Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ravitsemustieteen asiantuntijoita paikalla? Haluaisin kysyä laihduttamisesta.

Vierailija
14.12.2006 |

olen kuullut seuraavanlaisen väitteen. Henkilö syö tietyn kalorimäärän sisältävää ruokaa ja pysyy hoikkana. Sitten tulee kausi, jolloin hän syö enemmän kaloreita ja lihoaa. Henkilö palaa takaisin edelliseen kalorimäärään mutta ei laihdukaan vaan kilot pysyy. Voiko näin käydä? Pitääkö syödä vähemmän kuin alunperin söi jotta onnistuisi pääsemään ylimääräisista kiloista eroon?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin, että parisuhteen alkuaikojen ' tiptop' -kunnon jälkeen pikkuhiljaa ja huomaamatta valahdin ' not not' -kuntoon, eli 10kg tuli lisää. En mitenkään erityisemmin herkutellut, mutta siis kalorimäärät olivat suuremmat mitä ennen (tämän huomasin ruokapäiväkirjaa pitämällä).

Sitten päätin tehdä laihdutuspäätöksen.

Laskin, paljonko minun pituiseni nainen tarvitsisi energiaa 10kg laihempana, ja aloin pudottaa painoa syömällä 10kg laihemman ihmisen perusenergiankulutuksen verran. Hyvin se sujuikin, 8kg lähti. Ne loput 2kg lähtivät, kun tein vajetta lisää noin 150kcal päivässä (lähinnä liikunnalla). Eli omakohtainen kokemus on se, että hieman piti tsempata ' extraa' noiden vikojen kilojen tiputtamiseen, ja ennen kaikkea lisätä liikuntaa radikaalisti. Että kaipa tuossa väitteessä jotain perää on, mutta ainakaan minun kohdallani ei ollut noin yksioikoista..

Vierailija
2/6 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ravintotieteilijä, mutta jos alkuperäinen kalorimäärä pitää painoa samassa, niin samassa se varmaan sitä pitää silloinkin kun painoa on enemmän, etenkin kun ylimääräinen paino on rasvaa. Jos ylimääräistä painoa olisi tullut lihasmassan lisääntymisestä, niin silloin alkuperäisellä kalomäärällä pitäisi laihtua sillä ylimääräinen lihasmassa kuluttaakin enemmän..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet löytänyt lukemista eri pituisten ja painoisten perusenergiakulutuksista? -ap

Vierailija
4/6 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta Energynet, niin sivu löytynee. Toinen, mitä sivua käytin paljon apuna, oli Kutrin sivut, www. kutri. net

t 2

Vierailija
5/6 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin hitaasti laihduit vaikkakin tehokkaasti. Laihduit siis n. kilon kuussa. Aika moni olisi luovuttanu parin viikon jälkeen, että:" Äh! Ei tästä tule mitään. Kaks viikkoa olen syönyt kuin hoikka ihminen eikä ole yhtäkään kiloa tipahtanut." Sitkeys on siis tässäkin asiassa hyvin tärkeää. Ehkä se onkin niin, että lihoaminen tapahtuu nopeammin kun nostaa tietyn verran kalorimäärää kuin että laihtuu vähentämällä sen saman kalorimäärän...-ap

Vierailija
6/6 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ehkä se onkin niin, että lihoaminen tapahtuu nopeammin kun nostaa tietyn verran kalorimäärää kuin että laihtuu vähentämällä sen saman kalorimäärän...-ap

Ja kyllä luovuttaminenkin kävi mielessä, mutta en halunnut lihoa laihduttamaani heti takaisin (pikadieettejä olen sen verran kokeillut, että uskon jo sen, että niillä ei pysyviin tuloksiin yleensä päästä). Mutta eipä ole kaduttanut tuo hidas tahti, tätä nykyä popsin joka päivä ruokaa sen verran, että nälkä ei ole kyllä :) Jos en olisi tällä metodilla laihduttanut, niin kyllä uskon, että olisin näillä ruokamäärillä saanut kilot jo korkojen kanssa takaisin..

Tsemppiä sulle ap urakkaasi! Pitkä on tie, mutta ei tarvii sentään nälästä kärsiä :)

terkuin 2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän