Kelan rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
On huvittavaa että tällä palstalla duunaripunaniskoiksi halveksivaan sävyyn (en jaksanut lukea koko ketjua oliko jotain muutakin) kirjoittavat itse äänestävät vasemmistopuolueita. Kauaksi on tultu niistä ajoista joilloin ko. puolueet olivat työväenliikkeen ja vanhan liiton oikeitten työläisten asialla, nämä nykyiset kannattajat ja puolueen jäsenet ovat häpäisseet sekä demarit että vasemmistoliiton.
Vasemmistolla (tai ay-liikkeellä) ja duunareilla ei ole nykypäivänä mitään yhteistä. Demarit ainoastaan huijaa hölmöimpien duunarien äänet ja sitten tekee politiikkaa joka ei todellakaan ole noiden etu. Siksipä niin moni persuja onkin siirtynyt äänestämään.
Vierailija kirjoitti:
Kun asiaa tarkemmin miettii, niin olisiko näissä Riikan kärkevissä kirjoituksissa jonkinlainen "totuuden" siemen joka näin kirjoitettuna näyttää pahalta, mutta saattaa olla melko lailla sitä mitä kansa yhteiskunnassa näkee. Tietysti näitä aiheita olisi voinut käsitellä toisin sanoin ja pyöreämmin, mutta itse ongelmat ei olisi muuksi muuttuneet. 30 vuotias Riikka, ei ollut vielä ministeri, eikä omaksunut poliittista jargonia eikä asioiden pyörittämistä.
No more comments from the peanut gallery. Please and thank you.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mun kaikki kestää kirjoitti:
Ruottissa ne polttelee pyhiä kirjoja ja se on ok. Ei mielestäni ole mutta kumminkin. Täällä syntyy lähes sisällissota kun joku on vähän tuhmasti puhunut musuista.
Vähän tuhmasti??? Varmaan ne ampumishaaveilutkin on sinusta ihan vaan hauskaa läppää.
Mikä ihmeen ampumishaaveilu?! Eihän se mitään haaveillut ketään ampuvansa vaan nimenomaan kertoi kuinka vapaa aseenkanto-oikeus aiheuttaisi todennäköisesti vain sen, että kuka vaan kuumakalle menisi ja ampuisi kiehahduksissaan jonkun sen enempiä ajattelematta eikä kenelläkään olisi missään aiempaa turvallisempaa.
Ei siis haaveillut ampuvansa ketään vaan kertoi esimerkin siitä, että aseiden liian helppo saatavuus aiheuttaa vaan uusia ongelmia ja tuollaisessa kiehahdus- tilanteessa jopa naisihminenkin saattaisi tussauttaa toisen kylmäksi vaikka se reaktio ei olisikaan missään suhteessa itse suuttumuksen aiheuttaneeseen asiaan.
Ja niinhän se onkin, että moni henkirikos olisi jäänyt tekemättä jos käsillä ei olisi just sopivasti ollut sitä asetta/puukkoa tai astaloa kun raivo sumensi silmät ja järjen.
Tuolla kirjoituksella "riikka" siis nimenomaan kritisoi muiden haaveilua siitä, että naiset saisi halutessaan aseenkantoluvan ihan tuosta vaan.
Höpöhöpö.
Jos mulle annettaisiin ase, ruumita tulisi ihan lähijunassakin, näin on valtionvarainministeri Riikka Purra kirjoittanut vuonna 2008.
Linkitä tänne se, mihin asiaan tämä Purran kommentti liittyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu nuo Riikan kirjoitukset jotenkin aivan käsittämättömiltä. Parhaan kaverini lapset ovat aika tummaihoisia, ihania ihmisiä, ahkeria kunnollisia ja töissä käyneet 15-vuotiaasta lähtien vapaa-aikansa, menestyneet opinnoissaan hyvin jne. Olen heidän kanssaan joutunut muutaman kerran aivan ihmeellisten kommenttien ja täysin perusteettoman vihan kohteeksi ihan satunnaisissa arjen tilanteissa Suomessa. En voi ymmärtää ihmisiä, jotka haukkuvat heitä erilaisilla alentavilla nimityksillä, vaikka rehellisyyden nimessä nämä haukkujat eivät mielestäni ole mitään hyviä ihmisiä tai edes aina kunnollisia. Ja todistaahan se perusteeton vihakin, ettei tuo sakki ihan täysillä käy. Ja silti meidän tavallisten ihmisten pitää nyt yrittää esittää, että hyväksymme näiden rasssistien kannat muka suvaitsevaisuuden nimissä. Ei, minä en suvaitse Riikkaa enkä hänen vihapuhettaan. Se on tyhmää, ilkeää ja aiheuttaa täysin viattomille ihmisille vaikeuksia ja pahaa mieltä. Se on pahuutta.
99% pilaa sen yhden prosentin hyvien ihmisten maineen valitettavasti.
Persuissako? Yksi prosentti hyviä ihmisiä lienee yläkanttiin arvioitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että väitöskirja jäi tekemättä. Riikkulilla oli muuta puuhaa lasten päiväunien aikaan.
Tais olla koko väitöskirja vaan keino saada huomiota mestarilta.
Ei kyennyt tekemään sitä väitöskirjaa, niin turhautuneena käytti senkin ajan Scripta-öyhöttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Persut:
- 15 vuotta vanhoja juttuja ei saa kaivella
- 100 vuotta vanhoja Freudenthal -juttuja pitää kaivella
RKP jatkaa edelleen samaa poliittista perintöä. Eikä ole irtisanoutunut tuosta koskaan.
Voi myös muistuttaa miten joku sanna fani 100 kertaa päivässä lähtee uhriutumaan siitä että sannan viime vaalikauden tekosia jaksetaan "maalittaa" edelleen. Ja tuosta kaudesta on noin kuukausi.
Purra pojisoi oman elämänsä traumoja ja pettymyksiä m--muuttajiin. Niin tunnepitoisia nuo tekstit ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruottissa ne polttelee pyhiä kirjoja ja se on ok. Ei mielestäni ole mutta kumminkin. Täällä syntyy lähes sisällissota kun joku on vähän tuhmasti puhunut musuista.
Vähän tuhmasti??? Varmaan ne ampumishaaveilutkin on sinusta ihan vaan hauskaa läppää.
Mikä ihmeen ampumishaaveilu?! Eihän se mitään haaveillut ketään ampuvansa vaan nimenomaan kertoi kuinka vapaa aseenkanto-oikeus aiheuttaisi todennäköisesti vain sen, että kuka vaan kuumakalle menisi ja ampuisi kiehahduksissaan jonkun sen enempiä ajattelematta eikä kenelläkään olisi missään aiempaa turvallisempaa.
Ei siis haaveillut ampuvansa ketään vaan kertoi esimerkin siitä, että aseiden liian helppo saatavuus aiheuttaa vaan uusia ongelmia ja tuollaisessa kiehahdus- tilanteessa jopa naisihminenkin saattaisi tussauttaa toisen kylmäksi vaikka se reaktio ei olisikaan missään suhteessa itse suuttumuksen aiheuttaneeseen asiaan.
Ja niinhän se onkin, että moni henkirikos olisi jäänyt tekemättä jos käsillä ei olisi just sopivasti ollut sitä asetta/puukkoa tai astaloa kun raivo sumensi silmät ja järjen.
Tuolla kirjoituksella "riikka" siis nimenomaan kritisoi muiden haaveilua siitä, että naiset saisi halutessaan aseenkantoluvan ihan tuosta vaan.
Höpöhöpö.
Jos mulle annettaisiin ase, ruumita tulisi ihan lähijunassakin, näin on valtionvarainministeri Riikka Purra kirjoittanut vuonna 2008.Linkitä tänne se, mihin asiaan tämä Purran kommentti liittyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin sairasta paskaa. Kukaan ei enää uskalla kirjoittaa nettiin edes nikillä.
Todellakin! Miten aikuinen nainen voi suoltaa tuollaista??
Puhukoon paskaa kavereiden kanssa kotona mutta julkisesti....???
Onneksi räkäsilakka ei päätä missä ja mitä kukakin saa puhua.
Ettekö tajua, että suuri osa perussuomalaisten kannattajista ja myös meistä kuntapolitiikan aktiiveista on järkyttynyt näistä nimimerkin 'riikka' rasistisista kirjoituksista? Puolueen puheenjohtajan ulostulot haittaavat vakavasti uskottavuuttani perussuomalaisena kunnanvaltuutettuna. Tajuatteko, että meille nauretaan ja vielä pahempaa: meitä halveksitaan?
Teidän itsenne se pitää tajuta ja tehdä asialle jotain.
Ihan kuin venäläisille yrittäisi puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Riikkahan haukkuu noissa teksteissä kaikkia ei-valkosia, seksuaalivähemmistöjä, ylipainosia, naisia ja oikeastaan kaikkia paitsi heitä, joiden persvakoa hän haluaa nuolla eli keskiverto persumiehen - valkoisen heteromiehen. Tosin, heidän ylipainoonsa hän ei puutu. Ilmeisesti Riikalle vain naisten ylipaino on ongelma. Muutenkin puhuu rumasti vain ja ainoastaan naisten ulkonäöstä - yllätys yllätys.
