Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten värjäyksestä raskausaikana...

14.12.2006 |

Hei!

Olen tässä miettinyt että pitäisi tukka blondata, mutta mielessä on että uskaltaakohan? Elän alkuraskaudessa ja ajattelin että meneekös siitä hiusväristä päänahan kautta verenkiertoon ja sitä kautta vauvaan myrkkyjä?

Neuvokaa viisaammat.... :0)

t.sadetar ja eppu9+0

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 % varmaa tietoa en osaa sanoa..

Olen ainakin itse tai siis kampaaja värjännyt tukkaani 2:ssa edellisessä raskaudessa ja nyt olen menossa illal jälleen värjäämään monivärillä tukkaa ;) Ihanaa, uudistusta jouluksi ;)

Ja kummastakin aiemmasta odotuksesta olen muutamaa viikkoa ennen la:ta käynyt uudistamassa lookin, kun ei tiiä kerkeääkö sitä heti mennä vauvan synnyttyä.

Joidenkin olen kuullut sanottavan ettei hyvä värjätä, mut tiiä sit siitä...eipä mulle ainakaan koskaa kampaajatkaan ole asiasta maininneet...

Et minä ainakin uskallan värjätä... uups :O)

Itsel menossa: RV: 10+3

Vierailija
2/4 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että värjäys on aivan ok. Onhan paljon kampaajiakin jotka käsittelee noita aineita päivittäin raskaana sekä värjäävät myös omaa tukkaansa ja saavat ihan normaalisti myös lapsia. Eihän kukaan värjäytä tukkaansa monia kertoja yhden raskauden aikana. Voihan sitä tietysti varmuuden vuoksi siirtää ekan värjäyksen alkuraskauden jälkeiseen aikaan, jolloin riskit on entistäkin pienemmät. Ite otin blondiraitoja joskus rv 15 tienoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän saat varmaan 20 viestiä joissa kerrotaan, että " minäkin olen käynyt ja vauva oli ihan terve syntyessään" . Näin näihin kysymyksiin täällä yleensä vastataan. Mutta muistutan, että tupakoitsijoidenkin vauvat näyttävät ja ovat päällepäin ihan terveitä, vaikka haittavaikutuksia olisikin tullut (tästäkin juuri julkaistu uusi tutkimus).

Minä olen kuullut kahdelta erittäin asiantuntevalta henkilöltä hiusvärien haittavaikutuksista yleisesti. Tällä hetkelläkin hiusväreillä on tilapäinen lupa olla markkinoilla, koska haittavaikutuksia on löytynyt. Seuraava Helsingin allergia ja astmaliiton sivuilta:

" Hiusvärit ovat erittäin reaktiivisia kemikaaleja, joista monet erilaisissa tieteellisissä koejärjestelyissä aiheuttavat perimä- ym. soluvaurioita. Värikemikaalien on osoitettu tunkeutuvan ihon läpi elimistöön, minkä takia niiden pitoisuudet hiusväreissä on tarkasti rajoitettu. Tutkimustiedot niiden mahdollisesta riskistä lisätä alttiutta mm. eräisiin syöpätauteihin kampaajilla ja mahdollisesti jopa kuluttajilla ovat ristiriitaisia. Siksi tiedekomitea edellyttää valmistajilta lisää tutkimustietoa."

Kampaajat nyt eivät varmasti syö omaa leipäänsä ja sano asiakkaille, että älä tule värjäykseen. Lisäksi he saavat suurimman osan tiedoista valmistajien välikäsien kautta ja on ihan varma, että nämä eivät tällaista tietoa levitä.

Itse olen saanut suosituksen näiltä asiantuntijoilta, joista toinen oli yliopiston toksikologiaan erikoistunut professori, että ei värjäystä raskausaikana, eikä ainakaan ensimmäisen kolmanneksen aikana.

MUTTA värjäys ja värinpoisto, mitä blondauskin on, on ihan eri asia. Blondatessahan hiuksesta poistetaan väriä, eikä päänahkaan laiteta näitä väriaineita.

Itse kärvistelen nyt täällä 3cm tyven kanssa, vaikka työ edellyttää siistiä ulkoasua. En ota nyt riskiä kuitenkaan, koska joutuisin sitten joka tapauksessa värjäämään ainakin kolmesti vielä ennen la:ta, jos haluaisin tukan näyttävän jatkuvasti siistiltä. Onneksi itsellä ei kontrasti oman ja värin välillä ole todella suuri, joten ehkä tämä nyt menee tämän raskauden ajan.

Mutta kukin tekee niinkuin itse parhaaksi näkee...

Laru

Vierailija
4/4 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

värin poisto ja värjäys ovat kaksi eri asii, mutta itse kokisin asian niin että blondaus olisi näistä se huonompi vaihtoehto. Vaalennusaineet ovat paljon voimakkaampia, kuin värit!!!

Olen kuullut tapauksen että kampaaja ei ole suostunut laittamaan värinpoistoa raskaana olevalle.

Näistä ei tosiaankaan ole vielä varmoja tutkimustuloksia. Itse vältin värjäystä ekan raskauskolmanneksen aikana, mutta nyt jo värjään tukkaani. Piristää kuitenkin kivasti!! =)

Kaikkeahan sitä pitäis välttää ja varoa raskausaikana kun mitä vaan voi sattua!!! Ehkei kannata joka viikko olla värjäämässä, mutta kohtuudella tuskin on suuria vaikutuksia!

-Alpukka, kampaaja itsekkin! =)