Miksi Suomessa on huonot palkat ihmisillä?
Vaikka teet vastuullista kokopäivätyötä, saatat saada vain 1400e/kk netto ?
Miksi meillä Suomessa on näin huonot palkat?
Kommentit (54)
Miksi nenän kaivamisesta ei makseta 10 000 000 € / kk?
Kuitenkin elinkustannusindeksit +asumiskulut + ravintomenot , jne kohoavat jatkuvasti.
Suomi on kallis maa.
Silti työssäkäyvien ihmisten palkkataso pysyy naurettavan matalalla.
Koska ahneus. Firmat ei halua maksaa.
Koska työntekjät ovat niin pa.skoja. Parhaat työntekijät lorvii työttöminä
" Miksi nenän kaivamisesta ei makseta 10 000 000 € / kk?[/quote]
Miten niin ei makseta?
Katsohan meidän riitelevien ministerien ja kansaneduistajien palkkatasoa.
Miksi jossain muualla on vielä huonommat? Miksi täällä pitäisi olla paremmat?
Koska palkanmaksun halukkuutta ei ole ollut sukupolviin, niin meillä on muualta tulleiden toisen sukupolven jengejä.
kiitos siitä työnantajat.
Kaikki maksaa nyt moninkertaisesti enemmän kuin jos olisitte maksaneet vain MArkulle ja PEnalle kunnon hitsarin palkat aikoinaan laman jälkeen, mut ei.
Piti hakea muualta halpaa ja nyt meillä on ongelmaa ja monenlaista mikä maksaa lisää koko kansalle.
Vierailija kirjoitti:
Koska ahneus. Firmat ei halua maksaa.
Nimenomaan. Tämä on työnantajien aiheuttama ongelma, mutta jännästi siihen ei haluta puuttua.
Missä ne ostovoimakorjattuna ovat paljon paremmat? Puhumattakaan, jos joudut maksamaan verot, omat eläkemaksusi, lastesi koulutuksen jne..?
Norjassa öljynporauslautalla tienaa 8000 - 10 000 eur kuukaudessa. Olenkin sanonut omalle pojalleni, että kouluta itsesi Suomessa ja hakeudu Norjaan töihin tienaamaan. Jos haluaa rahaa elämiseen, Suomesta sitä ei löydy koska kaikki menee veroihin ja täällä on todella surkeat palkat ihan joka alalla.
Olen töissä Nordeassa, joka vetää miljarditulosta. Palkka ei ole missään suhteessa työn vaativuuteen. Miksikö siellä edelleen olen ja raadan niska limassa. No koska ikää on ja koulutusta ei, vaikka omassa duunissa olenkin hyvä.
P*rseestä.
Expatti kirjoitti:
Missä ne ostovoimakorjattuna ovat paljon paremmat? Puhumattakaan, jos joudut maksamaan verot, omat eläkemaksusi, lastesi koulutuksen jne..?
isämmaa ensin! Palkat isämmaallisille ensin! Se maksaa takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä Nordeassa, joka vetää miljarditulosta. Palkka ei ole missään suhteessa työn vaativuuteen. Miksikö siellä edelleen olen ja raadan niska limassa. No koska ikää on ja koulutusta ei, vaikka omassa duunissa olenkin hyvä.
P*rseestä.
Paperiliittimien laskemisesta ja paperien mapittamisesta emme voi enempää maksaa.
Asumisen hinta on se ongelma. Siellä on 40% ilmaa. Palkat Suomessa ovat ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Norjassa öljynporauslautalla tienaa 8000 - 10 000 eur kuukaudessa. Olenkin sanonut omalle pojalleni, että kouluta itsesi Suomessa ja hakeudu Norjaan töihin tienaamaan. Jos haluaa rahaa elämiseen, Suomesta sitä ei löydy koska kaikki menee veroihin ja täällä on todella surkeat palkat ihan joka alalla.
Norjalaiset yrittäjät eivät ole entisiä taistolaisia. He ymmärtävät aidosti kapitalismin idean.
Meillä entiset taistolaiset leikkii yrittäjiä.
Yritys maksaa juuri niin vähän kuin mitä tarvitaan riittävän osaavan henkilön saamiseksi ja pitämiseksi.
Ei yritys ole mikään hyväntekeväisyyslaitos joka huvikseen makselee tarpeettoman isoja palkkoja.
Jokainen joka tajuaa edes kansantalouden alkeet ymmärtää tämän.
Jos et ymmärrä, mene takaisin kouluun.
Vierailija kirjoitti:
P*rseestä.
Entisen taistolaisen idea. Työläiset tekee kuin neuvostoliitossa ja hän johtajana vie voitot kuten STALIN.
Vierailija kirjoitti:
Yritys maksaa juuri niin vähän kuin mitä tarvitaan riittävän osaavan henkilön saamiseksi ja pitämiseksi.
Ei yritys ole mikään hyväntekeväisyyslaitos joka huvikseen makselee tarpeettoman isoja palkkoja.
Jokainen joka tajuaa edes kansantalouden alkeet ymmärtää tämän.
Jos et ymmärrä, mene takaisin kouluun.
Ei vaan irtisanoutuu ja menee odottelemaan työttömyysturvalle, josko alkaa palkanmaksuun löytyä halukkuutta.
Koska Suomi on prseestä.