Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh!!! Miten voisin kauniisti sanoa että en halua mieheni siskoa lapsineen meille

Vierailija
13.12.2006 |

jouluaatoksi? Lastemme isovanhemmat olemme kutsuneet niin kauan attoillaksi kun meillä lapsia on ollut. Viime jouluna tulivat kutsumatta (siis tämä sisko lapsineen), oli ädiltään kuullu monelta pukki meille tulee. Ei siinä muuten mitään, mutta ovat kauhean villejä nämä heidän lapset, en jouluna haluasi sellaista menoa. Kun olivat omat lahjat avanneet, alkoivat " auttamaan" meidän lapsia lahjojen avaamisessa ja leikkimään heidän uusilla leluilla. Siinä vaiheessa sain kyllä suuni auki, kun lapseni sanoi että pukki antoi sen minulle...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä. Pirullista, voin uskoa sen. Mutta jouluna miehelläsi, miehesi vanhemmilla, siskolla ja kaikilla lapsilla on myös oikeus tehdä mitä heitä huvittaa. Sopeudu. Ei aina voi olla itsellä kivaa. Ei aina kaikilla ole. Loput sopeutuvat.

Anteeksi jos olen tyly, mutta oikeasti tuo auttaa itseäni. Mieheni sukulaiset ovat ihan äärilaidan porukkaa omiin sukulaisiini verrattuna ja sopeutumisvaikeuksia on ollut. Monesti, eli yleensä aina, mulla menee hermot johonkin juttuun. Silloin mietin, että lopeta se minä minä minä-ajattelu ja ajattele, että ainakin lapsilla on kivaa sukulaisten kanssa. Heillä on oma suhde sukuunsa vaikkei se olekaan juuri sellainen kuin minä haluaisin.

Ehkä ensi jouluna vietätte aikaa sinun sukulaistesi kanssa? Tai vaan oman perheen kesken?

Hyvää (ja rauhallista ;-)) joulua kuitenkin!

Vierailija
2/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten sen voisi kauniisti sanoa, mutta suoraan sanottuna se menisi jotenkin näin:

Me haluaisimme viettää joulua mahdollisimman pienellä porukalla. Sopisiko teille että tulisitte vaikka joulupäivänä kahville? tms...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on täysoikeus puuttua heidän tekemisiin omassa kodissasi, jos näiden lasten omat vanhemmat eivät siihen puutu. Jos nämä lapset tulevat " auttamaan" omia lapsiasi, niin sano, että " meidän Matti haluaa avata omat lahjansa ihan itse" ja niin edelleen.

Ja muutenkin, jos lapset riehuvat teillä, niin sanot tiukasti, että nyt loppuu ja selität lapsille, että teidän kotona ei ole tapana käyttäytyä noin... Luulis jo tässä vaiheessa lasten vanhempienkin älyävän puuttua kullannuppujensa toimintaan ;)

Toisaalta voisi ajatella niinkin, että miehen sisko ehkä haluaisi myös viettää joulua isovanhempien kanssa ja sehän ei muuten onnistu kuin teillä, jos te olette jo usean vuoden ajan kutsuneet heidät teille joulunviettoon...

Vierailija
4/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti kannattaa sanoa suoraa. Voit toki sanoa " nätisti" , mutta niin että asia oikeastikin tulee selväksi. " Me halutaan viettää rauhallinen joulu, ihan vain perheen kesken. Käviskö teille jos tulisitte käymään sitten maanantaina?" tms.

Vierailija
5/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sinulla on täysoikeus puuttua heidän tekemisiin omassa kodissasi, jos

Toisaalta voisi ajatella niinkin, että miehen sisko ehkä haluaisi myös viettää joulua isovanhempien kanssa ja sehän ei muuten onnistu kuin teillä, jos te olette jo usean vuoden ajan kutsuneet heidät teille joulunviettoon...

Miksi vain teillä ja lapsillanne olisi oikeus nauttia isovanhempien seurasta jouluna?

Vierailija
6/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Me halutaan viettää rauhallinen joulu, ihan vain perheen kesken. Käviskö teille jos tulisitte käymään sitten maanantaina?" tms.

Vierailija
7/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan ne isovanhemmat myös tämän siskon lapsien isovanhemmat!

eli menkää koko porukka ensi jouluna isovanhemmille,

sieltä pääsette sitten kotiinne rauhaan heti kun haluatte!

mutta tietty tuo kutsumatta tulo on aika tympeää... =(

Vierailija
8/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehen siskohin haluaa, että hänen lapsensa voivat viettää joulua yhdessä isovanhempien kanssa.

Jos joku lasten käytöksessä harmittaa, sano se reilusti, äläkä kyräile.

Ehkäpä olisi aika tarkistaa omakin asenteesi.

Vierailija
9/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ehkäpä olisi aika tarkistaa omakin asenteesi.

Vierailija
10/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten vanhempien kanssa ennakkoon. Sano että toivot, että lapsille pidetään jokin roti ja että omilla lapsillasikin on oikeus jouluun, ja teillä. Ollaanhan teidän kotona.

Minulla on ihan sama tilanne. Mieheni siskolla kaksi adhd-poikaa ja vielä pahempi adhd-mies, toisella siskolla myrtsi teinipoika ja meillä ihan pienet lapset.

Vierailija
11/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eikö se miehen sisko ole sitten isovanhempien perhettä...

" Me halutaan viettää rauhallinen joulu, ihan vain perheen kesken. Käviskö teille jos tulisitte käymään sitten maanantaina?" tms.

Ei varmaan siskonkaan perheen kannalta kiva jos te aina " omitte" isovanhemmat teille. Joka vuosi sama juttu ja sisko perheineen ei saa tulla. " Me halutaan viettää rauhallinen joulu ihan vaan perheen kesken" kuulostaisi kyllä tosi pahalta. Ensinnäkin, ME? Jos nainen ei siedä miehensä sukua niin onko se silloin " Me ei haluta olla teijän kaa!" ???

Vierailija
12/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäs mieltä miehesi on? Ehkäpä mies on tyytyväinen kun on koko perhe koossa jouluna. vain sinäkö saat päättää ketä kutsutaan?

Ja annas kun arvaan: teidän lapset ovat pienempiä kuin nämä " riehuajat" ?

Ja omassa kodissasi saat toki vapaasti komennella, mutta älä nyt kuitenkaan joulua pilaa...

Vierailija
13/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta et voi odottaa lapsilta aikuisen käsityskykyä. Kyllä lapsille voi käydä sellaisia vahinkoja, että avaa toisen lahjoja, vaikka eivät olisikaan villejä. He saattavat oikeasti kuvitella auttavansa kaveria, eivätkä tajua, että se voisi ärsyttää.

Muuten hermostuiko oma lapsesi tästä serkun auttamisesta? Minä ainakin pitäisi suuni kiinni, jos huomaisin, että oma lapseni jopa tykkää saamastaan avusta.

Toisaalta jos lapsi tekee jotain väärin, niin aikuisen asiahan se on siitä huomauttaa. Miksi siis ärsyynnyt, jos teet sen velvollisuuden, mikä aikuiselle on annettu? Eli aivan rauhassa ohjaile lapsia, mikäli he tekevät jotain, mikä ei ole heidän asiansa.

Vielä se, mitä edellinen sanoi: et voi omia isovanhempia itsellesi. Jos siis kutsut isovanhemmat, niin silloin muutkin lapsenlapset saavat isovanhemmista iloita.

Sinun on siis itse aika muuttaa asennettasi. Käytännöllisesti katsoen sinun on aika aikuistua ja olla äiti lapsillesi ja täti miehesi siskon lapsille.

Vierailija
14/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teidän perhe ja isovanhemmat vietätte joulun porukalla, eikä heitä ole kutsuttu...

Vierailija
15/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat teille aatoksi ja nyt miehen sisko on kyllästynyt siihen, että hänen lapsensa eivät saa viettää aattoa isovanhempien kanssa! Älkää kutsuko isovanhempia, jos ette voi kestää " sivuvaikutuksia" . Se nyt vaan on niin, että ette te voi omia mummuja ja vaareja.

Vierailija
16/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat voisivat mennä myös toisen perheen luo mutta ei ole taidettu kutsua.

Tai isovanhemmat voisivat kutsua koko lapsikatraan perheineen luoksensa.

Järkyttävintä tosiaan viettää pakkojoulua joidenkin kanssa, jotka väkisin tunkevat itsensä. EI TARVITSE ITSE JÄRJESTÄÄ JOULUA!

Vierailija
17/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesaan täysillä edellisiä vastaajia.

Sinä olet tässä nyt itsekäs. Eikö ole lastenkin kannalta ihanaa, että saavat viettää joulun serkkujensa ja isovanhempien kanssa?

Itse muistelen lämmöllä omaa lapsuuttani, jonka vietimme aina yhdessä serkkujen, tätien, enon ja isovanhempien kanssa. Todella ihanaa ja iso porukka saa kunnon joulufiiliksen aikaan.

Vierailija
18/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluna seuraavaksi vuodeksi, eikä miehen siskolla ole ollut tilaisuutta kutsua isovanhempia luokseen.

Vierailija
19/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse muistelen lämmöllä omaa lapsuuttani, jonka vietimme aina yhdessä serkkujen, tätien, enon ja isovanhempien kanssa. Todella ihanaa ja iso porukka saa kunnon joulufiiliksen aikaan.

Entä sanoiko joku, että siskon ei tarvitse laittaa joulua? Että hän perheineen tulee valmiiseen pöytään?

Vierailija
20/33 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on yksin lasten kanssa, niin kurjaa voi olla viettä joulu ilman omia vanhempia ja veljeäkin. Älä nyt stressaa jouluasi pilalle jo etukäteen tällaisella asialla. Toisekseen kyllä lasten (myös ei omien) liian villiin menoon voi puuttua jos aihetta sitten ilmenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän