Kuinka paljon laitatte lahjatoiveeksi rippijuhlakutsuun?
Poika on sitä mieltä, että 100€ minimi, mutta itse olen sillä linjalla että 50 euroakin on paljon. Kuinka paljon kehtaisitte laittaa?
Kommentit (77)
Jos on varakas suku ja ystäväpiiri, niin 100€ on aika alakanttiin. Kyllähän pyytää saa.
Ei sinne mitään lahjatoivetta laiteta. Ja kukka on hyvä, läheisiltä 50 e.
Eipä tullut mieleen esittää mitään toiveita, ja minusta tuo on aika noloa. Laittaako joku oikeasti sellaisia kutsuun? Minusta oli mukavaa saada sukua paikan päälle.
Kysyn tässä ohiksena, että kuinka paljon aiotte antaa kummilapselle rippilahjaksi?
Jos olisi tuommoinen toive niin jättäisin menemättä ja jäisi ne mun liian pienet lahjarahat saamatta.
Vuosiin en ole mennyt mihinkään juhliin joihin kutsukorteissa kerjätään rahaa. Ei tule kuuloonkaan. Jos ei kerjättäisi, saattaisin hyvinkin antaa kivan summan, mutta se olisi täysin vapaaehtoista. Ihmeelliseksi on mennyt jos ripiltä pääsemiseenkin kutsutaan ihmisiä kerjuukortilla juhlaan. Hävettävää toimintaa tuollainen.
En pyydä yhtään mitään kutsuissa. Jos joku tuo jotain niin joku tuo jotain, välttämätöntä se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miten poika kehtaa?
Veikkaan että pojalle asia on yhdentekevä, äiti on se joka sitä rahaa hinkuu.
Me pidetään rippijuhlat ihan oman perheen kesken, vaikka kummeja on, kun sattuu koulun aloituksen yhteyteen ja muiden kiireiden keskelle. Ei meistä ripille pääsy ole mikään juhlan aihe eikä lapsi ole kiinnostunut tuommoisista juhlista. Hankimme hyvää syötävää ja lapsi saa toivomansa rippilahjan. Olemme täysin maallistuneita ja lapsi menee rippileirille lähinnä kulttuuriperinteen vuoksi ja rippileirillä lisäksi kiva teema eli siitä on jotain iloa ja hyötyäkin. Lisäksi rippikoulu on kivassa ja kauniissa paikassa.
Poika voi juhlia yksin. Päätän itse minkäverran annan mikäli annan rahaa. Rippilahjaksi ruusu ja elokuvalippusarja sopivat. Poika pääsee elokuvateatteriin katsomaan mieleisiä elokuvia. Rahalle annettu liian iso merkitys.
Ihmettelen oikeasti, kehtaako joku kerjätä rahaa rippikutsussa, vqi ovatko nämä tämän palstan provoja. Eli saako ihmiset kutsuja, joissa kerjätään rahaa. Siis itselle on ihan selvää, että veisin nuorelle kaikkiin juhliin rahaa lahjaksi, jonka saa käyttää mihin haluaa. En missään tapauksessa veisi tavaraa, koska se ei ole välttämättä mieleistä. Mutta että joku kehtaisi kutsussa kerjätä. En ole törmännyt ikinä tällaiseen kutsuun.
Mitä sä selität?