Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pääse tarkempiin tutkimuksiin julkisella vaikka ulosteessa monta vuotta jo tummaa verta paljon

Vierailija
20.07.2023 |

Vain rikkaat saavat hoitoa tässä maassa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin on ja kyseessä on jokin vaarallinen sairaus, niin olet jo vainaja.

Vierailija
2/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolonoskopian jonot ovat Helsingissä vähintään 6kk. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kovin vaaralliselta kuulosta, jos jatkunut jo vuosia, ja edelleen olet täällä.

Vierailija
4/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma veri ulosteessa on aina huolestuttavaa. Eikö ole mitään keinoa että pääsisit käymään yksityisellä, kyseessä on kuitenkin pitkään jatkunut oire. 

Vierailija
5/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehti hyvin kuolla suolistosyöpään jo jonossa. Säästöä terveydenhuollossa.

Vierailija
6/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehti hyvin kuolla suolistosyöpään jo jonossa. Säästöä terveydenhuollossa.

Minkäs teet, jos lääkäreitä ei ole jokaisen persettä tutkimaan. 

Vierailija
7/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin kolonoskopiaan kuukaudessa ja asun Vantaalla

Vierailija
8/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta syömisiäsi äläkä valita.

Vierailija
9/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene päivystykseen

Vierailija
10/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kovin vaaralliselta kuulosta, jos jatkunut jo vuosia, ja edelleen olet täällä.

Suolistosyöpä on usein hitaasti etenevä eli kestää juurikin vuosikausia ennen kuin siihen kuolee. Moni valitettavasti ei mene edes selvien oireiden kanssa lääkäriin ajoissa vaan odottaa jopa vuosia ja valitettavasti kuolee ihan siitä syystä. AP:n aloituksen perusteella tosin ilmeisesti ei aina pääse tutkimuksiin vaikka pitäisi. Veri ulosteessa ilman tiedettyä syytä (esim. todettu peräpukama) on aina selvä hälytysmerkki. Menisin kaikin keinoin yksityiselle jos julkinen ei toimi, sillä oman elämän hinta on varmaan köyhimmillekin enemmän kuin vähän yli tuhat euroa, joka on paksusuolen tähystyksen hintaluokka. Jos jotain ikävää löytyy, tulee lähete julkiselle.

Vierailija
11/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vatsahaava haava tms?

Vierailija
12/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa sukulaisilta, ystäviltä tai kavereilta tai ota vaikka pikavippi, jos et muuten pääse tutkimuksiin. Henkesi on sen arvoinen. Myös tuo, että jatkuva kova stressi pahentaa huomattavasti vointiasi ja ennustettasi.

Vierailija
13/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko monta vuotta 3 vuotta, 5 vuotta vai peräti 8 vuotta? Millä hyvinvointialueella asut? Ota yhteys potilasasiamieheen ja kirjoita huolestasi omalla nimelläsi paikallisen valtalehden yleisönosastoon, tai pyydä toimittaja tekemään juttu tapauksestasi.

Varaudu haastatteluun ottamalla useana päivänä peräkkän valokuva ulosteestasi. Näin toimittaja ei joudu odottamaan, että saa valokuvia juttuunsa.

Vierailija
14/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pukamia? Mee yleislääkärille ja pyydä kattomaan onko pukamia? Se tunkee laitteen sinne ja kattoo onko verta.ota känny kuvia kakkaverestä ja näytä lääkärille.

Pyydä hoitajaa laittamaan lähete verikakka näytteeseen saa ilmaseks, oon ite ottanu. Onko kipuja? Pyydä hoitajaa laittamaan lähete perusverenkuvaan, se kertoo jos on anemiaa jo. Et tartte lääkäriä.

Vierailija
15/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ummetusta, kova iso kakka voi repiä anaaliaukon. Mulla usein ollu tätä. Ummetuksen hoito auttaa, haava paranee.

Vierailija
16/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä rahaa niin paljon kuin voit ja mene sitten yksityiselle lääkäriin.

Vierailija
17/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pukamia? Mee yleislääkärille ja pyydä kattomaan onko pukamia? Se tunkee laitteen sinne ja kattoo onko verta.ota känny kuvia kakkaverestä ja näytä lääkärille.

Pyydä hoitajaa laittamaan lähete verikakka näytteeseen saa ilmaseks, oon ite ottanu. Onko kipuja? Pyydä hoitajaa laittamaan lähete perusverenkuvaan, se kertoo jos on anemiaa jo. Et tartte lääkäriä.

Ei lääkäriin noin vaan mennä.

Vierailija
18/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tilanne on vähän erilainen kuin sinun. Olen kärsinyt suolisto-oireista vuosia ja tuotosten koostumus on epämääräistä ja kirjavaa, enkä ole voinut varmistua, onko verta vai ei. Työterveyttä ei sinänsä kiinnostele, joten maksan itse tuon fit-testin, josta ainakin saan varmuuden, onko verta vai ei. Sen jälkeen sitten ehkä otetaan vakavammin, jos löytyy. Suvussa nimenomaan suolistonalueen syöpiä. Itsehän en tuohon viralliseen seulontaan pääsisi vielä vuosiin kun olen "vasta" 40, en vaikka tuo ikäraja laskisikin nykyisestä.

Vierailija
19/19 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt kuukauttakaan, kun olin KYS:ssä tutkimuksissa vatsa- ja suolisto-oireiden sekä anemian vuoksi. Epäiltiin anemian johtuvan siitä, että jostain kohtaa vuotaa verta. Tutkimuksia oli kolmenlaisia ja lisäksi kävin sisätautilääkärin vastaanotolla ynnä kahdesti rautainfuusiossa. En tiedä vaikuttiko sitten paha anemia asiaan. Tai ikä ja nopea laihtuminen.

Voi tietysti olla eroja senkin suhteen, missä päin asuu. Mutta kyllä isänikin pääsi nopeasti sairaalaan etelämpänä. Häneltä löytyi suolistosyövän alku, joka tutkimusten jälkeen leikattiin kuukauden kuluttua.