Tarjoilut kesävieraille. Miltä nämä ruoat kuulostaa?
Varhaisperunoita keitettynä
Tilliä päällä
Lautasella erikseen voita
Grillattua kesäkurpitsaa pekonilla
Grillattua paprikaa ja herkkusieniä
Linssimuhennos
Salaatti, jossa on mm kurkkua ja herneitä
Salaattijuustoa
Punajuuria etikkaliemessä
Tuoretta leipää
Tuorejuustolevite
Jälkiruoaksi mansikoita ja kermavaahtoa
Juomana vettä ja vichyä
Kommentit (107)
Syötyäni ruoan menisin nokkimaan linnunlaudalla olevia ituja/siemeniä nälkääni.
Tykkäisin kovasti. Monipuolista ja hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin missä on pääruoka nyt kun alkusalaatti on syöty. Lihaa, kalaa tai kanaa kaipailisin.
Onhan tuossa lihaa
Tässäpä kaikille yksi pekonisiivu. Me arvostetaan meidän kaikkia vieraita eikä koeteta käännyttää ketään.
App
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa miten kesäkurpitsasta saisi hyvää Voiko ap. neuvoa. Se jää usein lötköksi vaikka kuinka itketän sitä.
Mutta kiva ruokalista kyllä. Jokainen varmasti löytää jotain itselleen mieleistä.
Eihän kesäkurpitsaa itketetä. Entisaikaan itketettiin munakoisoa kun munakoisolajikkeet olivat kitkeriä. Nykyään nekin on jalostettu niin että ei ole välttämätön itkettää munakoisoakaan.
Sen kuin paistaa niin tulee todella herkullinen.
Okei. Olen seurannut useita ruokatoimittajia ja ovat puhuneet tuon itkettämisen puolesta ja siksi olen sen uskonut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin missä on pääruoka nyt kun alkusalaatti on syöty. Lihaa, kalaa tai kanaa kaipailisin.
Nykyisin suositus on että alle 300 grammaa lihaa viikossa eli parina päivänä viikossa yhdellä aterialla. Ei suinkaan 7 pv viikossa sekä lounaalla että illallisella ja aamu- ja iltapaloilla.
Punaista lihaa alle 300g viikossa + kalaa + kanaa. Lopeta puolitotuuksien kertominen ja ihmisten manipulointi hömppäuskontoosi.
Miten kauan siis kesäkurpitsaa pitää paistaa ja millä kannattaa maustaa, jotta saa parhaan tuloksen ?
Huono lista. Pitäisi lähteä mäkin kautta kotiin.
Niille jotka ovat kaivanneet proteiinia niin tuossahan on
- salaattijuustoa eli fetaa erillisenä
- linssimuhennos
- pekonia
- tuorejuustoa
- leipää
Eikä varmaan ole päivän ainoa ateria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa miten kesäkurpitsasta saisi hyvää Voiko ap. neuvoa. Se jää usein lötköksi vaikka kuinka itketän sitä.
Mutta kiva ruokalista kyllä. Jokainen varmasti löytää jotain itselleen mieleistä.
Eihän kesäkurpitsaa itketetä. Entisaikaan itketettiin munakoisoa kun munakoisolajikkeet olivat kitkeriä. Nykyään nekin on jalostettu niin että ei ole välttämätön itkettää munakoisoakaan.
Okei. Olen seurannut useita ruokatoimittajia ja ovat puhuneet tuon itkettämisen puolesta ja siksi olen sen uskonut
Enpä usko. Älä tee niin.
Vierailija kirjoitti:
Huono lista. Pitäisi lähteä mäkin kautta kotiin.
No jos pitää mäkkiruokaa hyvänä, niin eipä ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa lihaa
Jos pihvin päälle laittaa persiljan niin kyseessä on kasvisruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko. Älä tee niin.
Ok, kokeilen seuraavalla kerralla ilman. Kauanko suunnilleen ja millaisella tulella ?
No todella herkulliselta kuulostaa, kyllä kelpaisi.
Minulle riittäisi melkein vain uudet perunat ja salaatti, en paljon muuta kesällä syökään.
Noita proteiinijuttuja aina ihmettelen. Suomalaiset syö ihan liikaa proteiinia nykyään, ja ei kai hyvää ruokaa vieraille mietittäessä mitään proteiinimääriä lasketa. Sitä voi tankata kotonaan, jos on tarpeellista.
Hyvältä kuulostaa. Pidä toi. Tänne palstalle voi laittaa minkä tahansa listan, niin korjaajia löytyy sikana.
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan siis kesäkurpitsaa pitää paistaa ja millä kannattaa maustaa, jotta saa parhaan tuloksen ?
Voi vaikka pilkkoa puolikuun muotoisiksi paloiksi, vähän marinoida oliiviöljyssä, sitruunassa, yrttimausteissa. Suolaa just ennen grilliä. Jätä napakaksi grillissä. Toinen hyvä on avokadositruunaöljy.
Vierailija kirjoitti:
Niin missä on liha ja kala? Pekoni ei riitä. Samaa mieltä edellisten kanssa siitä, että linssimuhennos ja etikkapunajuuret ei istu kesäiseen ruokalistaan ja ehdottomasti jäätelöä, eikä kermavaahtoa.
Kaikkia ei voi miellyttää. Ehdottomasti mansikoiden kanssa kermavaahtoa, eikä mitään raskasta jäätelöä
Punajuuret jättäisin pois, hieman jouluista.
Vierailija kirjoitti:
No todella herkulliselta kuulostaa, kyllä kelpaisi.
Minulle riittäisi melkein vain uudet perunat ja salaatti, en paljon muuta kesällä syökään.
Noita proteiinijuttuja aina ihmettelen. Suomalaiset syö ihan liikaa proteiinia nykyään, ja ei kai hyvää ruokaa vieraille mietittäessä mitään proteiinimääriä lasketa. Sitä voi tankata kotonaan, jos on tarpeellista.
Joo. Joskus joku ravintoasiantuntija sanoi, että lisäproteiinia tarvitsevat lähinnä muistisairaat vanhukset ja kisoihin valmistautuvat bodarit. Muut saavat sitä vähintäänkin tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vaikka pilkkoa puolikuun muotoisiksi paloiksi, vähän marinoida oliiviöljyssä, sitruunassa, yrttimausteissa. Suolaa just ennen grilliä. Jätä napakaksi grillissä. Toinen hyvä on avokadositruunaöljy.
Tai paistaa viipaleita muutaman minuutin hellalla pannulla. Kesäkurpitsaa voi syödä raakanakin, joten se saa jäädäkin vähän rapsakaksi.
Niin missä on liha ja kala? Pekoni ei riitä. Samaa mieltä edellisten kanssa siitä, että linssimuhennos ja etikkapunajuuret ei istu kesäiseen ruokalistaan ja ehdottomasti jäätelöä, eikä kermavaahtoa.