~TOUKOtaapertajat torstaihin!~
Kommentit (28)
ekaksi REEMIKSELLE ihanaa että kaikki hyvin!!Ja tottakai kaikilla muillakin;)
sitten toi DAIMIN juttu pisti silmään ja vastaan hetkun muistan vielä:D
Todella ärsyttävää tollaset kommentit!miten edes ihmiset kehtaa sanoa millon mitäkin toisten mahan koosta?mä en edes kehtais kommentoida rumasti toisten mahan kasvua. no mua kans ärsyttää ihmisten kommentit vaikkei tosiaankaan oo pahemmin vielä kommentteja tullut! no yks kommentti miehen suvun puolelta on tullut että toinen sanoi " onpas sun maha jo selvästi kasvanut" ja toinen sitten tokas siihen et " eihän se nyt tossa vaiheessa vielä näy,hyvin vaan on tyttö syönyt!" olin vaan et joo ruoka on kyllä maistunut!!ärsytti siinä mielessä vain tuo kommentti koska raskaanahan tässä ollaan ja maha saa kasvaa luvan kanssa:D vai onkohan tuo vaan mun omaa ajattelua et saa syödä hyvin;) no ylimäärästä mahaa ei mulla normaalitilassa ole eikä ylipainoa,että en jaksa välittää! tosin herkemmin ehkä jää varsinkin nyt toisen raskauden myötä tota mahaa ja pömppöä,mutta....
mun mielestä on ainakin ihana nähä vauvamahoja,on ne sitten pullahtanut esiin missä vaiheessa tahansa:)
sekin on kyllä totta ainakin mun kohdalla että herkemmin mä " hermostun" ihmisten kommenteista nyt raskaana ollessa....esim. ärsyttää,jos joku tulee puhumaan ja kyselemään pojasta kaikkea et " voi voi eikö äiti anna sulle ruokaa kun pitää sitä ja sitä järsiä" (poika kun laittaa suuhunsa kaikkea) tai muuta lapsen kasvatukseen/hoitoon liittyviä asioita puhumaan! varsinkin vanhempien ihmisten kommentit tai kysymykset on outoja ja saa kyllä välillä mun päässä paineet koholle:)
joo mutta nyt häivyn tästä " saarnaamasta" . illanjatkoja kaikille=)
Olipas tullut paljon tekstiä, mukavaa. Pakko tulla vielä kommentoimaan.. :)
Miitulla oli ihania ultrakuulumisia! Onnittelut niistä.
Daim: Kiitos masulinkki-vinkistä. Ihania masuja oli näin äkkivilkaisulta. Täytyypä käydä oikeen ajan kanssa katselemassa ja ihastelemassa. Vauvamasut on vaan niiiin ihania! <3 On ne sitten millasia tahansa. Inhottavia kommentteja olit saanut kuulla, jätä ne suosiolla vaan omaan arvoonsa!
reemis: Ihana kuulla että sinä sekä pikkuisesi voitte hyvin. Olin jo täällä huolissani. Voi miten mukavia lääkäreitä sinulla oli, ihan nousi hymy korviin kun kuvittelin tilanteen. :D
skyy2: On se vaan niin ihana kuulla ne sydänäänet! <3 Tietää että kaikki on hyvin masuasukilla. Meillä olisi huomenna vuorossa neuvola. :) Sitä odotellessa...
Olipas mukava kuulla keijo.annikista. Kovasti on mietityttänyt vointisi ja jaksamisesi. Paljon voimia teille tämän odottelun keskelle! <3
Toivottavasti saatte pian hyviä uutisia. Mikäs olisikaan sen parempi joululahja!
toymama ja kaikki muutkin.. Annetaan vaan masujen kasvaa ihan rauhassa, jokaisella omaan tahtiin ja omanlaisensa! ;) Ihania ovat varmasti kaikki: isot ja pienet! :D
Itseäni vaan imartelee kun kuulen masun kasvaneen. Nykyään oikeen kyselen sukulaisiltani: " Joko näkyy?" :) Ja kyllähän tuo jo näkyy. ;)
Ehkä hiukan vaan hirvittää kun nyt jo tämän kokoinen.. Minkähän moinen pallo sitä on sitten loppuraskaudesta. :D
Kaikille oikein hyviä vointeja... Nyt poika kinuu jo leikkiseuraksi.
