Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUNTÄHTIEN torstaiturinat tai -rutinat

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANGELINAKO kyseli lapsiluvusta. Kirjoittelin jo tuonne yhteen muistaaksen " muutoksen" kirjoittamaan avaukseen, että meidän lapsilukumme on ehdottomasti täynnä tämän toisen lapsen myötä. Tämä ajatus on ollut jo pitkään kristallinkirkas eikä se ole tullut näiden viime päivien kärsimättömyyden myötä.

KIRSIKKA. Vai oli sulla eka v**tuspäivä? Tervetuloa vain joukkoon hurmaavaan, heh. Oliko kiva teatteriesitys? Kovasti vain siivousintoa tälle päivälle sinulla ja isällesi! En olekaan aiemmin kuullut, että jollakin on oma isä siivouskaverina. Oikein kiva! Siivousintoa tarvin itsekin, sillä päätin alkaa ajan kuluksi jynssäämään vessan komeroita ja seiniä. Heti, kun pääsen irtautumaan koneelta... Siihen voi mennä aikaa.

Onnea ANNILLE! Noita jouluntähtiä syntyy nyt niin kovasti, ettei meinaa perässä pysyä.

Oli oikein mukava lukea ÄITIKUUN kuulumisia. Ilmeisesti vauva-puolella ei vielä pino oikein toimi vielä. Käyn aina välillä kurkkimassa sitä ja synnytys-puolta. Tosin erittäin mieluusti luemme kaikki kuulumiset täälläkin! :-)

NESSELIA ja TINURI taitavat olla jo sairaalassa ja ehkä jo vauvan saaneitakin. Tsemppiä ja onnea vain heille! Toivottavasti me kaikki olemme mitä pikimmin samoissa puuhissa.

OMA NAPA. Kankkuun pistää. Johtuu varmasti siitä, että eilen kävelin normaalia enemmän. Matkaa tuli varmasti reilusti yli 4 km. Iltasella vääntäydyin vielä ihan viimeisille joululahjaostoksille läheiseen ostoskeskukseen. Olin ihan ihmeissäni, kun parkkipaikkaa sai etsiä keskiviikkoiltana varmasti vartin! Olivat kai muutkin asioimassa.

Niin, kysytäänpä nyt taas: MITEN ON JOULUVALMISTELUJEN LAITA? Itseltäni puuttuvat vielä lohifile, ulkotulet ja se taitaa olla sitten siinä.

Ostin muuten toiveikkaana jo tiistaina " valmiiksi" siideriä (tietenkin vain yhden ison purkin, hih), maksalaatikkoa, lakritsia ja aurinkokuivatuista tomaateista tehtyä tuorejuustoa. Kuvittelin vielä silloin, että pääsisin niillä herkuttelemaan heti kohta (lue: vauva syntyisi pian), mutta onneksi noissa riittää päiväystä...

Tsemppiä vain kaikille taas tähän päivään! Koetetaan jaksaa, hyvät kanssasisaret! Voisi kai hampaat irvessä ajatella positiivisesti, että eiliseen verrattuna olemme taas yhden päivän lähempänä h-hetkeä.

:-D

Iituli rv 39+3/40+1

Vierailija
2/10 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilaisella oli joulujuhlan korvaava " joulupuuro" klo 8-9 välillä aamusta. Jo viime viikolla kyseltiin kuinka monta osallistuu jne jne. Kysyin yhdeltä hoitajalta onko kyseessä vain tosiaan aamupuuro eli voi tulla koska tahansa 8-9 välillä. Juu, juu vastasi hoitsu, samalla lailla niinkuin isän- ja äitienpäiväkahvitukset eli jokainen tulee kun pääsee. Ei ole siis mikään varsinainen joulujuhla.

No, oltiin sitten paikalla 8.40, ajattelin että ihan sopiva aika kun virallisesti eskari alkaa 9.15, ehditään hyvin syödä puuro. Mutta siellä olikin täydet juhlat menossa, laulu raikasi ja puurot oli syöty jo heti kahdeksalta. Lapset oli juhlatamineissa ja vanhemmatkin vetääneet jotain vähän parempaa niskaansa. Ja mehän tultiin tietysti paikalle siis myöhässä, farkuissa ja arkivaatteissa. Onneksi eskarilaiselle älyttiin ottaa sentään tonttulakki mukaan. Kyllä hieman nolotti. Jäimme sitten syömään puuroa kun kaikki muut vanhemmat olivat jo lähteneet... No, sellaista elämä on!!

