Peseekö teillä mies pyykkiä ilman, että joudutte sanomaan, että laitatko pyykit koneeseen ja koneen päälle?
Kommentit (87)
Joo, laittaa 8 kg:n koneeseen oman urheilupaitansa ja yhdet sukat. Viereisessä pyykkikorissa olisi toki tummaa teknistä ja mustia sukkia koneellinen (perheessä kolme paljon urheilevaa teinipoikaa), mutta niitä ei voi samalla mitenkään laittaa pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pese. Kerran pesi ja laittoi tarkoituksella valkoisten lakanoiden joukkoon oranssin sipulipussin. Olen ihan varma, ettei tuo koko pyykin värjäys pysyvästi keltaiseksi ollut mikään vahinko.
Jos oikeasti tahallaan teki tuon niin aikamoinen mieslapsi kyseessä
Nykyään mies kyllä kantaa kaiken pyykin pesukoneen luo, hoitaa osittain pyykit kuivauskoneeseen ja kuivauskoneesta pois. Silitti myös omat vaatteensa aina kun teki ns. pikkutakkitöitä. Mutta pesuohjelmat, pesuaineet ja mitä sinne koneeseen voi yhdessä laittaa, tuota hän ei suostu ymmärtämään, ei vaikka sen kuinka monta kertaa selitin. Sama koskee vähän sitä kuivauskonettakin. Joka kerta pitää sanoa erikseen mitä tekstiilejä ei saa laittaa kuivauskoneeseen. Mies ei ymmärrä ollenkaan miksi kaikkea ei voi rumpukuivata.
Sipulipussimiehen vaimo
Meillä seurustelusuhteen alussa DI-mies pilasi minun kallita paitoja liian kuumassa pesten. Nosteli pilalle menneen paidan ylös ja naureskeli, että miten tässä näin kävi. Pikkuisen tuli tunne, että esittää avutonta. Selostin kuitenkin pesuohjeet, materiaalit, pesulämpötilat jne. Kun sama kävi hetken kuluttua uudellen, ostatin hänellä uuden paidan ja tietysti hieman kalliimman, kun en ollut sitä ensimmäistä maksattanut. Sen jälkeen dippani oppi lukemaan pesuohjeita ja pesut ovat sujuneet hyvin nyt jo 22 vuotta.
Ekonomit on selkeästi paksupäisempiä.
Sipulipussimiehen vaimo
Meillä on sellainen systeemi, että mies hoitaa kaikki tiskit ja minä kaikki pyykit. Ei tartte koskaan miettiä, kumman vuoro on. Toisaalta molemmat joskus auttelee toisiaan näissä, eli tarvittaessa kuitenkin onnistuu molemmilta. Mutta toimii ihanan selkeästi, kun päävastuu on jommalla kummalla.
Mies tekee meillä 95% kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pese. Kerran pesi ja laittoi tarkoituksella valkoisten lakanoiden joukkoon oranssin sipulipussin. Olen ihan varma, ettei tuo koko pyykin värjäys pysyvästi keltaiseksi ollut mikään vahinko.
'weaponized incompetence', suomeksi suurinpiirtein 'tahallinen hutilointi'
Täällä kans yksi kokemus myttykuivaajamiehestä! Heh, luulin sen olevan jokin uniikki ongelma. Asia ratkaistiin kuivausrummulla, missä on erilaisia ohjelmia. Urheiluvaatteille oma, puuvillalle oma, tekokuiduille oma jne. ja ihan hyvin on pärjätty sen kanssa ilman isoja tuhoja. Pieni valistus villasta, anopin rakkaudella tehdyistä villasukista ja pipoista, ja kuivausrummun lämmöstä ja villasta, eikä katastrofeja ole syntynyt. Märkä mytty kuivuriin ja kuiva mytty puhtaiden koriin, olkoon viikkaamatta ja etsiköön koristaan vaatteensa. Mie en jaksa vaivautua enempää :D
Jep, joka ikinen ketju, joka jollain tavalla liittyy miehiin, on miesvihaa. Hae apua harhoihisi.