Peseekö teillä mies pyykkiä ilman, että joudutte sanomaan, että laitatko pyykit koneeseen ja koneen päälle?
Kommentit (87)
Olisit tyytyväinen, että joku tekee jotain. Vaikka edes kehotuksesta. Sinkkuna tekisit kaiken yksin. Aamukahvin keitosta lähtien. Maksaisit myös kaiken yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ei pese. Kerran pesi ja laittoi tarkoituksella valkoisten lakanoiden joukkoon oranssin sipulipussin. Olen ihan varma, ettei tuo koko pyykin värjäys pysyvästi keltaiseksi ollut mikään vahinko.
Jos oikeasti tahallaan teki tuon niin aikamoinen mieslapsi kyseessä
Vierailija kirjoitti:
Olisit tyytyväinen, että joku tekee jotain. Vaikka edes kehotuksesta. Sinkkuna tekisit kaiken yksin. Aamukahvin keitosta lähtien. Maksaisit myös kaiken yksin.
Voi kamala. Yksin asuessa pitää tehdä kaikki.
Ei pese ja jos ja kun asiasta sanoo, saa mennä kädestä pitäen näyttämään. Ei tiskaa, jos ei anna ymmärtää että olisi suotavaa. Ei tee pihatöitä tai mitään muutakaan.
Niin, pitäs pistää vaihtoon.
Mies osaa itsenäisesti hoitaa pyykkihuoltoa, on jopa tarkempi kuin minä.
Ei, se on häneltä kielletty. Kotityöt on kyllä sinänsä sovussa jaettu ja yhdessä todettu että pyykit on mun tonttiani.
Vierailija kirjoitti:
Olenkin tyytyväinen.
Mutta on se outoa, kun aikuiselle joutuu aina erikseen sanomaan, että pyykkikori on ihan täynnä, laittaisitko koneeseen ja koneen päälle
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen mieluummin sinkkuna kuin miehen kanssa, jolta täytyy erikseen pyytää normaaleja arkitaitoja.
Ei, meillä minä hoidan pyykinpesun hyvin pitkälti. Samoin hoidan ruoanlaiton. Minä hoidan myös vessojen ja kulpyhuoneiden siivouksen. Mies imuroi ja luuttuaa, täyttää ja tyhjää tiskikonetta joskus, ja vie roskat. Ja lisäksi hoitaa kaikki ns. miesten työt.
Vierailija kirjoitti:
Ei, se on häneltä kielletty. Kotityöt on kyllä sinänsä sovussa jaettu ja yhdessä todettu että pyykit on mun tonttiani.
Just näin. Pyykit ei oo mun juttu ja ruoka ei vaimon, joten kumpikin tekee omalla vahvuusalueellaan.
M56
Miehet ne koneet on suunnitelletkin. Miksi nait kehitysvammaista ap?
Vierailija kirjoitti:
Aikustumatta jääneen kumppanin kanssa alkaa parisuhde ennen pitkää vaikuttaa lapsen ja vanhemman väliseltä suhteelta. Niin, ei tuo rahaakaan talouteen, joten elättämään myös joutuu sekä passaamaan.
Aina se nurmi aidan toisella puolella, vaan ei ole vihreämpää.
Vierailija kirjoitti:
Ei pese ja jos ja kun asiasta sanoo, saa mennä kädestä pitäen näyttämään. Ei tiskaa, jos ei anna ymmärtää että olisi suotavaa. Ei tee pihatöitä tai mitään muutakaan.
Niin, pitäs pistää vaihtoon.
Meillä aikalailla sama. Mutta sitten, kun tosissaan alan miettiä vaihtoon laittamista ja yksin pärjäämistä, niin huomaan hänen tekevän kaikenlaista. Mies hoitaa mm. autojen huollot, katsastukset, talotekniikan, raha-asiat yms. Joskus päätin, että meille molemmille on riittänyt hommia, joten tehköön kumpikin sitä mitä paremmin osaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, meillä minä hoidan pyykinpesun hyvin pitkälti. Samoin hoidan ruoanlaiton. Minä hoidan myös vessojen ja kulpyhuoneiden siivouksen. Mies imuroi ja luuttuaa, täyttää ja tyhjää tiskikonetta joskus, ja vie roskat. Ja lisäksi hoitaa kaikki ns. miesten työt.
Mitkä ovat miesten töitä?
M56
Mieheni on normaaliälyinen - osaa pestä pyykkiä ja tehdä muitakin kotitöitä ilman ohjeistusta.
Minä hoidan pyykit, mies tietysti laittaa koriin omat pestävänsä.
Hän imuroi koska pedanttina tekee sen
tosi huolellisesti, minä huitaisen pikaimuroiden.
Muuten kotityöt menee tasan.
Mulle vaimo sanoi kerran. Tein työtä käskettyä ja laitoin pyykit koneeseen sekä nostin koneen tiskipöydän päälle. Sai olla viimeinen kerta kun mikään ei kelpaa !
Ei pese, mutta ei minun tarvitse muistuttaa autoasioista. Samalla menee koneeseen miehen pyykit kuin muittenkin. Se on ollut iso edistysaskel, että on oppinut laittamaan likavaatteet koriin, ja likaisimmat suoraa koneen viereen.
Pesee kyllä. Toisaalta ei meidän pyykinpesusta tarvitse keskustella, koska la tai su on aina pyykkipäivä. Keskustellaan lähinnä siitä laitetaanko mitä pyykkiä pesuun ja missä järjestyksessä.
Itse pesi pyykkinsä, mutta kun alettiin seurustelemaan, niin jännästi pyykkihuolto ja kotityöt jäi pelkästään minulle.