Itseasiassa on käynyt torilla perussuomalaisten teltalla jossa on ylipainoisia duunaripunaniskoja joiden laukeamiseen tarvitaan vain hokea T.Hal..nen- on lesbo mantraa. Kokkareilla on sentään parempaa kahvia...
Siinä teille persu- miehet. Ellette ole ylipainoisia.
^
Tämä on ihan Riikan näppiksiltä ja luettavissa mm.Iltalehden sivuilla...Sarkasmi on sulle ilmeisen vieras asia.
Kyllä riittää Perussuomalaisten Selitystoimisto Oy Ab:llä hommia.
Sarkasmia... läpällä... vitsivitsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan lapsellista kaivella. Tällaisia ajatuksiahan meillä itse kullakin on toisinaan
Uskon sinua heti, kun olet samaa mieltä tummaihoisesta, jolla on näitä ajatuksia. Kaikilla saa olla sairaita ajatuksia, eikä ketään pidä sorsia niiden perusteella.
Olen vierastanut aina voimakkaasti ryhmäleimaamista ehkä siksi, etten tunne olevani lainkaan tyypillinen suomalainen, vaan muukalainen ihmisten keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa pienen lapsen äidillä ollut kovasti luppoaikaa, kun on noin paljon ehtinyt nettiin oksentelemaan.
Hieman harmittomampaa kuin kovien huumeiden käyttäminen julkisesti
Purra käytti huumeita privaatisti noita kirjoituksia oksentaessaan. Ja tämä väitteeni perustuu yhtä pitäviin faktoihin kuin sinun viittauksesi erääseen jauhotapaukseen.
Mitähän suuri osa kuvaukseen sopivista persuista tykkää Riikan halveksivasta asenteesta:
Yritin tuossa ennen joulua mennä juttelemaan paikallisella torilla Perussuomalaisten kojulle. Mutta siellä oli vain sellaisia vanhoja ylipainoisia duunaripunaniskoja, joiden laukeamiseen riittäisi Halonen on lesbo-mantran hokeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan lapsellista kaivella. Tällaisia ajatuksiahan meillä itse kullakin on toisinaan, mutta käytännön toiminnassa tulevat sosiaaliset normit vastaan ja ollaan ihan iisisti. Ei tämä enää mitään muuta. Sataa persujen laariin vaan tämä mollaus.
Nyt kannattaisi käydä jossain ammattilaisen juttusillla. Täältä palstalta ei oikein saa kunnollista tukea mielenterveysongelmiin.
Selvyyden vuoksi: tuollaisia Riikka Purran kirjoitusten kaltaisia ajatuksia EI ole itse kullakin.
Voi on toki, et vain uskalla tunnustaa, minullakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuissako? Yksi prosentti hyviä ihmisiä lienee yläkanttiin arvioitu.
Persut tykkää aina puhua niistä "fiksuista persuista", ja "hyvistä persuista" jotka "puhuvat asiaa", mutta eivät sitten kykene kertomaan yhdenkään tällaisen persupoliitikon nimeä, kun sitä kysyy. Jännä.
Vierailija kirjoitti:
Asiaa kirjoitti. Nyt säälittävät woket penkovat ja ottavat lauseen sieltä ja toisen täältä.
Tässähän julkaistiin just kaikki tekstit kokonaan, eli ei lauseita sieltä ja täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Jos mulle annettaisiin ase, ruumita tulisi ihan lähijunassakin, näin on valtionvarainministeri Riikka Purra kirjoittanut vuonna 2008.Linkitä tänne se, mihin asiaan tämä Purran kommentti liittyi.
linkki ei avaudu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö. Olen näiden tummempipintaisten ihmisten kautta tavannut monia muitakin samansävyisiä nuoria ihmisiä, ja kaikki todella mukavia ja huomattavan hyväkäytöksisiä ns. tavissuomalaisiin verrattuna. Tästä porukasta kaikki ovat yliopisto-opiskelijoita ja puhuvat oikein hyvää suomea, vaikka persulogiikan mukaan heidän pitäisi olla jotain möliseviä jengiläisiä. Eivät ole, ja silti saavat vihat niskoilleen jonkun marginaaliporukan sekoilujen takia.
Sama kun kaikkia suomalaisia arvioitaisiin Halla-ahon tai Purran perusteella. Ja sehän tässä nyt on riskinä, että oikeasti meitä kaikkia aletaan pitää samanlaisina pikkusieluisina vihaajina. Ärsyttää sekin, että edelliset vuosikymmenet on saanut ulkomailla aina taistella tuppisuusuomalaisstereotypiaa vastaan, mutta nyt siihen stereotypiaan liittyy sitten kivasti vielä rasssismikin.
Persut:
- 15 vuotta vanhoja juttuja ei saa kaivella
- 100 vuotta vanhoja Freudenthal -juttuja pitää kaivella