Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun astutte suojatielle.

Vierailija
18.07.2023 |

Niin miksi ette samalla katso mitä liikenteessä tapahtuu?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä. Olen nähnyt saman.

Vierailija
2/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan liikenne pysähtyy niin miksi katsoisin?????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysähtyy jos on mahdollista. Jos ei matka riitä, liukuu lukkojarrutuksessa ylitsesi, se on vähän niinku voivoi.

Vierailija
4/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpähän luonnonvalinta sitten poistaa yhden idiootin geenipoolista.

Vierailija
5/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi vastata, koska katson samalla mitä liikenteessä tapahtuu.

Vierailija
6/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä keski-euroopassa ei tosiaan tarvitse katsoa mitä liikenteessä tapahtuu koska autoilijat todellakin pysähtyy siihen suojatien eteen. Kyllä siinä monelle suomalaiselle kuljettajalle häkki heilahtais kun ei noudateta ihan perus liikennesääntöjä!

Vierailija
7/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En astu suojatielle vaan ajan potkulaudalla yli.

Vierailija
8/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä astun vain vaimooni.

Vierailija
9/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelaki

16

Ajoradan ylittäminen

Jalankulkijan on ylitettävä ajorata suojatietä kulkien tai ali- tai ylikulkua käyttäen, jos sellainen on lähellä. Muuten ajorata on ylitettävä kohtisuoraan ja risteyksen vierestä, jos sellainen on lähellä.

Ajoradalle menevän jalankulkijan on noudatettava sitä varovaisuutta, jota lähestyvän ajoneuvon tai raitiovaunun etäisyys ja nopeus edellyttävät. Hänen on ylitettävä ajorata tarpeettomasti viivyttelemättä.

Ajorataan rinnastetaan tätä pykälää sovellettaessa pyörätie ja raitiotie

Vierailija
10/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein että jäävät auton alle jos eivät katso ympärilleen liikenteessä.

Vierailija
11/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa antaa autoilijalla mitään vihiä siitä, että olet olet huomannut auton. Sitä "heikkoutta" käytetään heti hyväksi painamalla kaasu pohjaan, koska eihän kukaan halua auton alle jäädä. Eli pitää huomioida auto, että tarvittaessa ehtii alta pois, mutta sitä ei missään nimessä saa paljastaa muille. Valitettavasti olen tosissani, koska täällä ei paljon jalankulkijoita väistellä omasta aloitteesta.

Vierailija
12/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kiinnosta mitä muut tekee.

Vierailija
13/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koripallosääntöjen mukaan näkökenttä on 180 astetta ja kyllä tämä aika hyvin pitää paikkansa. Vaikka näyttäisi siltä, etten katso sivuilleni, näen kyllä silti tilanteen. 

Useimmiten kyllä luon autojen suuntaan sellaisen 'minä menen nyt tästä' -katseen, ettei vain kellekään jää epäselväksi. Joskus tahallani en katso, vaan katson suoraan eteenpäin. Silloin viestin pikemminkin, että 'teidän kuuluu antaa minulle esteetön kulku ja käytän oikeuttani ylittää suojatie'.

Autoilijana pysähdyn aina antamaan tietä jalankulkijalle, niin kuin kuuluukin. Hauskimpia ovat ne tapaukset, jotka eivät luota autoilijoiden pysähtymiseen ja alkaavat ajankulukseen selata kännykkää siinä odotellessaan, että joku autoilija päästää heidät. Jouduin kerrankin odottamaan hyvän tovin, ennen kuin kännykkää tuijottava daami irrotti katseensa kännykästä huomatakseen, että kohtelias täti-ihminen odottaa, että hän menisi suojatien yli.

Vierailija
14/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran meinannut ajaa jalankulkijan päälle, kun olin jo lähtemässä ajamaan suojatien yli ja yhtäkkiä takavasemmalta hyökkäsi mustiin pukeutunut kännykkää tuijottava nuorimies auton eteen ilman heijastinta. Siinä kyllä hetken mietti, että voisko jalankulkija antaa autoilijalle edes jonkinlaisen mahdollisuuden tämän havaitsemiseen! Ei ole reilua, että pimeässä hyökkää auton eteen tuolla tavalla takaviistosta.

Vierailija
15/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokoon laki suojateistä ihan mitä tahansa, ikinä en jalankulkijana uskalla luottaa sokeasti siihen että autoilija pysähtyy tai edes on nähnyt minut. Joten olen aina valmis pysähtymään tai väistämään mikäli tarve vaatii. Samoin silloin kun olen liikenteessä pyörällä.

Vierailija
16/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa antaa autoilijalla mitään vihiä siitä, että olet olet huomannut auton. Sitä "heikkoutta" käytetään heti hyväksi painamalla kaasu pohjaan, koska eihän kukaan halua auton alle jäädä. Eli pitää huomioida auto, että tarvittaessa ehtii alta pois, mutta sitä ei missään nimessä saa paljastaa muille. Valitettavasti olen tosissani, koska täällä ei paljon jalankulkijoita väistellä omasta aloitteesta.

Näin minäkin teen: tuijotan suoraan eteen ikäänkuin en näkisi mitään ja marssin yli, mutta tietenkin katson ettei kukaan aja päälle. Eikö kaikki tee näin?

Vierailija
17/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojatielläkin voi palaa punainen.

Vierailija
18/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punainen Marlboro?

Vierailija
19/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei paljon lohduta olla oikeassa, jos jää loppuelämäkseen vaikka liikuntakyvyttömäksi.

Vierailija
20/30 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punainen Marlboro?

Musta sekin nykyään on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi