Tämän päivän herkkuruokasi, jos olet yksin elelijä?
Minulla Jalostajan stroganoff, perunat ja puolukkahillo. Perunat pitää olla vanhan sadon pottuja.
Kommentit (38)
Espanjalainen perunamunakas. Tomaattia ja kurkkua lautasen reunalle.
Silakkapihvejä, varhaisperunaa, freesattuja sipulinvarsia ja salaattia. Liian täyttävää... mutta hyvää.
Uusia perunoita, leivitettyjä silakkapihvejä ja kastikkeeksi kermaviiliä sitruunapippurilla. Kyytipojaksi rasvatonta piimää.
Uusia perunoita, paistettua siikaa ja keitettyä porkkanaa kermaviilikastikkeella.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein mitään enkä jaksa kauppaan vieläkään.
Joten viimeisellä pussilla nuudeleita mennään, ajattelin jonkinlaisen ruisrieskan kans leipoa kun jauhoja on.
Tulipa kyllä hyvät rieskaset, nakkasin sähkögrilliin paistumaan kivan pilkulliseksi, vähän valkosipulimajoneesia löytyi päälle. Tuoreeltaan kuumana ainakin ihanaa :)
Vierailija kirjoitti:
Uusia perunoita, paistettua siikaa ja keitettyä porkkanaa kermaviilikastikkeella.
Oi että siika on herkkua, nam. Kotona vielä asuessani ostettiin savustettua siikaa ja sen kanssa pieni nokare tavallista majoneesia putkilosta. Tämä siis kesämökillä ja savusiiat ostettuja kalastajilta. Kissakin sai omansa, tykkäsi maustetusta ruoasta ja toisinaan sai sitä.
Faith kirjoitti:
Sipulisilliä ja keitettyjä varhaisperunoita voinokareen kera.
Olen viime aikoina syönyt paljon silliä, kun se on niin hyvää, edullista, helppoa ja terveellistä. Sopii kesäruoaksi hyvin. Suolaa siinä on toki paljon, mutta saan muuten suolaa aika vähän niin se on ok.
Ruotsalainen gubbröra on herkku tykkäsipä sillistä tai ei.
Itse tehdyt jauhelihapihvit ja niistä burgerit reissumieheen. Kaikilla mausteilla eli juustolla sienisalaatilla, paahdetulla sipulilla, pikkelssillä, ketsupilla ja sinapilla. Ihan parasta!
Jotain punalaputettua pakastimesta.
Kaikki kuulostaa hyvältä, mutta miks aina tuota halloumia? Muotijuttu?
Tein fetaperunasalaatin, eiliseltä jäi 1peruna niin sen ympärille kehitin jääkaapin/pihan antimista salaatin.
Vierailija kirjoitti:
Itse tehtyä pestoa, spagettia, paistettua lehtikaalia ja hävytön määrä valkosipulia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitettyä riisiä ja kebablihaa ja salaattia siihen kylkeen.
Muuten hyvä, mutta älä käytä tuota kylkeen-sanaa.
Kylkeenhän se menee, mikä sulla on kylki-sanaa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Syön juuri kreikkalaista sakaattia ja täysjyväpatonkia hummuksella. Hyvää. Eipä näin kuumalla juuri jaksa syödä.
Ja samanaikaisesti roikut vauvassa.
Vierailija kirjoitti:
Keitettyä riisiä ja kebablihaa ja salaattia siihen kylkeen.
Kylkeen? Taas kylkeen? Laitan salaatin aina eri lautaselle tai kulhoon. Mihin kohtaan kylkeen laitat sen salaatin? Syöt aivan liian vähän salaattia jos se mahtuu samalle lautaselle jonkun lihan ja riisin "kylkeen".
Pinaattilettuja. Jälkiruoaksi mansikoita vaniljakastikkeella.
Paistoin pannulla aimmin grillaamaani kanaa ja halloumia. Lisäkkeenä oli maustettua riisiä.