Raskausraha ja sunnuntaityö?
Saako raskausrahakauden aikana tehdä sunnuntaityötä menettämättä rahaa? Mies työttömänä joten tarvetta tehdä lisätöitä raskausvapaiden aikana.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka sanotte että pistä se mies töihin niin aika hukassa olette nyky-yhteiskunnan tilasta. Kun työttömäksi joutuu niin ei se niin helppoa vaan ole uutta työtä löytää vaikka haku on koko ajan päällä ja aktiivisuusvelvoite työkkäriinkin täyttyy. YT:t osuivat miehelleni kun olin jo raskaana joten ei tätä voinut oikein suunnitella etukäteen ja itsellä ei vakityötä vaan sairaanhoitajana toimin joten keikkaa löytyy vaikka muille jakaa kun tämä määräaikaisuus loppuu juuri kun siirryn raskausrahalle (joka siis on nykyään oikea termi, ei ole mitään äitiyslomia tai äitiysrahoja).
Ilmeisesti siis sunnuntaityötä voi tehdä, joten täytyypä varata vuoroja vielä kun raskausrahalle jään. Haluan vain huomauttaa että kaikki raskaudet ovat erilaisia, itse olen hyväkuntoinen ja urheilullinen joten koko raskaus on sujunut ongelmitta ja olen pysynyt lähes yhtä aktiivisena kuin ennen joten en näe omassa tilanteessani työnteossa ongelmia niin kauan kuin kunto kestää.
/ap
Taidat itse olla melko pihalla siitä kuinka helposti löytyy töitä, jos vain on valmis tekemään. Harmi ettei miehesi ole valmis yhteisen hyvän ja perheen takia tekemään mitä vain.
Aktiivisuus ja urheilullisuus ovat toki hyviä asioita, mutta onko rahallinen hyöty noista muutamista päivistä sen väärti, että kannattaa lähteä viimeisillään tekemään raskasta työtä, jossa riskejäkin huomattavasti enemmän kuin jossain toimistotyössä? Asioiden priorisointi kannattaisi nyt teillä kummallakin tehdä ja miettiä mikä on järkevää.
Asenteesi muuten vaikuttaa ylimieliseltä. Luulet, että urheilullisuus takaa helpon raskauden. Miten väärässä oletkaan. Loppuraskaudessa tilasi saattaa kääntyä hyvästä huonoksi päivissä tai jopa tunneissa olitpa kuinka hyväkuntoinen tahansa. Luulisi sinun sairaanhoitajana jotakin tietävän....
No siis nyt on viikko 35 eli aika loppuraskautta on ja edelleen oireettomasti mennään. Viimeisen työvuoron teen perjantaina En ole ylimielinen vaan sanon kokemuksesta että jokainen raskaus on erilainen ja minun tapauksessa harvinaisen helppo.
Miten kuvittelet että suomea puhumaton akateeminen väärältä alalta löytää niin helposti töitä? Suomessa lähes jokaiseen ei-asiantuntijatyöpaikkaan vaaditaan sujuva suomen taito eli itse taidat olla aika ylimielinen.
/ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka sanotte että pistä se mies töihin niin aika hukassa olette nyky-yhteiskunnan tilasta. Kun työttömäksi joutuu niin ei se niin helppoa vaan ole uutta työtä löytää vaikka haku on koko ajan päällä ja aktiivisuusvelvoite työkkäriinkin täyttyy. YT:t osuivat miehelleni kun olin jo raskaana joten ei tätä voinut oikein suunnitella etukäteen ja itsellä ei vakityötä vaan sairaanhoitajana toimin joten keikkaa löytyy vaikka muille jakaa kun tämä määräaikaisuus loppuu juuri kun siirryn raskausrahalle (joka siis on nykyään oikea termi, ei ole mitään äitiyslomia tai äitiysrahoja).
Ilmeisesti siis sunnuntaityötä voi tehdä, joten täytyypä varata vuoroja vielä kun raskausrahalle jään. Haluan vain huomauttaa että kaikki raskaudet ovat erilaisia, itse olen hyväkuntoinen ja urheilullinen joten koko raskaus on sujunut ongelmitta ja olen pysynyt lähes yhtä aktiivisena kuin ennen joten en näe omassa tilanteessani työnteossa ongelmia niin kauan kuin kunto kestää.
/ap
Taidat itse olla melko pihalla siitä kuinka helposti löytyy töitä, jos vain on valmis tekemään. Harmi ettei miehesi ole valmis yhteisen hyvän ja perheen takia tekemään mitä vain.
Aktiivisuus ja urheilullisuus ovat toki hyviä asioita, mutta onko rahallinen hyöty noista muutamista päivistä sen väärti, että kannattaa lähteä viimeisillään tekemään raskasta työtä, jossa riskejäkin huomattavasti enemmän kuin jossain toimistotyössä? Asioiden priorisointi kannattaisi nyt teillä kummallakin tehdä ja miettiä mikä on järkevää.
Asenteesi muuten vaikuttaa ylimieliseltä. Luulet, että urheilullisuus takaa helpon raskauden. Miten väärässä oletkaan. Loppuraskaudessa tilasi saattaa kääntyä hyvästä huonoksi päivissä tai jopa tunneissa olitpa kuinka hyväkuntoinen tahansa. Luulisi sinun sairaanhoitajana jotakin tietävän....
No siis nyt on viikko 35 eli aika loppuraskautta on ja edelleen oireettomasti mennään. Viimeisen työvuoron teen perjantaina En ole ylimielinen vaan sanon kokemuksesta että jokainen raskaus on erilainen ja minun tapauksessa harvinaisen helppo.
Miten kuvittelet että suomea puhumaton akateeminen väärältä alalta löytää niin helposti töitä? Suomessa lähes jokaiseen ei-asiantuntijatyöpaikkaan vaaditaan sujuva suomen taito eli itse taidat olla aika ylimielinen.
/ap
Haha, nämä on niin hauskoja. Melkein meinasin kirjoittaa viestiini sarkastisesti, että onko mies invalidi vai ulkomaalainen. Tottakai hän on ulkomaalainen. Ihan varmaan vasta muutti, eikä ole kerinnyt opetella yhtään suomea. Ps. Välttävälläkin suomenkielen taidolla pääsee esim. Taksia ajamaan
Tee ihan mitä haluat. Jos se muutama satanen pelastaa elämänne, niin mene töihin. Kehoitin priorisoimaan ja sinä nyt priorisoit näköjään sen työsi ja muutaman euron. Ei se minulta ole pois. Hyvä että raskautesi on ollut helppo, mutta sanoit kutakuinkin näin: "olen urheilullinen ja aktiivinen, JOTEN raskauteni on ollut helppo". Aivan kuin se olisi itsestään selvää vain kun kunnosta huolehtii ja kaikki huonosti raskausaikana voivat olisivat itse aiheuttaneet tilanteensa. Toivottavasti raskautesi sujuu loppuun asti helppona, mutta tilanne saattaa muuttua yllättäen. Kyllä minäkin pystyin esikoisen odotusaikana käymään salilla ja pitkillä lenkeillä 37viikolle asti, kunnes tuli terveyshuolia ja kiellettiin niin raskas liikunta.
Ohis mutta taksin ajoon tarvitaan kyllä taksinkuljettajan koe mikä ei ole ihan yksinkertainen kuitenkaan
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta taksin ajoon tarvitaan kyllä taksinkuljettajan koe mikä ei ole ihan yksinkertainen kuitenkaan
Oletko tehnyt? Se on nimenomaan todella yksinkertainen nykyään ja kaikki tutut jotka sen on käynyt (jopa ne ulkomaalaiset) on päässyt kyllä läpi. Yksikin kaveri pääsi todella välttävällä suomenkielen taidolla. Joutui uusimaan muutaman kerran, mutta mitä väliä kun se on niin halpa nykyään. Ennen oli eri, kun se piti käydä kurssina ja maksoikin reilusti enemmän. Ei kannata tulla puhumaan, jos ei tiedä aiheesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ja ajokorttikin olis suotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja vielä pitäisi olla yli 18-vuotias ja näkökyky ymsyms. Vaatimuksia ihan älytön! Yleensä nämä kyllä löytyy ihan perus aikuiselta, mutta tietysti ap:n puoliso on alaikäinen, ulkomaalainen, liian kouluttautunut invalidi, joten mikään työ ei käy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja vielä pitäisi olla yli 18-vuotias ja näkökyky ymsyms. Vaatimuksia ihan älytön! Yleensä nämä kyllä löytyy ihan perus aikuiselta, mutta tietysti ap:n puoliso on alaikäinen, ulkomaalainen, liian kouluttautunut invalidi, joten mikään työ ei käy
Nykyään on paljon perus aikuisia, joilla ei ole ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
/ap
Sitä ei silti koskaan tiedä miten vauva yllättää, omani syntyi aivan yllättäen jo muutaman päivän päästä äitiysloman alettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole aika lapsellista hiusten halkomista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on myös paljon työttömiä, jotka keksivät minkä tahansa syyn tai tekosyyn, jotta ei tarvitse mennä töihin. Akateemiset haluavat tietysti vain arvoisensa työpaikan, ettei tarvitse mennä hanttihommiin. Sitten haetaan näennäisesti työkkärin vaatima määrä työpaikkoja, näkemättä sen enempää vaivaa. Kuka oikeasti luulee, että nykyään saa töitä hakemuksia lähettelemällä? Ennen kuin olin itse yrittäjä, niin en saanut ensimmäistäkään työtä sillä tavoin ja silti olen ollut monessa paikassa töissä. Meille olisi enemmän kuin tervetullut ahkera ja työintoinen työntekijä. Meinaavat vain olla melko kiven alla, koska hyvät tekijät eivät ole kauaa ilman työpaikkaa. Onneksi on käynyt myös välillä tuurikin. Hakemuksista kyllä näkee nämä "pakko hakijat", eikä viitsitä tuhlata kenenkään aikaa pyytämällä haastatteluun. Tosissaan olevat työntekijät soittavat AINA, joko lähetettyään hakemuksen tai ennen kuin lähettävät hakemuksen.
Kun ei saa syrjiä miehiä, jotka leikkivät naisia, täytyi keksiä uusi termi.