t:tiitiäinen, poika ja masuvauva rv 16+2
Täällä kaikki hyvin. Olo muutoin mitä mainioin, mutta iskias alkaa olla jo aika pahana :/
sämpyläinen: Itselläni oli ekassa raskaudessa kivuttomia harjoitussuppareita jo rv12 alkaen. Normaalisti sain jatkaa eloa kunnes rv30 oli sitten pakkoloman aika: kohdunkaula hävinnyt ja kohdunsuukin auki jo 1cm. Joten, harjoitussupparitkin jos niitä on ihan älyttömästi eikä ota rauhallisesti, saattavat kypsyttää paikkoja. Mutta, minunkin tapaukseni (kuten monet muutkin) päättyi hyvin: lapsi syntyi vasta 40+4 :)
tölökki 19+5
Keijo.annikille ihan ensin, kun ollaan sua kaivattukin....Oli kiva kuulla sinustakin ja olen kuullut, että mitä kauemmin vastausten saaminen kestää, niin sen varmempaa on että vauvalla kaikki hyvin. Jotkut ovat itse jo soitelleet joidenkin päivien kuluttua ja saaneet jo jonkinlaista esitietoa tuloksista. Niin ja tämmösestäkin olen kuullut, että jos on jotain vakavempaa löytynyt, niin ihan muutamas päivässä on tullut sieltä soitto. Odottavan aika on varmaan korostuneen pitkä tässäkin asiassa, toivon ja uskon koko sydämestäni, että kaikki on hyvin. Jaksuja piinaavaan vastausten odotteluun ja ilmoita meillekin sit tuloksista.....kaikki täällä ollaan hengessä mukana.
Onnea kaikille ihanista ultra kuulumisista!
Rakenneultra galluppiin....Mulla on ollut alusta asti semmoinen tyttöolo. Alussa oli tosi paljon pahoinvointia ja vielä on nää näpyt ja päänsärkyä aika ajoin, eli aika samalla tavalla kun aiemminkin tyttöä odotin. Ultrassa sitten kysyttiin sukupuolta, niin aika vahvasti tyttöä veikkasi....kun niitä ulokkeita ei ainakaan vielä näkynyt ja tosi tarkasti vielä tsuumaili;)
Pojista ei ole ollut ainakaan aikaisemmin pahoinvointia, eikä näppyongelmaa, joten kyllä se saattaa sitten tytteli olla:) Tietysti se kolmas poikakin olis aivan yhtä ihana!
Tänään on ollut semmoinen outo olo...päänsärkyä, hikoilua ja vilunväreitä....eikai vaan flunssaa pukkaa ja just pahimpiin joulukiireisiin, tyttökin valitteli samoja oireita kerhosta tultuaan:(
Aika moni oli tainnutkin joutua jo flunssan kouriin, pikaista paranemista teille.
Vaavin liikkeet tuntuu jo aika voimakkailta ja niitä esiintyy suht säännöllisesti. Masukin on jo aika söpön pyöreä;) Huvitti tänään, kun vein ohuemmassa takissa tyttöä kerhoon, niin muut vanhemmat katsoivat minua tavallista pidempään.....mietin hetken, että roikkuukohan mulla jotain jossain, mut masuahan ne katselikin:D Se kun tosiaan on nyt ihan pullahtanut esiin ja sitähän olen jo odotellutkin:)
Lalla ja pallero....tai ultran jälkeen ollaan sanottu kertuksi ;) rv20
Oli puhetta sukupuolen selvittämisestä. Meillä on rakenneultra 29.12 ja aiotaan kysellä sukupuolesta. Eipä sen niin väliä kumpi sieltä tulee, pääasia, että syntyy tähän maailmaan:) Mä oon vaan koko ajan puhunut almasta ja ollu varmana, että tyttö tulee, että jos se onkin sitten se eino, niin voin alkaa puhuun einosta. Mun lempilause mun miehelle on muuten ollut: " Mut kun Alma tykkää suklaasta!" :)
Ei yhtään huvittais olla täällä töissä...
vointeja kaikille!
Meillä oli tänään tosiaan se vuotosyyntsekkaamisultra ja samalla tekivät rakenneultra, kun se osui muuten samalle päivälle, mutta eri paikkakunnalle, joten jouduin jälkimmäisen perumaan (oliko riittävän sekavaa?)
Vuotokohta löytyi, vaikkei pariin viikkoon ole enää vuotanut. Ei ollut syynä keskenmennyt kaksosraskaus, vaan hieman reunasta irronnut istukka, jonka repeämiskohdassa oli nyt melkoinen hyytymä. Saattaa siis tulla tuo hyytymä jossain vaiheessa pois ja aiheuttaa uusia vuotoja, mutta helpottavaa on, että nyt on jokin todellinen syy sille vuodolle.
Sikiö oli kunnossa ja saimme tietää sortinkin varmaksi. Molempi parempi, joten pidämme omana tietonamme. :-D. Koko vastasi viikkoja ja kaikki " muotoseikat" olivat kondiksessa. Viiden viikon päästä kontrolli ja sitten aletaankin olla " selvillä vesillä" (vaikkei raskauksien kanssa koskaan voi olla vissi.)
Iloista yötä: Kurpitsavatsa 19+5
Ihanaa REEMIS, että kaikki oli hyvin. Ihanat lääkärit sinulla!
