Argh!!! Miten voisin kauniisti sanoa että en halua mieheni siskoa lapsineen meille
jouluaatoksi? Lastemme isovanhemmat olemme kutsuneet niin kauan attoillaksi kun meillä lapsia on ollut. Viime jouluna tulivat kutsumatta (siis tämä sisko lapsineen), oli ädiltään kuullu monelta pukki meille tulee. Ei siinä muuten mitään, mutta ovat kauhean villejä nämä heidän lapset, en jouluna haluasi sellaista menoa. Kun olivat omat lahjat avanneet, alkoivat " auttamaan" meidän lapsia lahjojen avaamisessa ja leikkimään heidän uusilla leluilla. Siinä vaiheessa sain kyllä suuni auki, kun lapseni sanoi että pukki antoi sen minulle...
Kommentit (33)
Kutsukoon sisko vanhempansa välillä jouluksi, jos haluaa heidän kanssaan joulua viettää. Ihan järkyttävää ajatella, että ap:n pitäisi ottaa riehuva siskon perhe siksi kotiinsa, että sisko haluaa viettää myös perhejoulua!!!! Ei se siskon perhe ole ap:n perhe.....
Et ole ap lainkaan itsekäs, joulu on sinullakin vain kerran vuodessa.
Sympatiat ap:lle. Musta tuntuu että kaikkiin " miehen sisko" avauksiin tulee rutkasti tällasia vastauksia joissa ap syyllistetään. Totuus on että siskot ovat veljistään usein ylisuojelevia ja mustasukkaisia ja käyttäytyvät veljen vaimoa kohtaan kuin ääliöt. Itse olen yksi " veljen vaimo" ja monasti samat sonnat kokenut, myös av-mammojen vihat kun olen kehdannut pitää jotain miehen siskon tekemiä asioita törkeänä.
Liekö nämä vastaajat sitten itse näitä ääliösiskoja.
Hyvää ja rauhallista joulua ap:lle... toivoo yksi vähemmän innokkaasti joululomaansa odottava, koska samainen miehen sisko kuuluu siihen (yhteiseltä jouluaatolta onneksi tänä vuonna vältytään).
Minäkään en viettäisi kuitenkaan joulua ihmisten kanssa, joiden kanssa en viihdy. Joulu on minulle niin tärkeä juhla, että haluan kaikilla olevan hyvän mielen, myös itselläni. Tämän takia me vietämme joulua kotona, vaikka muuten pitäisinkin sukujoulusta. Suvussa siis ihmisiä, joiden kanssa en todellakaan halua viettää aikaa jos ei ole pakko.
Tuskin sitten änkeytyvät aattoillaksi. Tosin varaudu ottamaan tuo aattoilta-asiakin esille.. se saattaa tulla puheeksi.
joulun järjestämisen kustannuksiin jotenkin tai tuoko jotain tullessaan? Periaatteessa en ymmärrä ihmisiä jotka kehtaavat tulla kutsumatta. Hänen täytyy jotenkin luulla olevansa tervetullut, ei kait kukaan änkeä kylään jos tietää, ettei ole tervetullut? Etteivät isovanhemmat ole tahattomasti antaneet ymmärtää, että vierailu sopii, koska haluavat olla kaikkien lastenlasten kanssa joulun? Eikö miehesi voisi keskustella siskonsa kanssa rakentavasti aiheesta? Hänhän voisi ohimennen vihjaista millaisesta käytäksestä et pidä, ellette halua suoraan kieltää heitä tulemasta. Meillä joulu on suvun juhla ja vaikka en kaikista pidäkään, niin aina on ollut mukavaa isommalla porukalla ja nimenomaan lapset tykkäävät kun on kavereita joiden kanssa leikkiä uusilla leluilla. Kerkiäähän niitä leluja sitten katsoa yksin joulun jälkeen, vaikka loppuvuoden.
Ja siitä siskon lasten riehumisesta, meillä kaikilla on jostain syystä tapana nähdä kaikkien muiden lasten riehuminen ja muut huonot tavat paremmin kuin omien lasten... ja monesti juuri niin, että kun itsellä on nuoremmat lapset niin tuntuu, että ne isommat eivät osaa käyttäytyä, vaikka yleensä käyttäyvät ihan niinkuin sen ikäiset yleensä. Mutta onhan tässäkin poikkeuksia, jos minkäikäiset lapset tahansa saavat tehdä mitä huvittaa eikä puututa, niin seurauksena on epämiellyttäviä lapsivieraita joita pitää sitten emännän itsensä yrittää ojentaa hienotunteisesti tai suoraan, tarpeen mukaan.
Mulle on kyllä käynyt niin, että kun omat lapset tulevat vanhemmiksi, tajuan että moni sellainen tuttu lapsi, jonka käytöstä on selitetty normaalisti, ei ole kyllä käyttäytynyt enää normaalisti.
vastaa omista sukulaisistaan. Hänen takiaanhan heitä joutuu katselemaan.
Eli en tässä tapauksessa nyt ymmärrä sitä, miksi on ap:n ongelma. Pitäisi olla hänen miehensä, joka huolehtii, että oma suku on ruodussa ja käyttäytyy.
miten teillä ollaan jouluna, ja vaadit että kaikki on niin...
Minä ainakin olen sanonut, että meillä on jouluna rauhallinen tunnelma ja lapset aukoo rauhassa lahjojaan, kukaan ei saa riehua tai pukki tulee hakeen lahjat pois... Kuunnellaan joululauluja, kynttilät palaa yms...
On sinulla oikeus vaatia kuinka kodissa käyttäydytään jouluna ja muulloinkin...komena itse niitä lapsia jos äiti ei osaa
Vierailija:
Mulle on kyllä käynyt niin, että kun omat lapset tulevat vanhemmiksi, tajuan että moni sellainen tuttu lapsi, jonka käytöstä on selitetty normaalisti, ei ole kyllä käyttäytynyt enää normaalisti.
en tarkoita tuota vaan sitä, että kun omat lapset kasvaa, näkee myös muita tuonikäisiä ja tajuaa, mikä on suunnilleen normaalia.
Omat lapseni ovat varmaan normaalia vilkkaampia, mutta ei se mikä aiemmin on selitetty normaaliksi, ole ollenkaan normaalia heillä eikä kellään muullakaan samanikäisellä.
32
Käsittämätöntä. Isovanhemmat ovat yhtä lailla toisten lasten isovanhempia.
Mä en kestä tällasta hmisten pahenevaa itsekkyyttä!!!
ja sanoa, että tulkaa te lasten kanssa joulupäivänä käymään. On kyllä aika hankala tilanne, onko teidän pakko kutsua miehesi vanhemmat? Jos sisko haluaisi itse heidät luokseen?
Eiköhän appivanhemmat itse päätä minne menevät kutsuttuina.