Työkaverini on erityisherkkä, voi morjens
Hänellä on osa-aikainen työ, meillä muilla kokoaikainen.
(Toki ymmärrän että saamme myös enemmän palkkaa)
Mutta vituttaa katsella kun tekee 6h päivässä, 3 päivää viikossa töitä.
Sitten jää vapaille "rauhoittumaan ja lepäämään".
Asuu yksin, ei lapsia.
Me muut työskentelemm 8h/ 5 pv viikossa.
Asiakasproggiksissa on kiire, ja työskentelemme usein dediskiireissä.
Tämä erityisherkkä istuskelee kahvikupin kanssa taukotilassa ja ihmettelee kun emme ehdi kanssaan kahville viidettä kertaa päivässä.
Tekee kevyttä toimistotyötä eikä varsinaisesti ole kiinni asiakasjutuissa.
Joskus vaan kyrpii kun pyydät tulostamaan vaikka lippuja niin vastaus on että
"Joo lähden nyt kotiin lepäileen kun on ollut niin raskasta tää kuuden tunnin päivä. Tuun sit kolmen päivän päästä ja sitten voin tulostaa"
Kommentit (38)
Erityisherkkä=Lumihiutale.
Jos ap:n jutut pitävät paikkansa, kyseessä on vain ja ainoastaan lusmu.
Toivottavasti saat lopputilin, lyhennetty työviikkokin olisi tervetullut
Laittakaa nyt jo tämäkin poistoon!!
Vierailija kirjoitti:
En ole kateellinen.
Hänet on palkattu osa-aikaiseksi toimistoavustajaksi.
Homma ei käytännössä kuitenkaan toimi.
Sen ajan minkä on töissä, hän ei pysy toimiston rytmissä. mikä on johtanut siihen että hänelle ajateltuja työtehtäviä muut tekevät sitten itse.
Esim jos keskiviikon työtehtävinä on matkalippujen tulostamiset (30min), tulostimen huoltotilaus(puhelinsoitto) arkistoon tiettyjen juttujen vienti (2-3h) noin.
Sitten kun kysytään lippuja iltapäivällä, kertoo ettei nyt ehtinyt, iloisesti sanoo että seuraavana työpäivänä sitten ja lähtee. Seuraava työpäivä on maanantai.Että hankaloittaa muiden työtä.
Hänen esimiehensä on se, joka arvioi työpanoksen ja laadun. Et sinä.
Kuullostat kateelliselta. Teen itsekkin 3 päiväistä työviikkoa ja saan jatkuvasti irvailua asiasta. Kärsin vakavista mt-ongelmista eikä kukaan tiedä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kaikkien ilmaistestien mukaan "vakavasti" erityisherkkä. Tämä ei ole koskaan estänyt minua tekemästä työtäni hyvin . Olen ollut aina sitä mieltä, että näitä kirjainyhdistelmä diagnooseja ja muita nykyajan "vaivoja" käytetään tekosyynä siihen ettei asioita voi tehdä hyvin ja kunnolla. Usein tähän vastuun pakoiluun riittää se että on ns. hyvä tyyppi. Kun on tarpeeksi hyvä tyyppi, niin ei tarvitse tehdä mitään!
Hän on tehnyt työsopimuksen ja työskentelee sen mukaisesti. Mikä tässä on ongelma? Se, ettei hän jää vapaa-ajallaan tekemään töitä?
Ilmeisesti ei tee työajallaankaan kovin paljon töitä, siitä se on kiinni. On näitä nähty ihan turhan paljon.
eri
Sehän on hänen ja työnantajansa välinen asia.
Mitä ihmettä just luin? Eihän hänen työaikansa kuulu sinulle mitenkään. Perusta oma firma, niin saat palkata juuri sellaista porukkaa kuin haluat. Nyt olet palkkatyössä, ja sinun työsopimuksesi on sinun ja työnantajasi välinen. Joku toinen työntekijä ei liity siihen millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä just luin? Eihän hänen työaikansa kuulu sinulle mitenkään. Perusta oma firma, niin saat palkata juuri sellaista porukkaa kuin haluat. Nyt olet palkkatyössä, ja sinun työsopimuksesi on sinun ja työnantajasi välinen. Joku toinen työntekijä ei liity siihen millään tavalla.
Työaika ei kuulu muille työntekijöille, se on totta. Mutta jos joku työntekijä ei tee hommiansa ja näin aiheuttaa työilmapiiriin negatiivisia muutoksia, se on työyhteisön asia ja työnantajan on todella puututtava siihen.
Eli ap, puhu rakentavasti ongelmasta pomollesi. Se, tekeekö hän asialle jotain ei ole sinun huolesi. Asiasta on kerrottu ja esimiehen vastuulle jää loput.
Juu eipä kuulu muille jos yksi luumuilee koska "erityisherkkä"
Mutta saa se silti vituttaa...
Missä nykyään tommosen hommiin edes palkataan muuta kuin kuntouttavaan? Meillä insinöörit itse tulostaa jos jotain tarvii. Kahvin voi keittää vaikka pomo itsekin. En siiis usko, että on palkallinen.
Ap, sä oot erityistyhmä! Pyydä 3 h työpäiviä, niin muiden ei tarvi kärsiä sun seurasta tai surkeasta työkaveruudesta.
Tiesitkö ap, että tässä maassa myös vammaisilla, osatyökykyisillä, adhd-ja muilla erityisryhmiin kuuluvilla, ikääntyvillä ym. ym. on ihmisoikeudet ja oikeus tehdä töitä?
Jos et tiennyt, kuten kommentistasi käy ilmi, niin mihin erityisryhmään ajattelet kuuluvasi? Muutamia hyviä ehdotuksia tässä ketjussa jo onkin esitetty.
Meillä on yksi osa-aikainen työntekijä. On itse kertonut että on mt-ongelmien takia osa-aikaisena. Tehokas ja mukava kaveri, tekee paremmin työt kuin moni kokoaikainen, eikä vedä lonkkaa toisin kuin monet muut työpaikassamme.
Olen ymmärtänyt itseni erityisherkäksi vasta myöhemmällä aikuisiällä. Ihmettelin aina nuorempana, jaksoin painaa töissä, mutta tarvitsin sitten vapaalla paljon omaa rauhoittumisaikaa. Eipä siinä, vapaalla sitten olin itsekseni ja töissä jaksoin taas painaa. En tehnyt mitään osa-aikaista vaan ihan kokoaikaista työtä, missä paljon kuormittavia asioita ja pitkiä työpäiviä. Tuo aloittajan tyyppi kuulostaa minusta vain laiskalta, varmasti myös ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse tee osa-aikatyötä jos niin harmittaa?
Koska jonkun on käytävä töissä ihan oikeastikin.
Ai vit tu tekis mieli piestä sut ja pahasti.
Keskustele esihenkilösi kanssa jos hän ei työtehtäviään pysty hoitamaan.
Onko muut työpaikalla samaa mieltä tämän henkilön työpanoksesta kuin sinä? Jos olette asiasta keskustelleet niin viekää asia yhdessä esihenkilönne tietoon.
Turha täällä valittaa, tilanne ei muut ellet siihen puutu. Tilannehan vaikuttaa koko työyhteisöön ja hyvinvointiinne.