Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä ollut Facebookissa melkein vuoden mutta ei ole pyytänyt minua kaveriksi. Loukkaannuinko turhaan?

Vierailija
18.07.2023 |

Hyvä ystäväni asuu toisella paikkakunnalla ja tietää, että olen ollut Facebookissa jo vuosia. Eräänä päivänä tajusin, että hän on myös liittynyt Facebookkiin jo viime vuonna mutta ei ole pyytänyt minua kaveriksi siellä. Mitä tästä pitäisi ajatella?
Tulee tunne että en ole hänelle oikeasti mikään ystävä...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis herran vuonna 2023 facebookissa on vielä käyttäjiä, ja pyydätte tuttuja kavereiksi? Oma profiilini on hengissä, koska tarvitsen FB:tä työntekoon, mutta en ole ainakaan viiteen vuoteen tehnyt siellä mitään muuta, en tiedä kuka tutuista on siellä enkä todellakaan lisää ketään uusia :D

Kaikkia ei instatyrkkyjen pintaelämä kiinnosta.

Mihin tämä nyt liittyy?

Vierailija
22/40 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta, jotka ovat liittyneet Facebookiin nykyään vain jonkin ryhmän vuoksi, eivätkä pyydä tai ota ketään kaveriksi. Voi olla kyse jostain tällaisestakin. Tai toki voi olla, ettei vain halua sinua FB-kaverikseen, mutta olettaisin kuitenkin edellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos sinua oikeasti vaivaa tuo asia, niin puhu siitä ystävällesi. Eihän hän muuten voi tietää mitä ajattelet ja miltä sinusta tuntuu. Kyllä ystävien kanssa pitäisi pystyä puhumaan kaikenlaisista asioista, jos jotain on niin sanotusti hampaankolossa.

Vierailija
24/40 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa nyt tulee välillä niin yllättäviä ihmisiä vastaan, että ei voi kuin ihmetellä heidän ajatuksenkulkuaan.

Esimerkiksi minun kaverilistaltani jäi hiljattain pois henkilö, jonka avauksista olin tykännyt ja joita myös olin kommentoinut usein. Hän ei ikinä tehnyt samaa minullepäin; asia, jonka hoksasin kunnolla vasta jälkikäteen. Lähtiessään hän väitti minua stalkkeriksi. 😃

Minusta se oli lähinnä koominen väite, mutta ehkä hänellä oli isompia juttuja taustalla, jotka vaikuttivat hänen ajatuksenjuoksuunsa sillä tavalla, mene ja tiedä.

Täytyy muistaa, että Facebook on vain pelkkä somealusta, ei mikään elämisen perusehto. Ihmisiä tulee ja menee siellä siinä missä oikeassakin elämässä.

Ei pitäisi olla elämää suurempi asia, jos joku ei halua olla facekaveri, mutta jos asia vaivaa kovasti ja haluaa vastauksia, niin kannattaa kyllä yrittää puhua siitä henkilön itsensä kanssa eikä jäädä itsekseen ihmettelemään. Muita vaihtoehtoja ei juuri ole olemassakaan...

Vierailija
25/40 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä et ole pyytänyt häntä kaveriksi, koska?

No mielestäni se on enemmän hänen tehtävä, koska tiesi jo valmiiksi minun olevan siellä ja olisi voinut minut pyytää kaverikseen jos olisi kokenut asian tärkeäksi. Ilmeisesti ei ole kokenut koska kaveripyyntöä ei ole kuulunut. Olkaa hyvä ja kivittäkää

ap

No voi herra jeesus sentään, että voi ajatukset olla outoja. Mitä väliä sillä on?? Ei kaikki määrittele ihmissuhteitaan somekäyttäytymisen kautta. Mitä jos yrittäisit rentoutua. Soita vaikka sille ystävällesi.

Vierailija
26/40 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis herran vuonna 2023 facebookissa on vielä käyttäjiä, ja pyydätte tuttuja kavereiksi? Oma profiilini on hengissä, koska tarvitsen FB:tä työntekoon, mutta en ole ainakaan viiteen vuoteen tehnyt siellä mitään muuta, en tiedä kuka tutuista on siellä enkä todellakaan lisää ketään uusia :D

Facebook on mukavan seesteinen paikka boomerille. En jaksa mitään instaa ja Tiktokkeja, joihin tungetaan kuvaa ja videota jatkuvalla syötöllä. 

Vierailija
27/40 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, siis herran vuonna 2023 on tosiaan vielä ihmisiä, jotka ovat vain Facebookissa (ja sielläkin vain satunnaisesti) ja joita instat, tiktokit ja twitterit ei edes kiinnosta.

Ajatteles, että herran vuonna 2023 on olemassa myös iso liuta ihmisiä, jotka eivät ole koskaan edes liittyneet koko Facebookiin saati Instagramiin, Tiktokiin, Twitteriin tai muihin, vaikka "kaikki muut" ovatkin! 😱

Vierailija
28/40 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä itse pyyntö ja lopeta turha valitus. 

Vierailija
29/40 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Facebookissa, koska ostan tuotteita Rekosta tai tilaan marjatiloilta. 

Ei ystäviä, tuttuja, työkavereita jne. enää vuosiin. 

Vierailija
30/40 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facessa nyt tulee välillä niin yllättäviä ihmisiä vastaan, että ei voi kuin ihmetellä heidän ajatuksenkulkuaan.

Esimerkiksi minun kaverilistaltani jäi hiljattain pois henkilö, jonka avauksista olin tykännyt ja joita myös olin kommentoinut usein. Hän ei ikinä tehnyt samaa minullepäin; asia, jonka hoksasin kunnolla vasta jälkikäteen. Lähtiessään hän väitti minua stalkkeriksi. 😃

Minusta se oli lähinnä koominen väite, mutta ehkä hänellä oli isompia juttuja taustalla, jotka vaikuttivat hänen ajatuksenjuoksuunsa sillä tavalla, mene ja tiedä.

Täytyy muistaa, että Facebook on vain pelkkä somealusta, ei mikään elämisen perusehto. Ihmisiä tulee ja menee siellä siinä missä oikeassakin elämässä.

Ei pitäisi olla elämää suurempi asia, jos joku ei halua olla facekaveri, mutta jos asia vaivaa kovasti ja haluaa vastauksia, niin kannattaa kyllä yrittää puhua siitä henkilön itsensä kanssa eikä jäädä itsekseen ihmettelemään. Muita vaihtoehtoja ei juuri ole olemassakaan...

Stalkkeriherjaus on omituinen, onneksi pääsit hänestä eroon. 

Vierailija
31/40 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te facebook-kavereista vouhottavat myös niitä, jotka tekee vuosittaisen kaverilista-tsekkauksen? Eli poistetaan reagoimattomat kaverit, ja taivastellaan ja kauhistellaan, jos joku on poistunut omalta listalta?! 😱

Vierailija
32/40 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys on sitä, että teette asioita livenä yhdessä. Ei siihen fb liity.

Vierailija
33/40 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä itse kaveripyyntö, jos se on sinulle niin tärkeä asia.

Moni on Facebookissa vain seuraamassa jotain harrastukseen liittyvää ryhmää, tapahtumia tai vaikka myymässä/ostamassa kierrätysryhmässä.

Vierailija
34/40 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävyys on sitä, että teette asioita livenä yhdessä. Ei siihen fb liity.

Samaa mieltä. Fb ja vastaavat on niin teennäisiä, antaa väärän kuvan ihmisistä. Itseä ei edes kiinnosta enää seurata kavereitani missään somessa tai haalia kaverilistoja. Muu yhteydenpito on tärkeintä.

Vierailija
35/40 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä et ole pyytänyt häntä kaveriksi, koska?

No mielestäni se on enemmän hänen tehtävä, koska tiesi jo valmiiksi minun olevan siellä ja olisi voinut minut pyytää kaverikseen jos olisi kokenut asian tärkeäksi. Ilmeisesti ei ole kokenut koska kaveripyyntöä ei ole kuulunut. Olkaa hyvä ja kivittäkää

ap

Ihanan passiivis-aggressiivista. 

Vierailija
36/40 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole pyytänyt kaiken maailman tuttuja kavereiksi. Vasta nyt olen täydennellyt kaverilistaani. Työkavereita ei ole kavereinani ja ne opiskelukaverit jotka ovat itse pyytäneet kavereiksi. Toivelistani on sukulaiset, lapsuuden ja nuoruuden aikaiset ystäväni.

Vierailija
37/40 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stalkkeriherjaus on omituinen, onneksi pääsit hänestä eroon. 

No sitä se kyllä oli. Minun elämääni ei hetkauta se, jos joku poistuu fb-kavereistani, eikä siitä tarvitse tehdä mitään erillistä selvitystä minulle. En ole mikään lähtöterminaali. 😃

Kyseisen henkilön tyyli häipyä oli kyllä ihan uniikki. En ole ennen kokenut vastaavaa. Varmaan oli tosiaan vain hyvä juttu, että pääsin hänestä eroon noinkin helposti.

- sama

Vierailija
38/40 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te facebook-kavereista vouhottavat myös niitä, jotka tekee vuosittaisen kaverilista-tsekkauksen? Eli poistetaan reagoimattomat kaverit, ja taivastellaan ja kauhistellaan, jos joku on poistunut omalta listalta?! 😱

Itse en harrasta mitään niin typerää. Jos ihminen on vapaaehtoisesti päättänyt hyväksyä minut kaverikseen Facessa, niin hänellä on myös yhtä suuri valinnanvapaus lähteä kaverilistaltani pois. Minä en tee päätöksiä toisten puolesta.

T. Se, jota sanottiin stalkkeriksi

Vierailija
39/40 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin FB vain ja ainoastaan muutamien ryhmien takia. En ole lisännyt ketään kaveriksi.

Vierailija
40/40 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olet stalkannut paljon hänellä on fb kavereita. Tiedän useammankin joka on liittynyt vain nähdäkseen tiettyjä ryhmiä, he eivät ketään pyydä kaverikseen, joku voi hyväksyä kaveripyynnöt ja joku ei hyväksy kaveripyyntöjä.

Mä liityin faceen aikoinaan ryhmän takia.

Yhtään kaveripyyntöä en ole laittanut ellei olla sovittu että kutsun kaveriksi. En kuitenkaan ole kehdannut olla hyväksymättä muiden pyyntöjä.

Mulla on toistasataa kaveria siellä facessa.

Mulla on myös yksi todella hyvä ystävä eikä olla kavereita facessa. Ei olla laitettu pyyntöjä varmaan siisi kun kumpikaan ei olla siellä aktiivisia eikä se asia taida kumpaakaan vaivata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän