Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syyllistää työttömyydestä

Vierailija
21.07.2023 |

Olen vaikeasti vammaisen erityislapsen äiti ja omaishoitaja. Muutaman vuoden olen käynyt osa-aikaisesti töissä lapsen hoidon ohella ja opiskellut myös ammatin. Nyt kouluikäisellä lapsella on lyhyet koulupäivät, eikä kovan kuormituksen vuoksi esim. iltapäiväkerho ole mahdollinen. Lapsi on siis suurimman osan päivää kotona. Jäin hiljattain pois osa-aikatyöstäni uupumuksen vuoksi. Mies painostaa töihin kokoajan ja tuntuu että pääni hajoaa ahdistukseen. Haluan kyllä tulevaisuudessa mennä töihin, mutta koen ettei minulla ole siihen vielä voimia. Miten saan mieheni ymmärtämään ja lopettamaan painostamisen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsen haasteista sen verran että on jatkuvan valvonnan tarpeessa oleva, vaikeasti puhevammainen autistinen ja kehitysvammainen lapsi. Se rajoittaa tietysti työmahdollisuuksia. Osa-aikatyö on mahdollista, mutta nyt haluaisin edes lyhyen tauon työelämän stressistä. Ap

Vierailija
22/29 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota hyvällä omallatunnolla tauko työelämästä. Teethän sentään jo täyttä työpäivää lapsesi hoitajana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tukiverkkoja ei juurikaan ole, lapsi on todella haastava joten kenen tahansa hoitoon ei voi laittaa, ja omat vanhempani ovat jo kuolleet. ap

Vierailija
24/29 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tilanteessasi on ihan ok ettet tee töitä ollenkaan.

Vierailija
25/29 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tukiverkkoja ei juurikaan ole, lapsi on todella haastava joten kenen tahansa hoitoon ei voi laittaa, ja omat vanhempani ovat jo kuolleet. ap

Tämä maa on täynnä eri järjestöjä, jne jotka tarjoavat niitä tukiverkostoja. 

Vierailija
26/29 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lapsi ihan koko perheen hyvin voinnin takia välillä "laitoshoidossa". On meidän vanhempien velvollisuus ajatella koko perhettä, ei vain yhtä. 

Vierailija
27/29 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tekee täyttä työpäivää jatkuvaa valvontaa tarvitsevan lapsen kanssa, jos mies ei osallistu ollenkaan. Hän on käytännössä vapaalla vai silloin kun lapsi on koulussa.

Meillä oli vastaava tilanne paitsi minulla on vakituinen työ. Silloin tilanne tasapainottui vähän kun jouduin pitkälle sairaslomalle uupumuksen vuoksi. Sen jälkeen hain omaishoitajuutta ja sain siirtyä lyhyempään työaikaan. Ap:lle tauko työelämästä olisi varmasti avuksi.

Ja iltapäivähoitoa kommentoineille: se on kuormittavaa autistiselle lapselle joka joutuu tsemppaamaan itseään selvitäkseen koulupäivästä. Meiltä kysyttiin koulusta päin olisiko vaihtoehtoa ip-hoidolle kun lapsi kuormittuu.

Vierailija
28/29 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua alan tukijärjestöihin ja katsoa löytyisikö niistä jonkinlaista apua, esim. Tukilinja-säätiö. 

Vierailija
29/29 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut tuollaisen naismaisen miehen joka luulee että vain hänen tekemiset ovat tärkeitä. Tämä on asia jonka olen huomannut naisissa.

Piti siis sinun, naistenvihaajan, tämäkin asia kääntää päälaelleen? Voi herranjestas, menisit jo pois!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän