Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömänä pakko hakea työpaikkoja

Vierailija
21.07.2023 |

Eli olen työtön mutta olen jo keväällä saanut työpaikan joka alkaa elokuussa. No minun on pitänyt hakea joka kuukais x määrä työpaikkoja. Olen käynyt sitten työhaastattelussa paikoissa joihin en olisi edes menossa. Nyt taas tuli kutsu työhaastatteluun.
Mikä ihmeen järki tässä on,koska minulla ON jo työpaikka mihin menen elokuussa. Tuhlaan vaan kaikkien aikaa käymällä turhaa työhaastatteluissa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hae

Vierailija
2/14 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa haastattelukutsun tullessa todeta, että "kiitos, mutta minulla on se tilanne työmarkkinoilla, että aloitan työt paikassa x elokuussa, haen ennen sitä paikkoja ta-keskuksen osoituksesta. Jos haluatte kuitenkin haastatella tehtävään huolimatta siitä, että aloitan tosiaan työt elokuussa toisen työnantajan palveluksessa, niin tämä onnistuu ehdottamananne ajankohtana/ei valitettavasti onnistu tuolloin, mutta saman päivän iltapäivällä sopisi" -tyylisesti. Eiköhän suurin osa työnantajista ymmärrä tilanteen, ei noita haastatteluja kuitenkaan kannata turhaan pitää, siinä haaskataan vaan aikaa ja resursseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan työpaikkaa kannattaa hakea. Jos hakee töitä niin voi joutua liriin kun myös tehtävä niitä töitä.

Vierailija
4/14 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN ole hakenut töitä 5 vuoteen eikä ole työkkäri vaatinut edes

Vierailija
5/14 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko.

Vierailija
6/14 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo keväällä sovit että aloitat työn tekemisen elokuussa.

Eli olitko keväästä elokuuhun työtön työnhakija?

Vierailija
7/14 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan saaminen on ollut aina mulle helppoa siinä pysyminen paljon vaikeempaa yleensä lähtö tulee koe aikana kyl mä tiiän et se johtuu suurimmilltaan musta kun en tule toimeen oikeen ihmisten kaa mut minkäs teet tämmöne mä oon.

Vierailija
8/14 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai AP oleta, että hän saa lorvia yhteiskunnan varoilla puoli vuotta tekemättä mitään?

Vierailija
9/14 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein niin että kerroin että täytyy hakea sitä paikkaa, mutta kerroin myös että minulla on alkamassa työ silloin ja silloin.

Vierailija
10/14 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia paikkoja haet, kun haastattelukutsuja tulee yhtenään? Meitä on paljon,joita ei kutsuta haastatteluun koskaan.

Sinä voit vastata haastattelukutsuun, että kiitos, mutta aloitan toisessa työssä elokuun alussa. Turha tuhlata haastattelijan aikaa.

Vierailija
11/14 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on ongelma? Tämähän on systeemin vika. Laita jo hakemukseen että voit työkennellä elokuun alkuun asti niin tuskin edes kutsuvat. 

Vierailija
12/14 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeellä joten ei mitään velvoitetta. Eläke tulee ajallaan, että näin.

m51

Vierailija
13/14 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai AP oleta, että hän saa lorvia yhteiskunnan varoilla puoli vuotta tekemättä mitään?

Mikäs sen estää? Sinä vai. Saa mun puolesta.

Vierailija
14/14 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakuvelvollisuus koskee kuukausittaista ilmoittamista siitä, että töitä on haettu. Ei kai kukaan oikeasti niitä ilmoituksia varten mitään hae?