Jos ei saa muuta kuin 1200e/kk -palkkaista työtä, niin onko silloin ok olla työttömänä?
Kommentit (80)
Sukulainen saa asumistuen ja pienimmän sairauspäivärahan. Ei saa mitään muuta ja kyllä hän maksaa tuosta kaiken. Ei hänelle mitään laskuja makseta tai lääkärikäyntejä. Ei kyllä edes hae. Muutaman kympin pistää säästöön joka kk. Mutta kun juo vain vettä ja tekee itse ruuat eikä osta vaatteita ennen kuin on ihan pakko niin pärjää. Lisäksi hänellä on gluteeniton ruokavalio, muitakin rajoitteita mutta pärjää. Iso merkitys sillä ettei syö makeaa kovin paljon eikä tupakoi eikä käytä alkoholia. Ei juo edes limsaa. Eikä shoppaile. Meillä käy syömässä pari kertaa kuukaudessa mutta rahaa ei ota.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ap ole taas se tyyppi, joka on ollut yli 10 vuotta työttömänä ja ainoa koulutus on ylioppilastutkinto.
Minä olen ollut yli 14v työttömänä. Menisin töihin, joita pystyn tekemään, mutta hyvin hankala työllistyä ihmisenä, jolla on rikosrekisteri ja nimenomaan edellisestä työpaikasta hommattuna. Kai sitä raksalle pääsisi, mutta mun terveys ei anna myöten kuin kevyillä istumatöille. Työkkäri on ihmeissään mihin laittaisi kun kukaan ei halua työpaikalle. Minua pidetään liian vaarallisena työntekijänä kaikkialle.
Vierailija kirjoitti:
Sukulainen saa asumistuen ja pienimmän sairauspäivärahan. Ei saa mitään muuta ja kyllä hän maksaa tuosta kaiken. Ei hänelle mitään laskuja makseta tai lääkärikäyntejä. Ei kyllä edes hae. Muutaman kympin pistää säästöön joka kk. Mutta kun juo vain vettä ja tekee itse ruuat eikä osta vaatteita ennen kuin on ihan pakko niin pärjää. Lisäksi hänellä on gluteeniton ruokavalio, muitakin rajoitteita mutta pärjää. Iso merkitys sillä ettei syö makeaa kovin paljon eikä tupakoi eikä käytä alkoholia. Ei juo edes limsaa. Eikä shoppaile. Meillä käy syömässä pari kertaa kuukaudessa mutta rahaa ei ota.
Oon kysynyt ja hänellä jää 500-600 euron väliltä kuukaudessa vuokran jälkeen. Siitä maksaa ruuat, såhkön. lääkkeet ja lääkärikäynnit. Myös vaatteet mutta ostaa harvoin. Käyttää ne ihan loppuun. Netti ja vesi sisältyy vuokraan. Kuulemma riittää.
Onko aloittaja taas se 37v mies jonka työhistoria on alle vuoden pituinen?
1350€/kk saan tukia, sillä pärjää jos katsoo hintoja eikä osta mitään ylimääräistä.
Alkuperäinen kysymys oli pitääkö 1200 e/kk mennä töihin.
Minulla on loistava ehdotus, jolla saadaan Suomi nousuun.
Tiputetaan vuoden ajaksi ihan kaikkien työtä tekevien palkka tuohon 1200 e/kk.
Firmat kannattaisi paremmin ja kansainvälinen kilpailukyky paranisi.
Kokeilun jälkeen voidaan sitten palata ja vastata alkuperäiseen kysymykseen.
Oletteko valmiit tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luulisi, että sun tulevaisuutta varten mikä työ tahansa on hyvä olla. Voit sitä kautta edetä niihin parempipalkkaisiin. Oletko todella noin lyhytnäköinen?
Miksei ne kaikki 30 vuotta matalapalkkaisia töitä tehneet oo sit edenneet hyväpalkkaisiksi?
Vielä vähemmän ne kotona maanneet on edenneet.
Itse asiassa ihan saman verran.
Työyön voi huomenna aloittaa samassa matalapalkkapaikassa kuin 30v siellä työskennelleet
Jos se työtön on vain rötvännyt kotona sen 30 vuotta, niin tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen kysymys oli pitääkö 1200 e/kk mennä töihin.
Minulla on loistava ehdotus, jolla saadaan Suomi nousuun.
Tiputetaan vuoden ajaksi ihan kaikkien työtä tekevien palkka tuohon 1200 e/kk.
Firmat kannattaisi paremmin ja kansainvälinen kilpailukyky paranisi.
Kokeilun jälkeen voidaan sitten palata ja vastata alkuperäiseen kysymykseen.Oletteko valmiit tähän?
Jos sillä oikeasti saavutetaan väittämäsi hyödyt niin vaikka heti.
Minä menisin jos osa-aikatyötä se olisi, olisi pienempi veroprosentti koska omavastuu leikkaa suuremman prosentin työttömyystuista mitä saman kokoisesta palkasta otettu vero. Jos täyspäivätyötä tuolla palkalla, käskisin mahdollista työnantajaa pitämään tunkkinsa ja etsimään orjan muualta
Ap joka ei ole ikinä ollut töissä saa työttömänä ainakin 1300e.
Minä joka tein töitä yli 20v saan reilut 700e.
Reilua?
Vierailija kirjoitti:
Reilua?
Oma vika jos olet niin tyhmä että teet tuolla palkalla töitä etkä hommaa parempaa työpaikkaa tai koulutusta.
Viime kuun palkkani oli juurikin 1200e. En saa sen lisäksi mitään tukia. En tiennyt, että tää olisi syy olla menemättä töihin? Mielummin teen töitä, kun täytän jotain lippuja ja lappuja joka kuukausi :o
Aina on ok olla työtön,saa voimaantua ja kehittää itseään.
Vierailija kirjoitti:
Viime kuun palkkani oli juurikin 1200e. En saa sen lisäksi mitään tukia. En tiennyt, että tää olisi syy olla menemättä töihin? Mielummin teen töitä, kun täytän jotain lippuja ja lappuja joka kuukausi :o
Tuolla palkassa saat 424,61 e/kk asumistukea Helsingissä. Ei nykyään mitään lippuja täytetä, hakemuksen täyttää 2 minuutissa tietokoneella.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se palkka omalla työllä ansaittu eikä toisten lompakolla käyntiä.
Vaikka kaikki suomessa oleskelevat tekisivät töitä ja olisi sellainen tilanne, että kenellekkään ei tarvitsisi maksaa työttömyystukea tai toimeentulotukea niin ei hätää, hallitus keksii kyllä käyttöä niille rahoille siitäkin huolimatta mitkä siitä säästyisi. Jos ei muuta niin omia palkkoja nostaisi sen verran, että saisi katettua koko "voiton" tai yritystuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se palkka omalla työllä ansaittu eikä toisten lompakolla käyntiä.
Vaikka kaikki suomessa oleskelevat tekisivät töitä ja olisi sellainen tilanne, että kenellekkään ei tarvitsisi maksaa työttömyystukea tai toimeentulotukea niin ei hätää, hallitus keksii kyllä käyttöä niille rahoille siitäkin huolimatta mitkä siitä säästyisi. Jos ei muuta niin omia palkkoja nostaisi sen verran, että saisi katettua koko "voiton" tai yritystuilla.
Tai annetaan ulkomaille vähän avustuksia tupakan polton lopettamis kamppanjoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luulisi, että sun tulevaisuutta varten mikä työ tahansa on hyvä olla. Voit sitä kautta edetä niihin parempipalkkaisiin. Oletko todella noin lyhytnäköinen?
Miksei ne kaikki 30 vuotta matalapalkkaisia töitä tehneet oo sit edenneet hyväpalkkaisiksi?
Niinpä, tein pienipalkkaista duunia melkein 30v.
Oikeestikko saisin asumistukea? Minulla on myös puoliso ja hänellä on parempi palkka. On OKT ja maksamme lainaa. Ei olla pääkaupungista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilua?Oma vika jos olet niin tyhmä että teet tuolla palkalla töitä etkä hommaa parempaa työpaikkaa tai koulutusta.
Saan työttömänä reilut 700e.
Haista sinä lehmä vit tu