Oma ( . ) ei ole taas ilmoitellut juuri mitään itsestään. La viikon päästä lauantaina eli maksimi jäljellä oleva aika " enää" 3 viikkoa. Yritän siis ajatella positiivisesti. Toisaalta toivon edelleenkin että menisi vuoden vaihteen yli, toisaalta olo on jo niin tukala ja kyllästynyt että vauva voisi syntyä koska tahansa! On se kumma kun ikinä ei ole hyvä =)

Lopuksi vielä tsemppiä kaikille nyytinhakuun lähteneille ja lähteville. Ja tietysti onnittelut synnyttäneille!! Keli taitaa olla sellainen että jokainen meistä muistaa loppuelämänsä millainen joulukuu oli vuonna 2006!! Saapi nähdä laittaako luvattu talvimyrsky montakin synnytystä käyntiin...

Teppis ja Juniori 38+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapahdu mitään tällä vauvarintamalla. Peppuaan pieni kovasti nostelee, yrittää vissiinkin väärästä päästä pois :) Muutoin ei mitään: ei supistuksia, ei lapsivettä, ei edes limaa. Ekaa kertaa koko raskauden aikana kotona on kireä tunnelma - olen kuulemma muuttunut kärttyiseksi akaksi. No onko se nyt ihme...

Gallupeihin. Meidän lapsiluku ei toivottavasti ole tämän joulupallon myötä täynnä, onhan tämä ensimmäisemme. Tosin seuraava(t) lapsi/lapset voivat ehkä olla jotain muuta kuin biologista alkuperää. Nyt ajattelisin, että toinen biolapsi ja sitten kolmas adoptoitu. Mies taas haluaisi adoptoida jo seuraavan. Kuitenkin siis olemme haaveilleet adoptiosta pidemmän aikaa. Saa nähdä, toteutuuko joskus.

Joulua ei nyt huvita valmistella sitten yhtään. Paketit on tehty ja muovikuusi ja koristeet odottaa paketeissaan, mutta muuten on hiljaista. Jotenkin tuntuu, että emme ole joulua kotona. En usko, että vauva syntyy lähipäivinä ja jos menee tuonne viikon päähän, se tietäisi aattoa sairaalassa. Ja jos en jouluna vielä ole synnyttänyt, on varmaankin olo sen verran hankala, että sitten ei intoa riitä senkään vuoksi.

Nyt kyllä lopetan tämän rutinan. Ketutuksesta (tai mistään muustakaan) kun ei taida olla apua käynnistymiseen...

Justiinaa 40+3

Vierailija
4/10 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin. Ensiksi hurjasti onnea kaikille nyyttinsä saaneille ja kovasti onnea matkaan kaikille nyyttiään hakeville!!!!

Eilen olin siis äitipolilla kontrollissa ja taas tuli uutta diagnoosia. Tällä erää siinä tuntui jo olevan jotain perääkin...

Eli kyseessä ei olekaan raskausmyrkytys. Turvotukset puuttuu (niitä ei ole enää viikkoon ollut) ja pissi puhdas, vaikka paineet onkin koholla. Ilmeisesti perinnöllistä verenpainetautia taustalla, kun paineet eivät ole missään vaiheessa raskautta laskeneet normaalitasosta. Kuulema viikon 20 paikkeilla pitäis paineiden viimeistään laskea. Mulla niin ei ole käynyt, ovat olleet samalla tasolla ja sitten pikkuhiljaa nousseet.

Trombosyyttien puute taasen voi olla raskauden aiheuttama autoimmuunireaktio. Se pitää vaan selvittää synnytyksen jälkeen, siis että korjaantuvat takaisin normaaleiksi. Aiemmin otetuissa verikokeissa (2-3 vuotta sitten) ne ovat mulla olleet normaalitasolla.

Lähisuvusta ei äidiltä tiedustelun jälkeen löytynyt ketään, jolla ois paineiden kanssa ollut ongelmia (suku pieni ja isovanhemmat olleet haudassa vähintään 10 vuotta). Paitsi 4 tuntia myöhemmin soitti ja muisteli että isälläni oli 20-30 vuotta sitten ollut verenpaineen kanssa ongelmia. Alkoi syömään valkosipulia helikobakteeriinsa (jota ei saatu lääkkein häädettyä). Helikot hävis ja paineet siinä sivussa putosivat tasolle 120/75. Eipä voi mua syyttää etten moista muista, sen vaan tiesin että molemmilla vanhemmilla on paineet olleeet aina ok... Ja isälleni tehtiin pallolaajennus 3,5 vuotta sitten, ja diagnoosina oli verenpainetauti (noilla em arvoilla!) ja hyperkolesterolemia, vaikka kolesteroli ollut aina 3-4 ja hyvää kolesterolia paljon... Ei ymmärrä...

Mutta peloistani huolimatta pääsin siis eilen kotiin eikä mua käännytetty osastolle makaamaan korkeiden paineiden takia. Ne kun sahaa ihan miten sattuu...

Vauva oli hyvin laskeutunut (jippii!!), kohdunkaulaa jäljellä 2cm (jee, lyhentynyt!!!) ja pehmentynyt (jihuu!!). Kyllä se tästä. Lääkäri veikkasi että aikaisintaan syntyy 2 vrk:n kuluttua ja viimeistään 2 viikon... Sain uuden kontrollin ensi viikon perjantaille, jolloin rv41+1, jollei nyytti ole maailmassa ennen sitä. Sitten mahd käynnistys edessä eli joulu sairaalassa... Pieni hiljainen toive on että syntyis niin että pääsisi jouluksi kotiin. Veljeni asuu Sveitsissä ja on tulossa jouluksi Suomeen. Toivottavasti näkisi nyytin ennen kotiinlähtöään. Häntä kun on suunniteltu kummiksi pyytää...

Ja yhtään ei ole joulufiilistä. Lahjat on hankittu ja valmiiksi paketoitu jo kuukausi sitten. Mitään muuta ei olekaan tehtynä. Elämä on niin täynnä omaa napaa, odottaa kääröä ulostulevaksi, kun tuolla käynnistyksellä on jo moneen kertaan uhkailtu. Ja kieltämättä ulkona vallitseva sää lienee osaltaan syyllinen. Josko sais pari koristetta tänään kaivettua esiin ja valot laitettua pariin ikkunaan...

t.sinikello rv40 tasan

Vierailija
5/10 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinurin ystävänä täältä maalispinoista tiedottelen, että heille syntyi tänä aamuna klo 6.43 pikkuinen POIKA :-) 3150g ja 50cm, pipo 34cm. Kaikki siis hyvin ja kuulemma rauhalliselta tapaukselta vaikuttaa. Eilinen oli sitten tosiaan menoa :-)

Sandi maaliskuisista ja rv 27+4

Vierailija
6/10 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki jo jakautumassa? Itse jo luulin viime yönä, että h-hetki on käsillä.. puol 2 aikoihin alko supistelemaan kipeästi, mutta niin sitten kuitenkin nukahdin puol 4 aikoihin ja edelleen olen siis ison mahani kanssa täällä. painelin eilen akupisteitä illalla, näinköhän niistä oli jotain hyötyä.. tiedä häntä.

mut nyt tähän mammaan tuli liikettä, sairaalakassia on jo vähän pakattu. taidan alkaa muutenkin valmistelemaan kotia vauvaa varten.

kyselin tässä pari päivää sitten madam mammalta lasketusta ajasta.. 18.12 kuulemma syntyy. jännityksellä odotan pitääkö ennustus paikkaansa..

meidän lapsiluvusta en vielä osaa sanoa, katotaan millanen tämä kakkonen on..

mut nyt esikoisen kanssa touhuamaan..

- lillamaar rv 38+1 -

Vierailija
7/10 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuomat!

Ensiksi taas onnittelut vauvan pyöräyttäneille!

Eilinen vi*****s lieventyi iltaa kohden. Teatteriesitys Pieni Kauhukauppa oli hauska, tytsy käkätti välillä ääneen ja lapsenriemulla ihmetteli ja välillä pelkäsi hulluna juonenkäänteitä. Täytyy myöntää, että loppukohtaus, jossa lihansyöjäkasvi ottaa vallan, pelästytti! Teatterin parvelta heitettiin yleisön päälle kankaasta tehtyjä " lonkeroita" , naruja ja muuta kevyttä, meinasi muutamat saada sydänhalvauksen. Näytöksessä olevilla lapsilla oli kyllä todella hauskaa. Ihmeen hyvin jaksoin istua, ihan lopussa huomasin, että takapuoleni oli ihan tunnoton!

Teatterista tultua supisteli miedosti 10min välein, mutta loppuivat sitten. Saas nähdä tekevätkö mitään tuonne alakertaosastolle. Huomenna on neuvola jo klo 8, toivottavasti uni tulee ajoissa, jotta ei suurempaa tuskaa aiheuta NOIN aikaisin herääminen!!!

Meillä on NIIIIIIIN siistiä. Isukki tuli aamusta ja raahasimme matot pihalle ja hain joulumaton varastosta. Joulumatto on vanhempieni vanha 70-luvun villamatto, jossa on punaisen eri sävyjä. Jos se matto ei ole lattiassa jouluna, ei joulu tule. :) Meillä on ikean punainen, pyöreä matto ja se on niin painava, etten jaksa sitä kunnolla kantaa, yhdessä se sentään saatiin helposti tamppaustelineelle. Lattiat pestiin, minulle jäi vielä keittiön siivous, toinen wc ja sauna. Mutta tästä on helppo jatkaa siivousta...

Jouluhankinnat ovat suurinpiirtein tehty, muutama lahja on vielä hankkimatta. Jouluruuat ovat kohtuullisessa hallinnassa, kinkku pakkasessa, joululaatikot myös, rosolliainekset on valmiina, kotikalja ensi viikolla ja juustot+muut salaatit sitten loppuviikosta. Leivonnaisia ei suuremmin hanki, pipareita voisi leipoa joku päivä(mun kaunis piparipurkki on taas tyhjä!) ja torttuja sitten kun niitä syödään. Ja sinapin teen itse, mutta se vasta loppuviikosta, kun ei säily pitkään. Jos ensi viikolla synnytettäisiin, niin katastrofia ei synny, ainakaan ruuan ja lahjojen osalta, hih.

Tytsykkä tuolla siivoaa omaa huonettaan, täytyy käydä kurkkaamassa edistyykö homma vai onko kaappien kätköistä löytynyt jotain mielenkiintoista, jolla on sitten alkanut leikkiä. Radio ainakin huutaa ja laulu raikaa... Hänelle siivousmusiikki on ehdoton edellytys siivoamiselle.

Miehen lahja on vielä hakusessa. Jotenkin en meinaa keksiä mitään. Toisaalta vaatetta tarvitsee aina. Ja jos uuden U2:n levyn ostaisi kylkiäisiksi?

Ja nyt sitä iänikuista pyykkiä taas narua kohti ja sitten jos jouluverhot keittiöön asentaisi, taitaa vaan valo loppua kesken?

Kirsikka ja aarre 37+6

Vierailija
8/10 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan onnittelut Tinurille: eli onneksi olkoon kovasti, Tinuri.

Kylläpä tämä päivä on ollut hiljainen meidän pinossamme. Olemme kai kaikki niin kypsyneitä oloonsa... Toivottavasti joku onnekas on päässyt synnyttämäänkin!

No, jospa huomenna olemme vähän reippaimmin mielin.

Itse aion jatkaa siivousurakkaa. Tänään sain siivottua vessan oikein perusteellisesti. Huomenna voisin käydä olohuoneen vitriinien kimppuun. Viikonloppuna voisi miehen ja äitini kanssa tehdä valmiiksi joulusiivoukset, jottei tarvitsisi sitten juuri joulun alla riekkua.

Pitää kai alkaa suunnata ajatukset kohti joulua ja yrittää irrottautua tästä ketutuksesta. Olen niin kypsä ja v***tuuntunut tähän olotilaan! Taitaisi olla maailmanhistorian ensimmäinen kerta, että synnytyksen saisi käynnistymään kiroamalla olotilaansa, heh. Enpä usko, että yksikään raskaus menisi yli lasketun ajan, jos edellinen olisi mahdollista!

Voimia, siskot!

Vierailija
9/10 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireessä koitin päivittää meidän esittelylistaa! ja sen huomaakin joistain kohdista=)

jos tarkistatte omanne ja lisäätte vielä sinne ne ketkä puuttuvat. olen yrittänyt poimia pinoista mahdollisimman monen tiedot ja aina niitä jää välistä niin ettei huomaa...anteeks niille ketkä olen missannut!

nani ja nyt jo kiljuva pikkunen tuolla sängyssä.... täytyy rientää=)

Vierailija
10/10 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olen oikeastaan lueskellut vain taustalla teidän juttujanne, mutta koska pinot alkavat uhkaavasti lyhentyä kuun loppua kohti mentäessä, ajattelin vähän kirjoitellakin.

Paljon onnea ensin kaikille vauvansa jo saaneille. Vielä meitä odottajia taitaa kuitenkin olla jäljelläkin.

Minua ei ole vielä alkanut ärsyttää tämä odotus, mutta olisihan se kiva saada vauva pois mahasta ennen joulua. Ei tarvitsisi sitten jouluna miettiä, joutuuko sairaalaan vai ei. En kyllä tiedä, miten todennäköistä se on, koska ei ole oikein supistellut vielä ollenkaan.

Olen kovasti odottanut monien kirjoittajien energiapuuskaa, jotta saisin kodin joulukuntoon, mutta eipä ole intoa vielä riittänyt. Päivät vain jotenkin menevät ilman että saan oikein mitään aikaiseksi. Onneksi on kavereita tulossa kylään sopivin väliajoin, pitää ainakin vähän pitää kotia siistimpänä :-).

Mukavaa illan jatkoa!

Olvi