Kaikki ei kiitä kun päästän suojatiellä yli
Kommentit (43)
Oon niin sosiaalisesti ahdistunut että en pysty.
Mua ärsyttää että nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan.
Vain harva kiittää nykyisin kun rekalla näytän ohitusmerkin. Ennen tuli kiitos lähes poikkeuksetta.
Lisäksi jäädään merkin jälkeen roikkumaan takapuskuriin ja ohi vasta kun näkyvyys alkaa loppua.
Mistä olet saanut päähäsi, että suomalainen kiittäisi ja olisi huomaavainen muita kohtaan missään muussakaan tilanteessa? Meidän tapakulttuurissa kyse olisi omies kasvojensa menettämisestä ja toi vielä luulee ittestään liikaa, jos sitä kiittelen, Näkeehän sen tämän aiheen vastausketjustakin, miten eniten vastaavat juuri ne "mulla on oikeus"- tyypit. Kertoo kansan syvistä riveistä, missä tasossa asenne muita ihmisiä kohtaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vain harva kiittää nykyisin kun rekalla näytän ohitusmerkin. Ennen tuli kiitos lähes poikkeuksetta.
Lisäksi jäädään merkin jälkeen roikkumaan takapuskuriin ja ohi vasta kun näkyvyys alkaa loppua.
Miten se kiittäminen onnistuu vilkuilla? Koetan kyllä heilauttaa kättä ja pitää sitä niin pitkään näkyvillä kuin uskallan ajaessa , mutta vilkut ois selkeät.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijöiden kuuluisi kiittää sillä sääntöjen mukaan auton ei tarvisi pysähtyä.
Jos auto pysähtyy suojatien eteen pyöräilijän takia, niin se aiheuttaa hämmennystä liikenteeseen. Ei sellaisesta pidä kiittää. Lähes ainahan nuo kyllä pysähtyvät, näin aktiivisena pyöräilijänä olen huomannut. Vaikka olisin jo pysäyttänyt vauhdin ja toinen jalka on maassa, niin autoilija odottaa, että menen ensin.
Vierailija kirjoitti:
Minä pysäytän aina auton risteyksen jälkeen ja menen kädestä kiittämään kanssa-autoilijaa, joka väisti minua kolmion takana. Moni hermostuu ja joutuu pitkään juoksemaan rinnalla ennen kuin tajuaa pysähtyä. Ei mitään tapoja! :(
Haluan tästä leffaan kohtauksen.
Vierailija kirjoitti:
Mä kiitän joka kerta ja ilahdun ohitusmerkistä. Kiitos kun viitsit jeesiä meitä pikkuautoilijoita :)
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran nuorena kuskina lähtenyt ohittamaan rekan merkistä. Kiitin kyllä ja itse asiassa rekkakuski reagoi vielä siihenkin väläyttämällä pitkiä. Se oli ihan hauskaa mutta mulle jäi trauma siitä ohituksesta muuten. Se meni ihan hyvin mutta kun lähdin ohitukseen, en nähnyt mitään. En yhtään mitään. Mietin siinä että ei hemmetti, entä jos sen käsi vaan vahingossa osui vilkkuun. Tms.
Sen jälkeen olen ohittanut vain kun itse näen.
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijöiden kuuluisi kiittää sillä sääntöjen mukaan auton ei tarvisi pysähtyä.
Siis ketä on se?
Ketä sinä olet?
Kuka minä olen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi jäädään merkin jälkeen roikkumaan takapuskuriin ja ohi vasta kun näkyvyys alkaa loppua.Miten se kiittäminen onnistuu vilkuilla? Koetan kyllä heilauttaa kättä ja pitää sitä niin pitkään näkyvillä kuin uskallan ajaessa , mutta vilkut ois selkeät.
Kun oot ohittanu, ni vilautat kerran vilkkua vasemmalle
Helsingissä liikenne saattaisi muuttua kaaosmaiseksi, jos kaikki jalankulkijat kävisivät yksityisesti kiittämässä autoilijoita. Mitähän siitäkin seuraisi?
Kiitäthän aina naapuriakin joka kerta jos ei vedä sua turpiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos auto pysähtyy suojatien eteen pyöräilijän takia, niin se aiheuttaa hämmennystä liikenteeseen. Ei sellaisesta pidä kiittää. Lähes ainahan nuo kyllä pysähtyvät, näin aktiivisena pyöräilijänä olen huomannut. Vaikka olisin jo pysäyttänyt vauhdin ja toinen jalka on maassa, niin autoilija odottaa, että menen ensin.
Lopetin pyöräilyn, kun muutin Tampereelle. Ihana kaupunki ja mukavat ihmiset, mutta missään muualla en tavannut vastaavaa vihaa pyöräilijöitä kohtaan kuin tässä kaupungissa. En tiedä, miten asia on muuttunut viimeisen 5 vuoden aikana, kun pyöräteitäkin on kehitetty ja sähköpotkulaudat saapuneet katukuvaan arvaamattomana yllätyksenä.
Hämmentäviä tilanteita on sattunut tässä kaupungissa, mitä muualla ei vastaan koskaan tullut vastaan, kuten autoilijan kiihdyttäminen itseäni kohti ja yrittäen ajaa päältä. Jälkikäteen jopa tarkistanut, että ajoinko todella itse ihan vikaan osassa tilanteista, että tarvittaessa tiedän toimia toisin. Erikoista, miten osa ihmisistä saa rattiraivoa liikenteessä. Ihan muutoin hyväkäytöksiset ihmiset. Joku primitiivinen reaktioko?
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi jäädään merkin jälkeen roikkumaan takapuskuriin ja ohi vasta kun näkyvyys alkaa loppua.Miten se kiittäminen onnistuu vilkuilla? Koetan kyllä heilauttaa kättä ja pitää sitä niin pitkään näkyvillä kuin uskallan ajaessa , mutta vilkut ois selkeät.
Onko liikenteessä vielä autoja, joilla voi vilauttaa vain yhden kerran?
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä liikenne saattaisi muuttua kaaosmaiseksi, jos kaikki jalankulkijat kävisivät yksityisesti kiittämässä autoilijoita. Mitähän siitäkin seuraisi?
Aika kaaokseksi pk seudun liikenne on mennytkin. Liikenesäännöt on hukassa melko suurelta osalta ja osa keksinyt myös aivan omiaan. Liikennevalot jos menee vilkulle niin ollaan ihan ulalla kuka sa mennä ensin vaikka ihan selkeät liikennemerkit on. Ja sit toi pyöräilijöiden väistely suojatiellä, kerratkaa nyt hyvä ihme liikennesäännöt.
Rampeilta liittyminen ikävää kun iso osa ajaa että mun eteen et tule, samoin kaistan vaihto, välit kiinni vaan.
Ennen oli junantuomia ja nyt tulevat hemmetti omalla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla, kun käännät sen vilkun päälle ja pois etkä vaan paina sitä mukavuusvilkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla, kun käännät sen vilkun päälle ja pois etkä vaan paina sitä mukavuusvilkkua.
Eipä ole toiminut viimeisissä uusissa autoissa. Vilkuttaa vähintään 3 kertaa, vaikka kääntää vilkun pois.
Ja sitäkin siis pitää kiittää jos väistää.