30e loppukuuksi, eikö ruokaa kaapeissa. Siksi kun perustoimeentulotukea sain vain 330e tässä kuussa...mitä teen?
220e vaje ja se tuntuu nyt. Loppuu rahat ihab just. 30e jäljellä....toivoton tilanne.
Miten kela voi saattaa ihmisen tällaiseen ahdinkoon?
Vaan siksi kun asuntoni on ylihintainen?? Ja koko ajan haen halvempaa asuntoa...
Kommentit (94)
Hyvä että teet näitä aloituksia! Se on aivan totta että toimeentulotuki on liian pieni näiden hintojen nousun jälkeen, hintojen nousu ei ole helppoa kellekään, mutta kaikista vaikeimmin se osuu tietysti köyhiin. En ihmettele miksi näitä aloituksia aina alapeukutetaan, tavalliset ihmiset eivät halua edes ymmärtää köyhän ahdinkoa! Aina ollaan silleen että köyhien pitäis elää mahdollisimman ahtaalla ja kärsimyksessä. Eikä ymmärretä että köyhän tukien varassa elävän ihmisen tilanne voi johtua monesta syystä, on vaikeita elämänkohtaloita, mieli ei kestä kaikkea, sit tulee mielenterveysongelmia ja päihdeongelmia... Kysymys ei ole laiskuudesta ja siinä ei auta huutaa MEE TÖIHIN!
Sitäkään en ymmärrä miten pieniä tukia voidaan leikata edes rangaistukseksi jostain. Siis pieniä rahoja leikataan entistä pienemmäksi, ei siinä ole järkeä ja ne jotka jauhaa tukien suuruudesta niin onhan siinä selkeä ero tienata 2500 nettona kuin 555 euroa kuussa! Miten kukaan kehtaa sanoa tukia edes liian suuriksi
Saat kuitenkin jotain. Minä en saa senttiäkään kelalta. Tilanteeni huomattavasti hankalampi.
Mene Lindliin osta Quineaa, ja edullisia siemeniä ja leipää kasviksia 99 e ja edullisimmat hedelmät. Sitten eken jugurtteja. Siinä on jo paljon vitamiineja. Sitten c vitamiini poretblpötköjä. Niitä juomaksi. Tumma suklaa levy josta syöt 2 palaa päivässä. Kaurapuurohiutaleita. Maito ja kahvi.
Nämä kaikki saat tuolla 30 e ja saat vielä kaikki vitskutkin.
Älä osta vaaleaa makaronia, vehnätuotteita, juomia.
Vierailija kirjoitti:
Mua joskus kevyesti nyppäisee nämä jutut- kuten tänään iltiksessä- tyypeistä jotka helposti pärjää minimaalisella rahalla - kunnes lukee koko jutun: kenellä kaapit valmiiksi täynnä niin ei tarvi ostaa(?), kenellä oma maatila ja metsästystä,, jne. (ohis, mutta juontui alusta mieleen)
Se on nimenomaan järkevää rahankäyttöä pitää kaapit täynnä, mitä köyhempi olet niin sen tärkeämpää on huolehtia siitä että kaapista löytyy jatkuvasti perustarpeita joilla pärjää mikäli muuta ruokaa ei ole rahaa ostaa. Niitä täydennetään pikkuhiljaa hyvistä tarjouksista silloin kun rahaa on, ei niin että kaikki tarvitsisi yhtäkkiä ostaa kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että teet näitä aloituksia! Se on aivan totta että toimeentulotuki on liian pieni näiden hintojen nousun jälkeen, hintojen nousu ei ole helppoa kellekään, mutta kaikista vaikeimmin se osuu tietysti köyhiin. En ihmettele miksi näitä aloituksia aina alapeukutetaan, tavalliset ihmiset eivät halua edes ymmärtää köyhän ahdinkoa! Aina ollaan silleen että köyhien pitäis elää mahdollisimman ahtaalla ja kärsimyksessä. Eikä ymmärretä että köyhän tukien varassa elävän ihmisen tilanne voi johtua monesta syystä, on vaikeita elämänkohtaloita, mieli ei kestä kaikkea, sit tulee mielenterveysongelmia ja päihdeongelmia... Kysymys ei ole laiskuudesta ja siinä ei auta huutaa MEE TÖIHIN!
Sitäkään en ymmärrä miten pieniä tukia voidaan leikata edes rangaistukseksi jostain. Siis pieniä rahoja leikataan entistä pienemmäksi, ei siinä ole järkeä ja ne jotka jauhaa tukien suuruudesta niin onhan siinä selkeä ero tienata 2500 nettona kuin 555 euroa kuussa! Miten kukaan kehtaa sanoa tukia edes liian suuriksi
Semmonen "pieni" ero että tuosta 2500 maksetaan IHAN KAIKKI kulut ITSE. Tuon 555 saa kun suurimmat menot on jo maksettu (asuminen ja sähkö).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmonen "pieni" ero että tuosta 2500 maksetaan IHAN KAIKKI kulut ITSE. Tuon 555 saa kun suurimmat menot on jo maksettu (asuminen ja sähkö).
Mutta kun mul ei oo 550e nyt käytössä, vaain 330!
Äsken maksoin puhelinlaskun, ja nyt on rahaa jäljellä alle 20e
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntosi on ylihintainen. Sanoit se nyt ihan itse. Eli asut aivan liian kallissa asunnossa. Mitä teet ? No muutat nyt ihan ensin halvempaan, ihan välittömästi. Ei yhteiskunta voi loputtomasti jeesaa teitä työttömiä, jotka kaikenlisäksi asuvat liian isoissa / kalliissa vuokra-asunnossa. Eli tämä on nyt ihan sinun omaa tyhmyyttäsi..
Ei sinne halvempaan asuntoin vain muuteta omalla päätöksella, vaan asuntoa tarvitsee hakea.
Minä haen koko ajan.Ap
Pikkukunnissa, varsinkin pohjoisessa, on tarjolla halpoja vuokra-asuntoja. Siis vaihda oitis maisemaa.
Ne rajat on matalammat siel pohjosessa toimeentulotuessa vuokrassa siis. et mitä saa maksaa.
Ja mun kaikki sukulaiset ja kaverit asuuu etelässä!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntosi on ylihintainen. Sanoit se nyt ihan itse. Eli asut aivan liian kallissa asunnossa. Mitä teet ? No muutat nyt ihan ensin halvempaan, ihan välittömästi. Ei yhteiskunta voi loputtomasti jeesaa teitä työttömiä, jotka kaikenlisäksi asuvat liian isoissa / kalliissa vuokra-asunnossa. Eli tämä on nyt ihan sinun omaa tyhmyyttäsi..
Ei sinne halvempaan asuntoin vain muuteta omalla päätöksella, vaan asuntoa tarvitsee hakea.
Minä haen koko ajan.Ap
Pikkukunnissa, varsinkin pohjoisessa, on tarjolla halpoja vuokra-asuntoja. Siis vaihda oitis maisemaa.
Ne rajat on matalammat siel pohjosessa toimeentulotuessa vuokrassa siis. et mitä saa maksaa.
Ja mun kaikki sukulaiset ja kaverit asuuu etelässä!
ap
"ini ini, vali vali, tekosyy tekosyy"
Olet vain paska elämänhallinnassa ja siitä kärsit. Ei ole meidän muiden päänsärky.
Korsetti ylle ja kadun varteen. Huom. ota maksu käteisenä, älä taikapapuina vaikka se houkuttaisikin.
Vierailija kirjoitti:
On paljon matalapalkka-aloilla olevia työllisiä, jotka eivät saa tukia, joille ei jää välttämättä edes enempää kuin toimeentulotuki on, joten on todella absurdia, että toimeentulotuen saaja saa yhtä paljon kuin töissä oleva. Etenkin, jos on työkykyinen. Mulle on ihan sama jos joku haluaa vältellä työntekoa, kunhan tekee sen omalla kustannuksellaan.
Menet töihin.