DAIM, tosi ikävällä tavalla isäsi ja äitipuolesi ovat esittäneet mielipiteitään. Toivottavasti jatkossa menee paremmin. Meillä on aikas alussa tehty selväksi, että mielipiteitä saa kertoa, mutta sitten itse päätämme miten MEIDÄN perheessämme toimitaan. Tosi ikäviä myös nuo vatsan kokoa koskevat kommentit, niiltä ei taida monikaan raskaanaoleva välttyä. Mikä tekee raskaanaolevasta vapaata riistaa? Ei kukaan varmaan muuten sanoisi kenellekänn, että oletpas lihonnut, ruoka taitaa maistua, heh heh. Itsellekin on tullut aikaisemmissa raskauksissa ihan tarpeeksi noita ikäviä kommentteja, kun olen vielä suht lyhyt, niin vatsahan voi kasvaa vain ulospäin. Pitäis vaan muistaa antaa mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos, vaan ei se aina onnistu.
MIITULLE onnea tämänpäiväisestä ultrasta ja MAMI1801:LLE onnea huomiselle ultralle.
KEIJO.ANNIKKI oli tosi kiva kuulla sinusta! Me kaikki toukomammat varmaan pidämme peukkuja sen puolesta, että saisit pian hyviä uutisia, toivottavasti jo ennen joulua. Minä olen kuullut tuon saman, että mitä kauemmin tuloksia joutuu odottamaan, niin ne ovat sitten hyviä, koska huonoissa tapauksissa ottavat välittömästi yhteyttä puhelimella. Odottavan aika on kuitenkin pitkä ja epätietoisuudessa inhottava elää:(
ALMAEINO, toi Alma tykkää suklaasta oli hauska:) Täytyy tunnustaa, että täälläkin on jonkun verran tullut käytettyä tota: " Viitsisitkö mennä kioskille, kun VAUVAN tekisi niin kauheasti mieli jäätelöä" . Ja toimii muuten joka kerta:)
Sämpyläinen, älä turhaan huolestu terveydenhoitajan puheista, varsinkin kun ei ollut edes neuvolan täti. Toisilla noita harjoitussupistuksia vaan tulee aikaisemmin, tai ehkäpä kaikilla niitä on, mutta toiset ne vaan tuntevat herkemmin. Itselläni niitä alkaa yleensä tulla tässä puolenvälin jälkeen, mutteivät koskaan ole avanneet paikkoja. En muista oletko jo ollut rakenneultrassa, mutta voithan siellä pyytää, että tarkistavat kohdunkaulan tilanteen. Minulla tarkistivat sen tosin ilman pyyntöäkin, kun taisi liittyä johonkin tutkimukseen, mihin lupauduin mukaan eli tarkistavat sen sitten kaikissa raskauteni aikana tehtävissä ultrissa.
G: Ei ole tyttö- eikä poikaoloa, mutta rakenneultran mukaan olisi kolmas poikanen tulossa. Tytöstä ehdin jo vähän haaveilla ja esikoinenkin (tyttö) olisi tyttöä toivonut. Ei tämä taida kuitenkaan tytöksi muuttua, kun moneen kertaan näkyi ihan selvästi ja sain vielä pari kuvaakin mukaan. Kivempi kuitenkin tietää jo tässä vaiheessa (vaikkei nyt 100% varma olekaan). Meillä kun alkaa keväällä talonrakennus ja mietimme sisutuksia ja huonejärjestelyjä jne, niin ehkä emme haluakaan takaisin kaikkia nukketalo yms. " tyttöjen leluja" , jotka ovat nyt mummilla&ukilla evakossa. Pojat voivat sitten käydä mummilla niillä leikkimässä, kun on kuitenkin vain viereinen talo.
Tästäpäs syntyi kauhea romaani, annanpas välillä tilaa muillekin:)
Kolmeplusyks ja 20+1
( . ) Olo on ihana, jalkoja tosin särkee iltaisin ja öisin.
Vauvakin liikkuu todella paljon, joten nukkuessakin herään siihen että pieni liikkuu.
Just tultiin tytön kanssa tallilta, neiti kävi ratsastamassa ja oli oikein mukavaa. Mies on ollut sairaslomalla koko viikon, joten on ollut ihanaa viettää aikaa yhdessä.
Huomenna on rakenneultra klo.12, vähän jännittää.
Aiotaan kysyä sukupuoli, vaikka ei sillä väliä ole kumpi tulee.
Seuraava neuvola on 27.12.
Tuttava pariskunta sai pojan 5.12, joten syntymäpäivä on sama kuin meidän tytöllä, ainoastaan 3 vuotta ikäeroa.
Miehen serkku sai tytön 1.12 ja toinen serkku sai pojan 2.12.
Eli kyllä pikkuserkkuja riittää.
Sunnuntaina on Mummon 80 vuotis juhlat, niitä varten pitänee tehdä kaksi voileipäkakkua ja salaatteja.
Onneksi kaikki sukulaiset tekee jotain, eli talkoo voimilla järjestetään synttärit.
hauskaa viikonlopun odottelua...
Mami 19+6