Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin alle kaksi vuotta sitten pienen ja nätin peikonlehden pöydän reunalle.

Vierailija
17.07.2023 |

Nyt se ei enää ole pieni ja nätti vaan aivan valtava tursake, joka pukkaa uutta lehteä jokaiseen ilmansuuntaan. Jouduin muuttamaan huoneen järjestystä, että sain tuolle monsterille sopivan paikan. Outoa tässä on se, että yleensä kaikki kasvit ovat kuolleet tänne ovesta astuessaan, mutta tuo peikkis vaan kukoistaa vähän turhankin hyvin jos miettii käytettäviä neliömääriä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pistokas ja myy loput.

Vierailija
2/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait siis vanhan kunnon persseilevän peikon lehden

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu, tykkään viherkasveista.

Vierailija
5/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt kuinka arvokkaita isot peikonlehdet ovat. Satasten kämmi.

Vierailija
6/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen sellainen kookoskasvikeppi ja sido oksia kiinni vaikka nippusiteillä. (Ei kovin tiukasti). Peikonlehti on upea kasvi ja melko kiitollinen.

Vierailija
7/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumempaa viherkasvia saa hakea. Ne kammottavat ilmajuuret! Juuri tuon takia en ole ostanut tuota muotikasvia, oli nimittäin muodissa 80-luvulla. Ap, silloin niitä lahjoitettiin isojen yritysten auloihin. Vinkki.

Vierailija
8/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Olen ottanut siitä kolmeen uuteen pistokkaita ja nyt nekin rehottaa, ei kohta muille kasveille enää tilaa.

Miten nuo saa kieputettua siihen tolppaan että kasvaisivat sen ympärille?

Vierailija
9/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumempaa viherkasvia saa hakea. Ne kammottavat ilmajuuret! Juuri tuon takia en ole ostanut tuota muotikasvia, oli nimittäin muodissa 80-luvulla. Ap, silloin niitä lahjoitettiin isojen yritysten auloihin. Vinkki.

En tiedä miksi mutta mun peikoilla ei oo ilmajuuria ollenkaan.

Vierailija
10/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumia kuin mitkä! En huolisi edes ilmaiseksi.

Vierailija
11/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä.

Olen ottanut siitä kolmeen uuteen pistokkaita ja nyt nekin rehottaa, ei kohta muille kasveille enää tilaa.

Ei sitä välttämättä tarvitse kieputtaa ympärille, oksat saattavat katketa mutta juuri nippusiteillä tai joillakin kasvien kiinnikejutuilla onnistuu. Kyllähän se rehottaa mutta jos ei tykkää, peikonlehti on väärä kasvi.

Vierailija
12/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko jalostettu uusi lajike?

Vierailija
13/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumia kuin mitkä! En huolisi edes ilmaiseksi.

Joo, mikään pakko ei ole. Ole huoleti.

Vierailija
14/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä.

Ei sitä välttämättä tarvitse kieputtaa ympärille, oksat saattavat katketa mutta juuri nippusiteillä tai joillakin kasvien kiinnikejutuilla onnistuu. Kyllähän se rehottaa mutta jos ei tykkää, peikonlehti on väärä kasvi.

No sitä mä just hain, kun ne oksathan voi katketa. Mut miten ne saa ohjattua siihen ENNEN kun ne on oksia?

Sanoinko etten tykkää?

Tykkäisin jos saisin ne kasvamaan sen tolpan ympärille!

Vierailija
15/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saattekin ne rehottamaan, minulla kasvattaa uuden pienen herttalehden kerran puolessa vuodessa, ehtii alkaa kuoleutumaan vanhat lehdet ja taas juurruttamaan...kaikki alkaa alusta. Pakkomielle jo tullut tuosta peikonlehdestä, haluan ihanan perseilevän peikonlehden! Nyt laitoin altakasteluruukkuun multaan ja päälle soraa, oli jonkun hortonomin ohje. Teki heti viikossa uuden herttalehden...

Vierailija
16/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä.

No sitä mä just hain, kun ne oksathan voi katketa. Mut miten ne saa ohjattua siihen ENNEN kun ne on oksia?

Sanoinko etten tykkää?

Tykkäisin jos saisin ne kasvamaan sen tolpan ympärille!

Pitää vaan varovasti laittaa. Kyllä se onnistuu. Kaikkia oksia et välttämättä saa laitettua. Minulla on hyvin vanha peikonlehti ja kun alkoi leviämään niin jotenkin onnistuin kiinnittämään oksat tukikeppiin. Tarkoitin viimeisellä lauseella että pientä kapeaa kasvia siitä ei saa millään:)

Vierailija
17/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko jalostettu uusi lajike?

Tätä mä oon alkanut epäilemään.

Mut kivalta näyttävät ja kasvavat kovaa vauhtia.

Vierailija
18/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin lidlistä monivuotisen kasvin. Kahdessa viikossa se lakastui ja kuoli. Mä epäilen hukuttaneeni sen rakkauteen ja päivittäiseen kasteluun.

Vierailija
19/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmajuuret kannattaa ohjata takaisin multaan, muuttuu tavallisiksi juuriksi. Ilmajuurilla se pyrkii kiinnittymään muihin kasveihin, että pääsee kiipeämään ylemmäs. 

Vierailija
20/20 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saattekin ne rehottamaan, minulla kasvattaa uuden pienen herttalehden kerran puolessa vuodessa, ehtii alkaa kuoleutumaan vanhat lehdet ja taas juurruttamaan...kaikki alkaa alusta. Pakkomielle jo tullut tuosta peikonlehdestä, haluan ihanan perseilevän peikonlehden! Nyt laitoin altakasteluruukkuun multaan ja päälle soraa, oli jonkun hortonomin ohje. Teki heti viikossa uuden herttalehden...

Sinun kasvillasi voi olla vaan huonot geenit, nekin ovat yksilöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi