Raskas ryyppyputki jäi päälle kesäkuulta saakka
Mökiltäkin joutui palaamaan, lieventelen oloa täällä kotona. Vähän pelottaa duunin alku parin viikon päästä, mahtanenko saada poikki.
Muilla ongelmia lomadokaamisen kanssa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen debiili juo alkoholia
Ei kai kukaan? Itse juon mieluummin pari lasia laadukasta punaviiniä ja pienpanimo-olutta. Alkoholihan on polttavan makuista.
Yllättävän yleinen selostus kaikilla boomereilla, ja nuoremmillakin alkoholisteilla. "Ei tämä ole alkoholia, tämä on viiniä/olutta". Niinpä. Oluttölkissä (0,33) silti on sama määrä alkoholia kuin 4cl viinaa. Nelosoluessa 0,677 tölkissä jo enemmän kuin tuplat.
Asenne ja määrät ratkaisevat dorka. Jos juon viikossa 0...10 lasia punkkua tai olutta - niin missä ongelma? Jos muuten juot maitoa, juotko laktoosia? Viini ja olut sisältävät alkoholia mutta ei niitä tarvitse niputtaa "alkoholiksi". Vai olisiko syytä kutsua maitoa, kermaa ja piimää laktoosiksi?
Ongelma on siinä, jos et voi olla juomatta.
Ole vuosi juomatta. Minulla se ei olisi ongelma.
Jos et pysty = ongelma.
eri
Tämä.
Jokainen pystyy lopettamaan. Ongelma tulee, jos et pysty olemaan aloittamatta juomista.
Työttömyys on siitä ihanaa ettei tarvii töihin mennä. Kannattaa alkaa työttömäksi niin voi ryypiskellä joka päivä.
Pahoittelen ap, tuo on kamala olotila. Itse en siihen voi enää lähteä ja siksi olen siirtynyt täysin alkoholittomiin tuotteisiin: olut, viini ja kuohuva vain alkoholittomana. Juon noita viikonloppuisin ja arkena jos tulee aw:lla käytyä.
B12 vitamiiniin: sitä esiintyy yllättävän monella. Mulla on kroonistunut sen puutos ja en saa pidettyä kuin syömällä lihaa jopa yli suositusten. Lisät ei auta tuon taivaallista. Itselle tuli tämä kroonistuneesta närästyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alat vähentää. Osta alkoholin tilalle muita hyvänmakuisia juomia (energiajuomia, virvoitusjuomia) ja juot enemmän niitä ja vähemmän alkoholipitoista. Näin 5 päivää ja sitten alkot loppu. Vai pitääkö tilata joku ruoskan kanssa vahtimaan että teet niin? Katkolla on ulkopuolinen kontrolli, jos ei itse pysty.
Ei jumalauta! Onko meillä työelämässä jengiä, joilla on niin vaikeita alkoholiongelmia, ettei selviä lomistaan juomatta kuin rapa-alkkarit ja loiventamatta loppua kohti 😳
Totta kai on. Onko tämä sinulle muka jokin yllätys? Minulle asia selvisi jo yläasteella, kun pari opettajaa haisi aina viinalta varsinkin maanantaisin.
EI VIINA JUOMALLA LOPU! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastuksia on hyvä olla.
Sillähän on, juopottelu! Sitähän tuossa juuri tarkoitettiin.
Krapula on oire myrkytyksestä ja se voi tappaa!
Toivottavasti sulla ei ole omaa perhettä!
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys on siitä ihanaa ettei tarvii töihin mennä. Kannattaa alkaa työttömäksi niin voi ryypiskellä joka päivä.
Pakko olla provo ja erinomainen siinä
Kannattaisi liittyä AA.:han. Puhuminen asiasta muille samanlaisille voisi auttaa. Itse en tietäisi ei edes ongelmaa pitää laittaa itseni juomaan melkein pakolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan? Itse juon mieluummin pari lasia laadukasta punaviiniä ja pienpanimo-olutta. Alkoholihan on polttavan makuista.
Yllättävän yleinen selostus kaikilla boomereilla, ja nuoremmillakin alkoholisteilla. "Ei tämä ole alkoholia, tämä on viiniä/olutta". Niinpä. Oluttölkissä (0,33) silti on sama määrä alkoholia kuin 4cl viinaa. Nelosoluessa 0,677 tölkissä jo enemmän kuin tuplat.
Asenne ja määrät ratkaisevat dorka. Jos juon viikossa 0...10 lasia punkkua tai olutta - niin missä ongelma? Jos muuten juot maitoa, juotko laktoosia? Viini ja olut sisältävät alkoholia mutta ei niitä tarvitse niputtaa "alkoholiksi". Vai olisiko syytä kutsua maitoa, kermaa ja piimää laktoosiksi?
Ongelma on siinä, jos et voi olla juomatta.
Ole vuosi juomatta. Minulla se ei olisi ongelma.
Jos et pysty = ongelma.
eri
Tämä.
Jokainen pystyy lopettamaan. Ongelma tulee, jos et pysty olemaan aloittamatta juomista.
Juuri näin.
_____
Monen alkohoistin sanoin:
"Kyllä mä lopettamaan pystyn. Ei se ole ongelma. Mutta en pysty olemaan aloittamantta uudestaan. Se on se ongelma!"
https://www.tehylehti.fi/fi/terveys/raju-juominen-voi-olla-dementian-ai…
https://www.kaypahoito.fi/nix01619
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/508237/Bucht%20Alice%20%2… Agressiivisuus! Kun viina loppuu...kauppa kiinni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asenne tee alkoholista vaaratonta, mitä oikein höliset?
Kyllä kesällä pitää voida tietenkin ottaa, kunhan saa kohtuuden säilytettyä.
Helmeilevä Aperol Spritz tai huurteinen Sandels, aivan ihanaa!